יוסי שנק, חברת החשמל: "ארגונים שה-BI לא יזרום בדמם לא ישרדו"

"חל שינוי מוחלט בעולם, שהופך את ה-BI לחובה", אמר שנק, מנמ"ר חברת החשמל ● לדבריו, "ה-BI חשוב לחברת החשמל מאוד, אף שהיא מונופול" ● הוא אמר, כי אם לא יהיה בחברת החשמל ובארגונים דומים BI מעצב - הם יימוגו

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל. צילום: קובי קנטור

"ה-BI הפך להכרח. חל שינוי מוחלט בעולם, שהופך את ה-BI לחובה. בלי האינטליגנציה שאנחנו נייצר – בעוד זמן לא נוכל לשרוד", כך אמר יוסי שנק, מנמ"ר חברת החשמל.

הוא הוסיף, כי "מקורות עוצמת ה-BI הם באינסופיות של הנתונים וביכולת לבצע עליהם ניתוחים ושינויים רבים, וכך להגיע לכמה וכמה תובנות. ה-BI חשוב לנו, אף שאנחנו מונופול".

שנק דיבר במפגש הקיץ של פורום IBI- BI2012. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה והנחו אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי שנק, ניתן לחלק את כלל הבינה העסקית לארבע קבוצות: BI בקרתי, שכולל התראות ו-BPM (ניהול תהליכים עסקיים); BI תומך החלטות, שכולל EIS (ר"ת Executive information system) – מערכת מידע לבכירים, AQL (ר"ת Acceptable Quality Level) – רמת איכות צפויה, ו-DIS (ר"ת Decision support system) – מערכת תומכת החלטות; שנק כינה את ה-BI השלישי BI מנחה – MIS (ר"ת Management information system) – מערכת ניהול מידע; הקבוצה הרביעית, לדבריו, היא ה-BI התפעולי, RTBI – בינה עסקית בזמן אמת.

המטרה, אמר שנק, היא לשלב את סוגי ה-BI לכלל תוצר אחד שיהווה BI מעצב. הוא הסביר, כי הדבר ייעשה על ידי לקיחת שכבת המידע ושילוב שלה לתוך עולמות המידע והרשתות החכמות. לדבריו, "בעולם הרשתות החכמות יש חשיבות רבה ל-BI".

בינה עסקית בחברות חשמל בעולם
בהמשך ציין שנק מספר אתגרי BI שעומדים בפני חברות חשמל בעולם. אחד מהם הוא זינוק של פי חמישה בגודל הנתונים. "אנחנו ומקבילותינו עוסקים בנפחי מידע של טרה-בייט ופטה-בייט, שאם אין יכולת להבין ולפרש אותם – הם יגרמו לנו נזקים", אמר. אתגר נוסף הוא תדירות שינוי הנתונים הגבוהה מאוד. כמו כן, לדבריו, נדרש טיפול בזמן אמת או כמעט זמן אמת, קיים מגוון נתונים רב-תחומי – עסקי, טכני, ארגוני, תהליכי, אבטחת מידע, הנדסי ושירותי – ויש עיבוד מגוון של הנתונים.

"ה-BI בחברת החשמל נמצא במגוון מערכות – ניהול עומס בזמן אמת, מיטוב וניהול מדדי מכונות ייצור חשמל מורכבות, זיהוי הפסדים טכניים, ניהול משאבי רשת, ניהול צי הייצור, ניהול צי הרכב החשמלי כאנרגיה שמורה, אבטחת מידע", ציין שנק.

לדבריו, "ה-BI הוא הזדמנות והכרח בחברת החשמל. בעולם הישן, התעשייה הסתפקה ב-BI בקרתי ולעתים ב-BI תומך החלטות. עם ריבוי הרגולציות ויצירת תחרות החלו ניצנים של BI מנחה. כיום, המערכות דורשות אמינות גבוהה. ארגונים שה-BI לא יזרום בדמם, או שמערכות ה-BI יהוו בהם נקודת כשל, בגלל אי-אמינות – לא ישרדו. העשייה שלנו מכוונת לאמת ארגונית אחת. אם לא יהיה BI מעצב בארגונים כמו חברת החשמל, יגידו לארגונים אלה ביי ביי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים