משרד ההגנה האמריקני יפרסם כללים ללוחמה מקוונת

הפנטגון מתכוון לפרסם בקרוב הנחיות שיגדירו לצבא כיצד לפעול במקרה של מתקפה מקוונת על ארצות הברית ● במקרים מסוימים, ההנחיות הללו יאפשרו לצבא ליישם 'הגנה פעילה' - כלומר, מתקפת נגד ● משרד ההגנה האמריקני דורש מהממשל לקבל תקציב של 3.4 מיליארד דולרים ללוחמה מקוונת

משרד ההגנה האמריקני מתכוון לפרסם בתוך חודש עד חודשיים כללים למעורבות במתקפה מקוונת שיגדירו כיצד על הצבא להגיב למתקפות מקוונות ומתי מותר להגיב בדרך של 'הגנה פעילה' – כלומר, לתקוף את התוקפים. הדברים הללו נמסרו על ידי בכירים מצבא ארצות הברית בדיון שנערך בוועדה לכוחות המזוינים של בית הנבחרים האמריקני.

גיבוש המדיניות מתנהל כבר "מזה זמן רב" במטות המשולבים של הצבא ובמשרד ההגנה האמריקני, ציינה מדליין קרידון, עוזרת שר ההגנה לאסטרטגיה גלובלית. לדבריה, המדיניות מבוססת על מסמך שפורסם בשנה שעברה על ידי משרד ההגנה, בנושא אסטרטגיה לפעולה מקוונת.

"אנחנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם המטות המשולבים על מנת ליישם פקודות מעבר ומודל שליטה לפעולות מקוונות", אמרה קרידון. "מסגרת הביניים תשמש כבסיס לתוכנית שתיושם לגבי כל טווח היכולות לפעולה במרחב המקוון".

בדיון השתתפו, מלבד קרידון, הגנרל קית אלכסנדר, מפקד ללוחמה מקוונת בצבא ארצות הברית ומנהל בסוכנות לביטחון לאומי (NSA), וטרי טקאיי, מנהלת טכנולוגיה ראשית במשרד ההגנה של ארצות הברית.

טקאיי ציינה, בין השאר, כי משרד ההגנה הרחיב תוכנית פיילוט שבמסגרתה שותף מידע על איומים מקוונים עם ספקיות אינטרנט בארצות הברית ועם חברות קבלן שעובדות עם משרד ההגנה. כיום מועבר המידע לכ-200 גופים שונים. לדבריה, במסגרת התוכנית מועבר לגופים אלה מידע שאלמלא היה נמסר להם ממשרד ההגנה, לא היו יכולים להגיע אליו בשום דרך אחרת.

החברים בבית הנבחרים דחקו במשתתפי הדיון להבהיר את היחסים בין משרד ההגנה למשרד לביטחון פנים בכל הקשור ללוחמה מקוונת ואת חלוקת התפקידים והסמכויות בין המשרדים. הגנרל אלכסנדר ציין בנושא זה, כי הוא לא שבע רצון מהתפקיד שממלא המשרד לביטחון פנים בהגנה על הרשתות של הממשל, בסיוע להגנה על תשתיות לאומיות קריטיות ובאחריות על מתקפות רחבות היקף.

"אנחנו מאמינים בגישה כלל-ממשלתית", השיבה קרידון. "אנחנו תומכים תמיכה מלאה בתפקיד שממלא המשרד לביטחון פנים".

לדברי טקאיי, במשרד ההגנה מבקשים לקבל תקציב של 3.4 מיליארד דולרים ללוחמה מקוונת בשנת הכספים 2013. היא ציינה שאם לא יתקבל סכום זה, התוצאה עלולה להיות קיצוצים בהיבטים מסוימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים