אבי נווה, סאפ: "רכישת סייבייס קידמה את הכניסה שלנו לעולם המובייל"

רכישת סייבייס ובעקבותיה השילוב של פלטפורמת SUP בשירותים שהיא מציעה הייתה אחת ההחלטות שקידמו את כניסתה של סאפ לתחום המובייל, אמר נווה, מנהל תחום מוביליטי בסאפ ישראל ● לדבריו, "בחמש השנים הקרובות תהיה לניידות את ההשפעה הגדולה ביותר על הארגונים, ועל כך מתבססת האסטרטגיה שלנו - החל מפלטפורמה, עבור בתשתיות וכלה, כמובן, בשירותים"

"אתם שואלים מה סאפ (SAP) מחפשת בעולם המובייל? מזה 40 שנים אנחנו נותנים פתרונות לארגונים וכמו תמיד, אנחנו עם אצבע על הדופק של השוק, כדי לתכנן את הכיוונים שלנו בעתיד. לפי סקרים רבים, ההערכה היא שבחמש השנים הקרובות תהיה לניידות את ההשפעה הגדולה ביותר על הארגונים, ועל כך מתבססת האסטרטגיה שלנו – החל מפלטפורמה, עבור בתשתיות וכלה, כמובן, בשירותים", כך אמר אבי נווה, מנהל תחום מוביליטי בסאפ ישראל.

נווה דיבר בפתיחת המסלול לטכנולוגיה ותשתיות ב-ISUG 2012, הכנס השנתי של משתמשי סאפ בישראל. הכנס נערך שלשום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה המסלול היה רונן מגדל מנס.

לדברי נווה, רכישת סייבייס (Sybase) בידי סאפ, ובעקבות כך השילוב של פלטפורמת SUP (ר"ת Sybase Unwired Platform) בשירותים שמציעה החברה, הייתה אחת ההחלטות שקידמו את כניסתה של סאפ לתחום המובייל. "סאפ למעשה נותנת יישומים שמבוססים על פלטפורמת המובייל שלנו", אמר. "חלק מהיישומים הם ממש תהליכים שמאפשרים ביצוע ודיווח אחורה או נותנים מענה לאיש מכירות שצריך לנהל הזדמנויות, הזמנות ופגישות. חלקם האחר מורכבים יותר ומאפשרים, לצד יכולות אנליטיות למנהלים, יכולות כמו מדידה, מעקב ובקרה על תחומי האחריות שלהם".

"28 יישומים כבר ניתנים לרכישה בחנות היישומים של סאפ, ובמהלך 2012 נשחרר עוד עשרות יישומים מוכנים מיד לשימוש וכאלה שמאפשרים לאנשי הארגונים לבצע עבודה גם כשהם רחוקים משולחן העבודה שלהם. חלק מהיישומים הם של מפתחים מצד שלישי, וזהו תחום מאוד אסטרטגי עבורנו", הוסיף.

יקי כץ מחברת אופיר אופטרוניקה. צילום: ניב קנטורנווה הציג חלק מהיישומים שעליהם דיבר וקיימים בחנות של סאפ והתייחס לדרך הכתיבה שלהם. "הפלטפורמה שלנו מאפשרת חיבור של כל מקורות המידע ומאפשרים לייצר יישומים טבעיים וכאלה שנכתבים ב-HTML5 לכל סוגי ההתקנים, עם יכולת ניהול מדיניות וכפיית אבטחה על ההתקנים הרשאים", אמר. "הפלטפורמה נותנת פתרונות לאותם שירותים שנושאים בעיקר המאמץ, ולא משנה איך מתחברים אליהם". המאמץ, ציין, הוא "אינטגרציה, סינכרוניזציה, ניהול תורים, אפיון העברת המידע בדחיפה או משיכה וכדומה. לכל הנקודות הללו הפלטפורמה שלנו נותנת מענה".

פרויקט בחברת אופיר אופטרוניקה
יקי כץ
מחברת אופיר אופטרוניקה הציג פתרון מובייל שיישמה החברה באמצעות הכלים שמוצעים עם SUP. "החלטנו ב-2011 לגשת לפתרון CRM, ואנחנו חברה שלא באה מתרבות של CRM", אמר. לדבריו, "בחרנו במתודולוגיה של שימוש בכלים הטובים ביותר בשוק, והשילוב בין סאפ לסייבייס התאים לנו בדיוק. בנינו פתרון עבור כ-50 משתמשים במערכת, בעיקר ממחלקת מדידות לייזר במפעל שנמצא ביוטה, עם כ-20 משתמשי מובייל שניידים בכל רחבי ארצות הברית".

"עבורנו, ההתחברות לסייבייס הייתה מאוד פשוטה", הוסיף כץ. "כמעט שלא היה צורך בעבודת פיתוח ולכן, זמן היישום היה יחסית קצר מאוד. אנחנו היינו הראשונים בארץ שיישמנו את הפלטפורמה הזו, וזה היה פשוט לעקוב אחרי המדריכים שסופקו לנו".

שירי לוי, מנהלת מוצר בסאפ. צילום: ניב קנטורכץ פירט חלק מההיבטים שמציעה המערכת, בהם היכולת של אנשי השטח לטפל מידית בכל מה שקשור לאנשי קשר, כולל שמירת נתונים לא מקוונים לסנכרון מאוחר יותר. לדבריו, "המערכת מאפשרת גישה לכל אנשי הקשר עם יכולת ליצירת אנשי קשר חדשים. אנחנו יכולים לבדוק באמצעותה באופן מיידי מה הערך של כל איש קשר עבורנו ויכולים להכניס איש קשר חדש תוך כדי פגישה עם הלקוח. המערכת גם מאפשרת לעקוב מרחוק אחרי המשתמשים בה – מי נכנס למערכת, מתי ולכמה זמן ומה הוא עשה בה. ניתן לעשות זאת גם באמצעות iPhone או iPad, כולל אפשרות חסימה מיידית ברגע של גניבה, אובדן או נתינה לתיקון".

מוצר שמתרגם את הצד העסקי של סאפ
שירי לוי
, מנהלת מוצר בסאפ, הציגה את SAP NetWeaver Gateway. לדבריה, "המוצר משנה את התמונה בשוק. סאפ פותחת בעזרתו את הדלת למפתחים לתרגם את שפת הפיתוח בסאפ לשפה שהם מכירים".

מאיר אטיאס, מנהל מערכות ממוכנות בארגון הרכש והלוגיסטיקה של התעשייה האווירית. צילום: ניב קנטור"אנחנו משחררים את המידע של סאפ החוצה, כך שהוא יהיה זמין לכולם לפיתוח", אמרה. "מה שהמוצר שלנו עושה הוא לתרגם את הצד העסקי שלנו בצורה קלה, בריבוי ערוצים ומבלי לפגוע בשדרה העסקית. יש לנו קהילה שלמה של משתמשים שרוצה לפתח פתרונות סאפ בכל הסביבות של העולם החדש, קרי: מובייל ודפדפן, ואנחנו רוצים לאפשר להם לבצע עבודה קלה, מהירה והכי חשוב בטוחה. כמו כן, זהו כלי פיתוח מהיר שחוסך כסף וידידותי ביותר ללקוחות". לוי הוסיפה, כי "בהמשך, אנחנו רוצים לאפשר מידע מעוד פלטפורמות של סאפ, ואנחנו לא רוצים, כמובן, שבתהליך הזה ייחשף מידע שאף אחד לא אמור להגיע אליו".

פתרון של סאפ בתעשייה האווירית
מאיר אטיאס
, מנהל מערכות ממוכנות בארגון הרכש והלוגיסטיקה של התעשייה האווירית, הציג פתרון B2B להפקת חשבוניות בסביבת סאפ בתעשייה האווירית. "הפלטפורמה העיקרית שלנו מבוססת סאפ ואנחנו מיישמים מודולים רבים שלה", אמר. לדבריו, "הפרויקט שלנו עוסק בחשבוניות, בעיקר בסביבה מיוחדת כמו התעשייה האווירית, שיש לה היבטים ביטחוניים רבים". הוא ציין ש-"לפני הפרויקט הזה, תהליך קליטת החשבוניות התבצע ידנית, עם כל הבעיות הכרוכות בכך".

הבעיות העיקריות של ביצוע הפרויקט נבעו, כאמור, מההיבטים הביטחוניים. "בגלל ההיבטים הביטחוניים החברה לא יכולה לשמור את שרת הסאפ שלה באופן שמחובר לאינטרנט בצורה גלויה, כך שיש חיבור בין מערכת אינטרנט חיצונית למערכת הפנימית", אמר אטיאס. "בנוסף, צריך לתמוך בכל סוגי החשבוניות האלקטרוניות וגם בחשבוניות נייר באותה סביבה אחת. בחרנו בחברת Nipendo שתקבל את החשבוניות, תמיר אותן לפורמט שמקבלת מערכת הסאפ של התעשייה האווירית ותדאג לטפל בחשבוניות ידניות".

הוא ציין, כי הפרויקט התחיל לפני כחצי שנה וכיום מחוברים אליו כ-1,000 ספקים. "הקצב הוא של כ-10,000 חשבוניות בחודש ואנחנו מתכננים להגיע כבר השנה לקצב של 20 אלף חשבוניות בחודש", אמר אטיאס. "זהו תהליך גדול מאוד שדורש מגוון של מערכות ספקים שונות וצריך להיות שקוף ללקוחות וספקים. ארכיטקטורת הפתרון מבוססת XI".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים