יבמ: שבב חדש יאפשר שידור טרה-ביט נתונים בשניה אחת

מדובר במהירות הגבוהה פי שמונה מזו של רכיבים אופטיים מקביליים הזמינים כיום ● במהירות כזו, המחישו אנשי יבמ, ניתן יהיה להעביר את כל תכולת ספריית הקונגרס האמריקני תוך פחות משעה, או מאות סרטי וידיאו בשניות ספורות

יבמ (IBM) מפתחת שבב אופטי מקבילי, המסוגל להעביר בעזרת כוח האור טריליארד סיביות נתונים בשניה – כך דיווחה החברה בוועידה לתקשורת סיבים אופטיים בלוס אנג'לס. השבב החדש, שזכה לכינוי "שבב אופטי מחורר", פועל במהירות הגבוהה פי שמונה מזו של רכיבים אופטיים מקביליים הזמינים כיום, ועשוי לחולל מהפכה באופן הגישה לנתונים ושיתופם.

השבב, הקטן מגודלו של מטבע השקל, מאיץ את קצב העבודה של טכנולוגיית התקשורת האופטית המוכרת ומאפשר להזרים טרה-ביט של נתונים. כך, למשל, המהירות הגולמית של רכיב תקשורת כזה שקולה לרוחב הפס אותו צורכים 100,000 משתמשים בחיבור אינטרנט מהיר במהירות 10 מגה-ביט בשניה. לשם המחשת המהירות הבלתי נתפסת של העברת הנתונים, ציינו חוקרי יבמ, כי במהירות כזו ניתן יהיה להעביר את כל תכולת ספריית הקונגרס האמריקני בתוך פחות משעה, או מאות סרטי וידיאו בשניות ספורות.

השבב האופטי החדש בנוי מרכיבים ובטכנולוגיות ייצור הזמינים כולם על בסיס מסחרי, באופן המאפשר לייצר אותו תוך מיצוי היתרונות לגודל. הוא צורך פחות מחמישה וואט, כך שצריכת הזרם של 20 שבבים כאלו שווה לזו של נורת ליבון אחת בת 100 וואט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים