אורקל: הודעות הדואר של גוגל עצמה מוכיחות את אשמתה

החברה הציגה אתמול (ב') בבית המשפט מיילים שלטענתה מהווים ראייה עיקרית לכך שגוגל עשתה שימוש בקניין הרוחני של אורקל בשפת התכנות ג'אווה כדי להשיג יתרון בשוק הלוהט של הטלפונים החכמים ● בגוגל מכחישים וטוענים, כי הם משוכנעים בצדקתם ● העד הראשון מטעם התביעה יהיה, ככל הנראה, לארי אליסון

אורקל (Oracle) הציגה אתמול (ב'), בפתיחת המשפט בתביעה שהגישה נגד גוגל (Google) באוגוסט 2010, תכתובות דואר אלקטרוני בין המנהלים הבכירים בגוגל, כראייה עיקרית לכך שהיא עשתה שימוש בקניין הרוחני של אורקל בשפת התכנות ג'אווה (Java) כדי להשיג יתרון בשוק הלוהט של הטלפונים החכמים.

אתמול החל בבית המשפט הפדראלי בסן פרנסיסקו שלב נאומי הפתיחה במשפט. באורקל טוענים שיש במערכות אנדרואיד (Android) של גוגל משום הפרת זכויותיה של אורקל בקניין רוחני בטכנולוגיית ג'אווה. בגוגל מכחישים, כי זכויותיה של אורקל הופרו וטוענים שלא ניתן להגן בפטנטים על חלקים מסוימים משפה זו. ההערכות הן שהמשפט, שמתנהל בפני השופט ויליאם אלסופ, יימשך לפחות שמונה שבועות.

מייקל ג'ייקובס, הפרקליט של אורקל, טען בדיון, כי "אינך יכול לדרוס זכויות בקניין רוחני רק כדי לנצל הזדמנויות עסקיות". ג'ייקובס ציין, כי מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, יהיה, ככל הנראה, העד הראשון מטעם התביעה.

הפרקליט של גוגל אמור לשאת את נאום הפתיחה שלו היום (ג'). דובר החברה, ג'ים פרוסר, אמר שגוגל משוכנעת בצדקתה וכי התביעה מאיימת על היכולת של מערכות שונות לפעול ביחד תוך תמיכה הדדית.

לפני שהחלה בחירת המושבעים למשפט הזהיר השופט אלסופ את הפרקליטים של שתי החברות, כי אל להם לצפות שהסודיות תישמר ביחס לפרטים רגישים. "המשפט יתנהל בדלתיים פתוחות", הבהיר השופט. בין המושבעים שנבחרו נמצאים מורה בגמלאות, פקיד דואר, אחות, צלם ומעצב חלונות ראווה בחברת גאפ (GAP). בסך הכול נבחרו שבע נשים וחמישה גברים.

זהו רק הראשון מבין ארבעה משפטים גדולים שאמורה אורקל לנהל בחודשים הקרובים: בסוף מאי אמור להיפתח המשפט שלה מול HP על מעבדי איטניום (Itanium), ביוני אמור להיפתח המשפט החוזר מול סאפ (SAP) על פרשת TomorrowNow ובהמשך השנה צפוי להיפתח המשפט של אורקל מול החברה הקטנה יותר, Rimini Street.

יש כאלה שהעלו כבר את החשש שמשפטים כה רבים, בקנה מידה כה נרחב ובסמיכות זמנים כה קרובה, עלולים להסיח את דעתם של אליסון ושל מנהלים בכירים נוספים בחברה מהניהול השוטף שלה. ממסמכים שהוגשו בחודש שעבר לבית המשפט עולה, כי במסגרת הדיונים הכושלים על הסכם הפשרה בין אורקל לגוגל הציעה גוגל לשלם לאורקל אחוז מסוים מההכנסות שיתקבלו ממערכות אנדרואיד, אם אורקל תצליח להוכיח שזכויותיה בפטנטים הופרו, אולם זו דחתה את ההצעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים