מנכ"ל גוגל: "הבעיות של סטיב ג'ובס עם אנדרואיד היו רק הצגה"

לדברי לארי פייג', הוא מבין מדוע הציגו אפל וג'ובס לציבור עמדה ששוללת את אנדרואיד, למרות שהוא סבור כי צעד זה לא היה נכון ● בראיון שהעניק ל-Bloomberg BusinessWeek, הוסיף פייג', כי מייסד אפל המנוח אף ישב עמו לפגישה "לבבית למדי" סמוך למותו ● עם זאת, לדברי הביוגרף של ג'ובס, התמונה שונה לחלוטין: "אקדיש את נשימתי האחרונה אם יהיה בכך צורך, ואוציא את הפרוטה האחרונה מ-40 מיליארד הדולרים של אפל כדי לתקן את העוול הזה", אמר לו ג'ובס

ההשגות שהיו למייסד אפל (Apple) המנוח, סטיב ג'ובס, כנגד מערכת אנדרואיד (Android) זכו לתיעוד נרחב. אולם, מנכ"ל גוגל (Google), לארי פייג', אינו משוכנע שהן היו אמיתיות. בריאיון ל-Bloomberg BusinessWeek שפורסם השבוע, טוען פייג', כי "המחלוקות על אנדרואיד היו הצגה בלבד", וכי סמוך למותו של ג'ובס היתה לו עמו פגישה "לבבית למדי".

עם זאת, פייג' טוען כי הוא מבין מדוע הציגו אפל וג'ובס לציבור עמדה ששוללת את אנדרואיד, למרות שהוא סבור כי צעד זה לא היה נכון. "אני חושב שזה שירת את האינטרסים שלהם", אמר פייג' בראיון. "בחברות רבות חשים צורך לסמן אויב ולנהל כנגדו מערכה. אישית, אני מעדיף לכוון גבוה יותר. אינך צריך לבחון מה עושים המתחרים. אתה צריך לבחון מה ביכולתך לעשות וכיצד אתה יכול לשפר את העולם".

כזכור, לאחר ההשקה של מערכת אנדרואיד, נאלץ המנכ"ל הקודם של גוגל, לארי פייג', לפרוש ממועצת המנהלים של אפל, וג'ובס פתח במתקפה. לביוגרף שלו, וולטר איזקסון, מסר ג'ובס, כי בכוונתו לעשות כל שביכולתו כדי לחסל את אנדרואיד. "אקדיש את נשימתי האחרונה אם יהיה בכך צורך, ואוציא את הפרוטה האחרונה מ-40 מיליארד הדולרים של אפל כדי לתקן את העוול הזה", אמר ג'ובס לאיזקסון. "אשמיד את אנדרואיד משום שזהו מוצר גנוב".

ג'ובס הוסיף, כי אין בכוונתו גם להקל על חייהם של משתמשי אנדרואיד. בשיחות עם איזקסון הוא סיפר, כי "חשבנו אם להציע נגן מוזיקה עבור אנדרואיד. הצענו תוכנת iTunes למערכת ההפעלה חלונות (Windows) כדי למכור יותר מכשירי iPod, אבל אינני רואה שום סיבה להציע יישום מוזיקה לאנדרואיד, מלבד לשמח את המשתמשים, ואינני רוצה שהם יהיו שמחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים