השופט בתיק אורקל-גוגל: "נראה שאין ברירה, נלך למשפט"

לאחר שנכשל הניסיון האחרון להגיע להסכם פשרה בין החברות, הגיע השופט למסקנה ש-"נראה שבתיקים מסוימים אין ברירה וחייבים ללכת למשפט" ● הדיון הראשון במשפט יתקיים ב-16 באפריל

בעוד כשבועיים, ב-16 באפריל, יחל הדיון הראשון בתביעה שהגישה אורקל (Oracle) נגד גוגל (Google), לאחר שהניסיון האחרון להשיג פשרה בין החברות הסתיים בכישלון.

בשבוע שעבר הורה השופט פול ס. גרואל, שגם בסתיו האחרון ניסה לדחוק בצדדים להגיע להסכם, לפרקליטים של שני הצדדים לקבוע פגישה נוספת, עד 9 באפריל, בניסיון נוסף להגיע לפשרה לפני פתיחת הדיונים במשפט. זאת אחרי שהן לא הגיעו להסכם אפילו לאחר שלארי אליסון ולארי פייג', המייסדים של אורקל וגוגל, בהתאמה, נקראו להעיד במשפט.

"נראה שבתיקים מסוימים אין ברירה וחייבים ללכת למשפט", סיכם השופט את הניסיונות הכושלים לפשר בין החברות. השופט איחל הצלחה לפרקליטים של שתי החברות וקבע, כי הם ישובו וייפגשו באולם של בית המשפט בסן פרנסיסקו ב-16 באפריל. יצוין שאת הדיונים במשפט עצמו ינהל השופט וויליאם ה. אלסופ ולא השופט גרואל.

ממסמכים שהוגשו בשבוע שעבר לבית המשפט עולה שבמסגרת הדיונים על הסכם הפשרה הציעה גוגל לשלם לאורקל אחוז מסוים מההכנסות שיתקבלו ממערכות אנדרואיד (Android), אם אורקל תצליח להוכיח שזכויותיה בפטנטים הופרו.

על פי החישובים של גוגל, מדובר בסכום של כ-2.8 מיליון דולרים על הפרת זכויות בשני פטנטים בתקופה שעד 2011. לגבי ההמשך הציעה אורקל 0.5% מההכנסות ממערכות אנדרואיד עבור פטנט אחד ו-0.015% מההכנסות עבור פטנט שני, עד 2018, שאז יפוג התוקף של הפטנטים. גוגל מציעה את אנדרואיד בחינם ליצרניות של טלפונים חכמים ומחשבי לוח, ומקורן של ההכנסות שלה בפרסום.

לטענת גוגל, פיצויים אלה תואמים את חישוביו של מומחה פרטי שמונה מטעם בית המשפט, אולם אורקל דחתה את ההצעה בטענה שמדובר בסכום נמוך מדי, ובחברה מתכוונים לדרוש צו מניעה שיאסור על ההפצה של מערכות אנדרואיד. "אורקל אינה יכולה לוותר על זכויותיה בערכאה זו ובערכאת הערעור, והיא דורשת פיצוי מלא על העבירות של גוגל", נכתב במסמכים שהוגשו מטעם אורקל לבית המשפט.

אורקל תבעה את גוגל ב-2010 בטענה שבמערכת ההפעלה אנדרואיד יש משום הפרת זכויות בפטנטים בשפת ג'אווה (Java) של חברת סאן (Sun), שאורקל רכשה אותה. כן דורשת החברה פיצויים של מאות מיליוני דולרים על הפרה של זכויות יוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים