אינגו ברנקמן, מנהל פיתוח בסאפ: "עבדנו עם יצרני החומרה כדי לתת פתרון לעיבוד In-memory"

"בשנים הקרובות לא צפויה הפשטה של ריבוי הליבות, כלומר שאי אפשר יהיה לסמוך על מערכת הפעלה כלשהי שתבצע את העיבוד בצורה יעילה. לכן, עלינו לעזור לה", אמר ברנקמן בראיון לאנשים ומחשבים ● "עבדנו עם ספקי החומרה הגדולים בעולם, בהם אינטל ו-HP, כדי לנצל באופן המיטבי את יכולות החומרה"

"אנו עובדים עם מפתחים בתחום החומרה כדי לדעת לתכנן טוב יותר את התוכנה. במהלך פיתוח מערכת עיבוד הנתונים In-memory (בתוך הזיכרון) שלנו, הידועה כיום בשם HANA, עבדה סאפ (SAP) בצמוד עם ספקי החומרה הגדולים בעולם, בהם אינטל (Intel) ו-HP, כדי לנצל באופן המיטבי את יכולות החומרה. כך, אנו מאפשרים למערכת להשיב תוצאות לשאילתות וניתוחי דו"חות בתוך שניות, במקום בתוך שעות או בחלק מהמקרים אף ימים", כך אומר אינגו ברנקמן, מנהל פיתוח בכיר בסאפ, בראיון לאנשים ומחשבים.

"במעבדים, למשל, יש רמות שונות של Cache", מסביר ברנקמן. "אנחנו משתמשים בתכונות אלה בתוכנה, כדי לשלוח נתונים לרגיסטרים של המעבד, כדי להשתמש בו טוב יותר. פיתחנו את היכולת הזו לאחר שהבנו שיש מגבלות לבסיס הנתונים הקונבנציונאלי, שבו היישום קורא את הנתונים, מעבד אותם וכותב חזרה את תוצאות העיבוד במערכת האחסון. בנפחי המידע של היום, הדבר נעשה בלתי אפשרי, לכן אנו מעדיפים לבצע את ההוראות היכן שנמצא המידע – בזיכרון".

לדבריו, "אנחנו רוצים גם לטפל טוב יותר בליבות. המשמעות של שרת המכיל ארבעה מעבדים בעלי 10 ליבות, היא טיפול ב-40 ליבות. יש להקטין למינימום את משך הזמן שבו הליבה מחכה להוראות או לנתונים – ועל מנת לעשות זאת, אנחנו צריכים לדעת איך החומרה עובדת. הדבר חשוב במיוחד, משום שלא צפויה בשנים הקרובות הפשטה של ריבוי הליבות, כלומר שאי אפשר יהיה לסמוך על מערכת הפעלה כלשהי שתבצע את העיבוד בצורה יעילה. לכן, עלינו לעזור לה".

ברנקמן מספר, שכאשר הציגה סאפ את HANA, הבינו בחברה שארגונים רבים מוגבלים בשל הביצועים של בסיסי הנתונים שלהם. "כדי לפתור את הבעיה, חלק מהארגונים הפחיתו את גודל הנתונים שהם מעבדים בכל פעם, או את עומק העיבוד. אחרים הגבילו את מספר ההרצות לפי היכולת של בסיס הנתונים שלהם. קחו לדוגמה את תחום ניתוח הרווחיות של מוצר או לקוח מסוים. מדובר בדו"ח שארגונים חייבים להפיק בסוף כל חודש. במקום ימים, אנו יכולים לספק את הדו"חות הרלוונטיים בשניות וכך לאנליסטים יש יותר זמן לעבוד על ניתוח המידע".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים