יורם יעקבי, מיקרוסופט: "מנתח מידע תהיה המשרה החשובה ביותר בשנים הקרובות"

"הצפי הוא שבשנים הקרובות יזדקקו לעוד 200 אלף משרות חדשות, זה עומד להיות המקצוע הכי מבוקש - אנשים שמנתחים את הביג דטה ויודעים להפוך אותם לנתונים משמעותיים", כך אמר מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל בכנס Think Next ● "ישראל היא מדינת הסטארט-אפ, ואנחנו עובדים עם כמה קבוצות קטנות כדי לפתח דברים חדשים, שאנו מקווים שיהפכו לאחד מעמודי התווך שלנו במרכז בשנים הבאות", הוסיף יעקבי

"Think Next נערך זו שנה רביעית ברציפות, עם קהל רחב ולא רק אנשי מיקרוסופט (Microsoft). אירוע זה מטרתו לא רק להראות את החידושים של מיקרוסופט, אלא של כל ישראל: זהו אירוע החדשנות של ישראל, או לפחות אחד הגדולים שבהם, עם הרבה מאוד הדגמות של חברות חיצוניות ואקדמיה. הדבר העיקרי שאנחנו רוצים לעשות הוא לרגש אתכם, ובהיבט הזה לא מעניין אותנו אם לסטארט-אפ יש מודל עסקי טוב, ואם הוא משתמש בכלים של מיקרוסופט או לא. הוא צריך לרגש, להראות משהו שיכול לשנות את העולם, וכך בחרנו", אמר היום (א') יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, במסיבת העיתונאים שערכה החברה לרגל כנס Think Next 2012 שנערך בתל-אביב.

בכנס, שנערך לאורך כל היום, נחשפו כ-40 טכנולוגיות חדשות: 20 מתוכן הן פרי תוצרתה של האקדמיה וחברות סטארט-אפ ישראליות, שנבחרו מבין למעלה מ-100 מועמדות, ו-20 טכנולוגיות הן פרי הפיתוח של מרכזי המחקר ומרכזי המו"פ של מיקרוסופט ברחבי העולם ובישראל.

"כנס זה מראה את הכוח של התעשייה הישראלית, אבל השנה יש משהו חדש: הוא לא נערך רק בישראל, יש בין 25 ל-30 אירועים כאלה בעולם. אם תרצו, זה עוד ייצוא של מרכז הפיתוח שלנו כאן בישראל. זה התחיל כאן אבל זה יוצא גם החוצה", אמר יעקובי.
לדבריו, במרכז נערכו לאחרונה מיזוגים של צוותי הפיתוח, כדי להתרכז בשני נושאים עיקריים שלטענתו מהווים את המגמות החשובות ביותר כיום בעולם: תחום ה-BI – בהיבט של הביג דטה והיכולת לאסוף כמות עצומה של מידע ולהפוך אותו לנתונים משמעותיים שעוזרים לעסק, ומהצד השני, ההצטרכנות של עולם ה-IT.

"ישראל היא מדינת הסטארט-אפ. אי אפשר בלי סטארט-אפים, ואנחנו עובדים עם כמה קבוצות קטנות כדי לפתח דברים חדשים, שאנו מקווים שיהפכו לאחד מעמודי התווך שלנו במרכז בשנים הבאות. בהמשך הם אולי יעברו לפיתוח במקום אחר, וזה בסדר", קבע יעקובי. הוא הוסיף, כי חשוב להבין שמנתח מידע עומדת להיות המשרה החשובה ביותר בשנים הקרובות: "הצפי הוא שבשנים הקרובות יזדקקו לעוד 200 אלף משרות חדשות. זה עומד להיות המקצוע הכי מבוקש – אנשים שמנתחים את הביג דטה ויודעים להפוך אותם לנתונים משמעותיים".

במסגרת הדוגמאות שהוצגו לפרויקטים בתחום המידע, חשפו אנשי המרכז את פרויקט on {X}, אשר יאפשר הזרמת מידע מהאינטרנט לכל טלפון סלולרי על בסיס חוקים שקובע המשתמש וניתוחי ביג דטה. פרויקט זה יאפשר ליצור מנגנוני עדכון אוטומטיים שתורמים לחיי היום יום של המשתמש. כך, למשל, "כאשר אני יוצאים מהמשרד, שלח SMS לאשתי 'אני בדרך הביתה', או האפשרות להציג מדי בוקר את תחזית מזג האוויר כאשר אני מפעיל את המכשיר".

הפרויקט מיועד אמנם למפתחים, אבל לפי ערן יריב, מנהל פיתוח בקבוצת מובייל סיגנל בישראל, הוא יאפשר לכל אחד להשתמש בהגדרות מוכנות מראש, כדי לקבוע כללי התנהגות אקטיביים למכשיר שלו, שאינם קשורים בפתיחת יישום זה או אחר, ובעצם מופעלים מרחוק. יצוין, כי הפרויקט צפוי להיות זמין להורדה החל מהחודש הבא.

שרידן ג'ונס, מנהלת עסקים ואסטרטגיה בקבוצת קינקט עבור חלונות בהנהלה הראשית של מיקרוסופט, התייחסה להשפעה האדירה של התחום הצרכני, כולל הקינקט כמובן, על השוק העסקי. "יש בעולם כבר כ-20 מליון מכשירי קינקט, ומהר מאוד שמנו לב שאנשים התחילו לשאול את עצמם מה אפשר יהיה לעשת עם ה-PC, וכך נולדה קבוצת הקינקט לחלונות", היא סיפרה. "אני בטוחה שבעתיד נראה הרבה יישומיים שימושיים צרכניים עם קינקט לחלונות, אבל בינתיים הדברים הכי חכמים והכי מרגשים שקשורים לקינקט מתרחשים בעולם העסקי".

לדבריה, יש מאות חברות שיוצרות קבוצות ומשקיעות כספים בפיתוח יישומים המבוססים על קינקט, ויש פוטנציאל ענק בהרבה מגזרים אנכיים, כולל רפואה, פרסום, ייצור ועוד. "זה יותר ממוצר. זו התחייבות של מיקרוסופט לממשק משתמש טבעי, ולכן אנחנו עובדים בצמוד לקהילת המפתחים כדי לספק להם את הכלים שהם צריכים כדי לפתח את הדברים הטובים ביותר לקינקט. אנחנו מחויבים לכך לטווח רחוק ואנחנו עכשיו מרחיבים שווקים. כשהשקנו זה היה ל-12 ארצות, ועכשיו כבר יש 31 מדינות עם קינקט, ואנחנו ממשיכים לחפש שווקים", הוסיפה ג'ונס.

במסגרת מסיבת העיתונאים הוצגו פרויקטים נוספים, כמו Alice – פרויקט של צוות מעבדות החדשנות (iLabs) במרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, שפיתח טכנולוגיה חדישה ליצירת אפקט תלת-מימד משכנע ואינטראקטיבי באמצעות מסך-מראה ומצלמת קינקט, וללא שימוש במשקפיים; Xbox Recommendations – טכנולוגיה שפותחה גם היא בישראל, אשר מספקת לכל משתמשי Xbox Live המלצות מותאמות אישית בתחום המשחקים, המוזיקה והסרטים, אשר מבוססות על ניתוח ביג דטה של גלישה וצריכת שירותים; ו-FetchClimate, טכנולוגיית ענן שפותחה לצורך אחזור מידע על מזג האוויר והצגתו הוויזואלית בכל חיתוך שבוחר המשתמש, בין אם יבשת, מדינה או אזור ספציפי, ובכל טווח זמן בין 1900 ל-2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים