אנליסטים: אורקל העולמית מדשדשת

כשלושה חודשים לאחר שלא עמדה בתחזיות הרווח בפעם הראשונה מזה כעשור, מתחילים להיאסף נתונים נוספים שעשויים להצביע על בעיות משמעותיות יותר בענקית ה-IT ● התחרות הגוברת מול היריבה המסורתית סאפ, אובדן השותפות החשובה עם HP ופעילות החומרה שהופכת לאבן ריחיים על צווארה של החברה – כל אלה מציבים את אורקל בפני בעיות רבות, אשר באות לידי ביטוי בעיקר בשערן של מניות החברה

כשאורקל (Oracle), חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם לא עמדה בתחזיות הרווח בחודש דצמבר האחרון, בפעם הראשונה מזה כעשר שנים, תלו מנהליה את האשמה במצב של הכלכלה העולמית, אשר מתקשה לחזות במדויק את הביצועים הכספיים. אז זה נשמע הגיוני וסביר. אולם, הנתונים שנאספים כעת עשויים להצביע על בעיות משמעותיות יותר באורקל, שאינן קשורות לתנאים המקרו-כלכליים: התחרות הגוברת מול היריבה המסורתית סאפ (SAP), אובדן השותפות החשובה עם HP, ופעילות החומרה שהופכת לאבן ריחיים על צווארה של החברה.

בקרב האנליסטים גוברים החששות שפעילות החומרה שעברה לאורקל עם רכישת סאן (Sun) בשנת 2010, תמורת 5.6 מיליארד דולרים, מכבידה כעת על אורקל. זאת, משום שהיקף המכירות רחוק בהרבה מהציפיות. אורקל היא הספקית הגדולה בעולם של מסדי נתונים, אך על כך עלולה לאיים תחרות חדשה מכיוונה של סאפ, שפועלת במרץ להציג תשובה משלה עוד לפני סוף השנה הנוכחית. בנוסף לכל הצרות, הדור החדש של התוכנות לניהול עסקי, שהשיקה אורקל בשנת 2011 לאחר שנים של דחיות ועיכובים בפיתוח, אינו ממהר להמריא.

למרות שבארגונים לא ממהרים כיום להשקיע במיחשוב, הרי שהדוחות של החברות המתחרות פחות מדאיגים. VMware, יבמ (IBM), סאפ ו-Salesforce.com, פרסמו תוצאות נאות יחסית ותחזיות אופטימיות, מה שגורם למשקיעים לתהות מה השתבש באורקל.

מנכ"ל ומייסד אורקל, לארי אליסון, אמור לשאת דברים במעמד הפרסום של הדו"חות הרבעוניים של החברה, מחרתיים (ג'). אנליסטים קפדנים יקשיבו היטב לכל מילה של אורקל בניסיון למצוא רמזים לבעיות עסקיות משמעותיות, אפילו אם החברה תעמוד בתחזיות לרבעון הנוכחי.

"אורקל סובלת כיום ממספר בעיות", אמר ריק שרלונד, אנליסט מ-Nomura Securities שעוקב אחר אורקל. בעיות אלו באות לידי ביטוי בשערן של מניות החברה, אשר עלו בשיעור של שלושה אחוזים בלבד מאז שפרסמה החברה את התוצאות הכספיות לרבעון הקודם בחודש דצמבר האחרון, בהשוואה לעלייה של 17% שנרשמה במדד המשולב של נאסד"ק.

חלק מהאנליסטים סבורים כיום, כי הרכישה של סאן פגעה במכירת התוכנות של אורקל, משום שהיא הציבה את החברה בתחרות ישירה מול יצרניות חומרה שבעבר שיתפו עמה פעולה, ואף היו המשווקות הגדולות ביותר של מסדי הנתונים ותוכנות הניהול של אורקל.
באורקל סירבו למסור תגובה לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים