דריס אל אוגמני, דל: "בלי שינוי של תשתיות ה-IT המנמ"רים ייעלמו בין ארונות המיחשוב והכבלים"

השינוי נדרש מאחר ש-"מרכזי המיחשוב הארגוניים הם כיום על גבול המפלצות ומערכות המיחשוב הטרוגניות ומורכבות", אמר אל אוגמני, מנהל מכירות איזור אירופה בחברה ● לדבריו, "על מנת לענות על צרכי המשתמשים נדרש לבצע מיון ותעדוף של צרכי ה-IT והמידע שעל המערכות שלו, ולחלקם לכזה שמוגדר חיוני ובלתי נמנע מול הלא חיוני"

"מרכזי המיחשוב הארגוניים הם כיום על גבול המפלצות ומערכות המיחשוב הטרוגניות ומורכבות. נדרש שינוי משמעותי בעולם תשתיות ה-IT בדטה סנטר הארגוני. אם הוא לא ייעשה, המנמ"ר ייעלם בין ארונות המיחשוב לכבלים", כך אמר דריס אל אוגמני, מנהל מכירות איזור אירופה ב-דל (Dell).

אל אוגמני עמד בראש משלחת של שישה בכירים מהחברה שהגיעו לישראל בכדי להשתתף בכנס הלקוחות השנתי שערך הסניף המקומי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, תחת הכותרת "The power to do more". לאירוע הגיעו יותר מ-500 משתתפים והנחה אותו פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים.

לדברי אל אוגמני, "עולם המיחשוב חווה כמה מגמות טכנולוגיות ושינויים במקביל: האחת, יש גידול עקבי ומתמיד בכמות המידע. השנייה, המידע מצוי בכל מקום ובכל זמן. השלישית, יש יותר דרישה למידע מצד המשתמשים הארגוניים. והרביעית, הלקוחות רוצים הכל עכשיו ומהר".

"על מנת לענות על צרכי המשתמשים", אמר, "נדרש לבצע מיון ותעדוף של צרכי ה-IT והמידע שעל המערכות שלו, ולחלקם לכזה שמוגדר חיוני ובלתי נמנע מול הלא חיוני. למידע הלא חיוני יש להתייחס בחסכנות, להשקיע במערכות המחזיקות בו בקונסולידציה ובעבודה מבוססת תקנים. במערכות החיוניות ברמה האסטרטגית יש להשקיע על מנת להשיג חדשנות ובאמצעותה להשיג יתרון עסקי מול המתחרים. לגבי המערכות הטקטיות – יש לעשות להן וירטואליזציה, לייעל אותן או להעבירן למיחשוב ענן".

"היעד הוא לשנות את התמהיל התקציבי הקיים, לפיו 80% מתקציב המיחשוב מופנה לתחזוקת המערכות הקיימות ורק 20% – למו"פ ולחדשנות", אמר אל אוגמני. הוא הוסיף, כי "60% מהתקציב המופנה לתחזוקת התשתיות מוקצה לעלויות שכר של אנשי ומנהלי התשתיות. מדובר בתהליכים ופעילויות שיכולים להיות ממוכנים בחלקם. דל מסייעת למיכון ולפישוט מרכזי המיחשוב הארגוניים".

לדבריו, החברה יישמה את המסר הזה, אותו היא מעבירה ללקוחותיה, בבית פנימה. הוא כינה תהליך זה "המסע לחדשנות", שמטרתו הייתה להגיע למצב בו מחצית מההשקעה ב-IT מופנית לחדשנות ולמו"פ. אל אוגמני ציין ש-דל מונה 110 אלף עובדים וכי יש לה 300 טרה-בייט נפח מידע. הוא ציין, כי השאיפה של מנמ"ר דל הייתה להגיע לממשל טוב יותר על היישומים, לפישוט התשתיות ולניהול האחסון, תוך ניצולו בצורה טובה יותר. לדבריו, תהליך ההתייעלות כלל מעבר למעבדי 86X, קונסולידציה של השרתים ו-וירטואליזציה. "בסופו של התהליך, כמעט שהכפלנו את כמות המשאבים המופנית לחדשנות. כמו כן, מ-543 שרתים וירטואליים לפני 3 שנים יש לנו כיום 11 אלף וצמצמנו את כמות היישומים מ-8,000 ל-2,000. כל שרת משרת יותר מאשר יישום אחד, בלי פגיעה בביצועים. בנוסף, צמצמנו את תקציב הוצאות ה-IT מ-2.1% ל-1.4%".

אילן הוכמן, מנהל פיתוח עסקי באינטל ישראל. צילום: קובי קנטור"נדרש להגדיר מחדש את המידע ולשנות באופן משמעותי את התשתיות כך שהן תהיינה יותר ממוכנות, יותר מנוהלות ותבצענה את כל הפעילות בדטה סנטר בצורה יעילה יותר", סיכם אל אוגמני. "אנחנו, ב-דל, מספקים ללקוחות הארגוניים את היכולת לעשות זאת בצורה המיטבית, עם כל הרכישות שלנו. על ידי יצירת מערכי אחסון יעילים יותר, פישוט המורכבות של תשתיות ה-IT ושיפור התהליכים הנוצרים באותן מערכות, עם תגובות מהירות יותר וביצועים טובים ומהירים יותר – אנחנו מספקים יעד זה עבור המנמ"רים".

החזון של אינטל ל-2015
אילן הוכמן
, מנהל פיתוח עסקי באינטל (Intel) ישראל, הציג את פלטפורמת E5 2600, על בסיסה בנתה דל את מוצריה לדטה סנטר, המכונים G12. הוא הציג את חזון החברה לשנת 2015, במסגרתו יהיו יותר רכיבים מקושרים, יותר מידע ויותר משתמשי מחשב ורשת בעולם. כך, אמר, חוקרי החברה צופים שבשנה זו יהיו 15 מיליארד מכשירים ורכיבים מקושרים, המידע העולמי יגדל פי שמונה וכמות המשתמשים ברשת תעמוד על שלושה מיליארד.

הוכמן ציין שלוש מגמות על בעולם המיחשוב: מיחשוב ענן, ה-"הצטרכנות" של ה-IT, לרבות הכנסת רכיבי מיחשוב מהבית לעבודה, ו-Big Data, מידע רחב היקף, חלקו מובנה וחלקו לא מובנה.

הוא סיכם בציינו, כי שיתוף הפעולה בין דל לאינטל "מביא לכך שבמערכות שירכיבו את הדטה סנטר העתידי יהיו יותר יכולות לביצועים מוגברים, חיסכון של 70% באנרגיה, מימוש היבטי אבטחת מידע ומניעת צווארי בקבוק ב-I/O".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים