דיווחים: אפל מעלימה מיסים בבריטניה

הדיילי מייל מדווח, כי ענקית המיחשוב הרוויחה 6 מיליארד ליש"ט השנה, אולם שילמה רק 10 מיליון במיסים – הרבה פחות מהמקובל בממלכה המאוחדת ● העיתון אף קובע, כי אפל לא הסתפקה בהעלמת מס בבריטניה, אלא התחמקה גם מתשלום מיסים בארצות הברית ● אפל לא הגיבה על הדיווחים

אפל (Apple) מתחמקת מתשלום הסכום המלא שהיא חייבת במיסים לממשלת בריטניה בשנה הפיסקלית האחרונה – כך טוען הדיילי מייל (Daily Mail). על פי הדיווח, אפל הרוויחה 6 מיליארד ליש"ט (כ-9.5 מיליארד דולרים), אולם שילמה רק 10 מיליון ליש"ט (כ-16 מיליון דולרים) במיסים – הרבה פחות מהמקובל בממלכה המאוחדת.

הדיווח נשען על מסמכים ממחלקת הקמעונאות של אפל, שבין היתר מצביעים על כך שהיקף תשלומי המס ששילמה החברה, נמוכים משמעותית מהממוצע של בתי עסק המוכרים מוצרים במדינה. כך, על פי הדיווח, קובעים המסמכים כי אפל שילמה מיסים בהיקף 3.79 מיליון ליש"ט (כ-6 מיליון דולרים) בגין מכירת מוצרים בחנויות בהיקף של כחצי מיליארד ליש"ט (קרוב ל-800 מיליון דולרים).

"מומחים קובעים, כי מכירותיה של אפל היו גדולות הרבה יותר מהמספרים שמדווחים במסמכים", טוען הדיילי מייל. העיתון אף קובע, כי אפל לא הסתפקה בהעלמת מס בבריטניה, אלא התחמקה גם מתשלום מיסים בארצות הברית. כך, על פי הדיווח, שילמה אפל מס תאגידים בהיקף 25.3%, בעוד שהחוק האמריקני מחייב אותה לשלם 35%. על פי הדיילי מייל, אפל טוענת כי שילמה את שיעור המס הנמוך יותר בגין "רווחים בלתי מחולקים בחו"ל".

אולם, אפל היא לא החברה היחידה שעלתה בכוונת של הדיילי המייל. העיתון הפופולארי מאשים גם את אמזון (Amazon) וגוגל (Google) על אי תשלום מיסים בבריטניה. מגוגל נמסר בתגובה, כי היא שילמה מיסים בהתאם לדרישות החוק הבריטי. אפל ואמזון לא הגיבו על הדיווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים