יבמ מעודדת עובדים בארצות הברית לצאת לפרישה מוקדמת

אלפי עובדים של יבמ בארצות הברית יוכלו לקחת חלק בתוכנית חדשה שבמסגרתה יצומצמו שעות העבודה שלהם - ומשכורתם - ויובטח להם שלא יפוטרו, בתנאי שיסכימו לפרוש מרצון בסוף 2013 ● המהלך הוא חלק מהתוכנית של הענק הכחול להעביר משרות מארצות הברית למדינות מתפתחות, בהן השכר נמוך יותר

במהלך שנועד להבטיח פרישה מרצון של אלפי עובדים בתוך שנתיים גובשה ביבמ (IBM) תוכנית שבמסגרתה תוצע לעובדים בארצות הברית, שמתקרבים לגיל הפרישה, אפשרות לצמצם את שעות העבודה שלהם בקרוב למחצית ולהמשיך לקבל משכורת בשיעור של 70% ממשכורתם הנוכחית.

כדי לקחת חלק בתוכנית על העובדים להתחייב לפרוש מרצון בסוף השנה הבאה. בתקופת התוכנית, שההצטרפות אליה היא וולונטרית, מתחייבת החברה שלא לפטר את העובדים המשתתפים בה.

בעיני משקיפים, התוכנית, המכונה Transition to Retirement, היא עדות נוספת לשאיפתה של יבמ לצמצם את מספר העובדים בארצות הברית ולהגדיל את מספר העובדים במדינות מתפתחות, שבהן המשכורות נמוכות יותר, דוגמת הודו וברזיל. זאת, על מנת להגביר את אופייה הבינלאומי של החברה ולעמוד ביעדי הרווח האגרסיביים.

מנהלי הענק הכחול הכריזו על התוכנית במזכר פנימי שהופץ השבוע בחברה. "אנחנו מכריזים על שיטה חדשה, שמכונה Transition to Retirement – תוכנית וולונטרית וחד פעמית שנועדה לאזן בין הצרכים של העובדים המתקרבים לגיל פרישה בארצות הברית לצרכים העסקיים של החברה", נכתב במזכר.

במסגרת התוכנית, הוסבר במזכר, יוכלו "עובדי יבמ בארצות הברית שמתקרבים לגיל פרישה לקבל 70% מהמשכורת שמשולמת להם תמורת משרה מלאה ולעבוד 60% ממספר השעות הרגיל. הם יוסיפו לקבל הטבות וביטוח בריאות ויהיו פטורים מכל 'קיצוץ במשאבים' שייעשה במהלך תקופת התוכנית. תמורת זאת, הם יתחייבו לפרוש עד סוף שנת 2013".

דובר יבמ אישר את קיומה של התוכנית והוסיף, כי יוכלו להשתתף בה מי שעובדים בחברה לפחות 30 שנים, ללא מגבלת גיל, ומי שב-1 בינואר 2014 ימלאו להם 55 שנים, בתנאי שהם עובדים בענק הכחול לפחות 15 שנים. גם עובדים מבוגרים יותר, שעובדים בחברה פחות שנים, יהיו זכאים להשתתף בתוכנית.

"היעד הוא לפתוח בדיון על פרישה עם העובדים המתקרבים לגיל הפרישה", מסר דובר יבמ. "מבחינתה של יבמ, המדד להצלחת התוכנית מצוי ביכולת להיערך לקראת הפרישה ולדעת מראש מתי מתכוונים העובדים המתקרבים לגיל הפרישה לפרוש מהחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים