שמוליק סיטון, סאפ ישראל: "העולם המסורתי, של שלוש שכבות מיחשוב, מתקדם אל עבר ה-In Memory"

"טכנולוגיית ה-In Memory מאפשרת את צמצום מספר השכבות, חיסכון בתוכנה ובחומרה, קבלת ביצועים מהירים פי שניים או שלושה וירידה מבסיס הנתונים הרלציוני", אמר סיטון במפגש הקיץ של פורום IBI ● אלי גולדפרב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-SIT, תיאר במפגש את פתרונות Tableau Software

"עולם הטכנולוגיות ובסיסי הנתונים המסורתי, של שלוש שכבות מיחשוב, מתקדם קדימה אל עבר ה-In Memory, תוך צמצום מספר השכבות, חיסכון בתוכנה ובחומרה, קבלת ביצועים מהירים פי שניים או שלושה וירידה מבסיס הנתונים הרלציוני", כך אמר שמוליק סיטון, מנהל תחום Business Analytics ב-סאפ (SAP) ישראל. סיטון אמר את הדברים במסגרת BI2012 – מפגש הקיץ של פורום IBI. המפגש, שהופק על ידי קבוצת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו פלורה לוין – מנכ"לית משותפת ב-B-Pro ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

הוא ציין, כי SAP HANA הוא פתרון Big Data בטכנולוגיית In Memory, "המסוגל לעבד כמויות עצומות של מידע באופן מיידי ולספק תוצאות ניתוח של נתונים במהירות גבוהה במיוחד". לדבריו, טכנולוגיית ה-In Memory שסאפ כללה במוצריה, מאפשרת ללקוחות הארגוניים להאיץ את השימוש במערכות הרבה יותר מהמהירות הנוכחית. הוא תיאר את הפתרון ה-HANA (ר"ת High-Performance Analytic Appliance), שלדבריו מאפשר למשתמשי הקצה לקבל מידע מהיר באופן משמעותי ובזמן אמת. סיטון ציין, כי טכנולוגיה זו מקטינה את זמני התגובה ומגבירה את יכולת הביצועים, וכך ניתן לשנע ליותר משתמשים יותר מידע מנותח ומפולח ולקבל החלטות מושכלות במהירות על בסיס מידע בזמן אמת. "כיום, בעזרת טכנולוגיית In Memory, ניתן לצופף את המידע המצוי במחסני הנתונים ובבסיסי הנתונים ולרכז את כל הנתונים במקום אחד פיסי, עם יכולת הצגה לוגית שלו במקומות רבים", אמר.

סיטון הביא סיפור לקוח של חברת קולגייט (Colgate), המטפלת במאות אלפי הודעות גבייה ושני מיליון רשומות. במערכות התפעוליות שלהם, אמר, משך הפקת דו"ח עמד על 77 דקות. לאחר הטמעת HANA, אמר, פרק הזמן קוצר ל-13 שניות. "HANA מספקת ללקוחות הזדמנויות חדשות", קבע.

"אנו מבחינים בחשיבות עצומה בקרב לקוחותינו בתחום הבינה העסקית והניתוח העסקי. הרכישה של ביזנס אובג'קטס (Business Objects) מוכיחה את עצמה, גם במישור הפתרון וגם בהיבט הכספי-עסקי", אמר סיטון וציין, כי מטריקס היא המטמיעה את כלי BO בארץ. הוא סיים בציינו, כי סאפ פועלת בעולם הנייד, בהתבסס על הפעילות של סייבייס (Sybase), אותה רכשה סאפ לטובת אספקת פתרונות ניידים ארגוניים וחיבוריות של מכשירי הקצה הניידים.

אלי גולדפרב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-SIT. צילום: קובי קנטוראלי גולדפרב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-SIT, תיאר את פתרונות Tableau Software, המיוצגת בישראל על ידי SIT. לדבריו, יש לחברה 6,000 לקוחות ארגוניים עם 75 אלף משתמשים. "החברה מספקת פתרונות ייחודיים בנושא בינה עסקית ומציגה את הנתונים בצורה ברורה למשתמש, תוך שימוש באמצעי נראות מתקדמים", אמר. "המהירות ופשטות ההטמעה הם המאפיינים של יישום זה, והוא מתאים לכלל המשתמשים – אלה שמשתמשים ב-BI ואלה שעדיין אין בארגון שלהם את היכולת הזו".

לדבריו, "יתרונות היישום הם זמן יישום והטמעה מינימליים, הצגת גרפים ודו"חות שקריאתם והסקת המסקנות מהם ברורה מאוד, הוספת ממדים לגרף בזמן אמת ופשטות התפעול של היישום, ללא צורך במערכי הדרכה או תמיכה נרחבים. היישום מתממשק בקלות עם בסיסי נתונים מסוגים שונים".

החברה, סיפר גולדפרב, מדורגת על ידי גרטנר (Gartner) כחברת ה-BI בעלת שיעור הצמיחה הגדול ביותר בעולם. ל-Tableau Software יש שני מוצרים, האחד מיועד לתחנת הקצה והאחד לשרת. "אנו מתחברים לכמעט כל מקום בארגון, לכל בסיס נתונים, קוביות ומידע מבסיס הנתונים. אנו מסוגלים לעבוד בצורה ישירה מול כלי ה-Big Data. בעתיד נתחבר לסאפ", אמר. הוא ציין, כי "פתרונות Tableau מאפשרים לארגונים לבצע Self Service BI – ביצוע ניתוחים והפקת דו"חות באופן אינטואיטיבי".

גולדפרב סיים בציינו, כי "כלי הניראות האינטראקטיביים משפרים את אופן הצגת המידע, קלות השימוש וההבנה של המשתמשים. זו דרך פשוטה בה ניתן לגשת למידע, לתצוגה הגראפית הגבוהה של הפתרונות והיכולת להפיץ ולפרסם מידע בארגון, ללא צורך בעזרה ממערכות ה-IT שלו. יכולות הכלים להביא את הנתונים למשתמש ולבצע ניתוחים כבדים בזמן קצר, משנים לגמרי את אופן ניתוח הנתונים המקובל כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים