תפוז עברה לרווח נקי של 743 אלף שקלים; הכנסותיה גדלו בכ-20%

הכנסות תפוז הגיעו ברבעון הראשון של 2009 לשיא רבעוני של כ-10.6 מיליון שקלים ● התוצאות הטובות - כתוצאה מתהליך התייעלות שהחלה החברה במרץ 2008, ובמסגרתו סגרה את החברה הבת blogTV, שהסבה לה הפסדים, והחלה להתמקד בפעילויות הליבה שלה - אינטרנט ותוכן סלולרי ● דן חן, מנכ"ל החברה: "נמשיך בתהליך ההתייעלות גם ב-2009"

תפוז אנשים פתחה את 2009 עם עליה בהיקפי הפעילות וחזרה לרווחיות. החברה רשמה עליה של 18.9% בהכנסות לשיא רבעוני של כ-10.6 מיליון שקלים, לעומת כ-8.9 מיליון ברבעון המקביל ב-2008, ועם מעבר מהפסד נקי של כ-1.4 מיליון שקלים לרווח נקי של 743 אלף.

הכנסות תפוז נובעות בעיקר מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי. הכנסותיה של החברה בתחום האינטרנט הסתכמו ברבעון הראשון של 2009 בסך של כ-4.2 מיליון שקלים – גידול של כ-41% לעומת כ-3 מיליון ברבעון הראשון של 2008. בתחום התוכן הסלולרי רשמה ההחברה הכנסות רבעוניות של כ-6.1 מיליון שקלים – עליה קלה לעומת כ-5.9 מיליון ברבעון הראשון של 2008. במהלך הרבעון התקשרה תפוז בהסכם בלעדי לשימוש בטכנולוגיה של חברת מובליקה לייצור אפליקציות לטלפונים סלולריים. בעקבות ההסכם, החלה החברה לפתח אפליקציות תוכן להורדה – תחום שבו לא פעלה עד כה. עוד יצוין, כי במהלך הרבעון הראשון של 2009 רשמה תפוז הכנסות בחוץ לארץ מה-blogTV שלה בסך של כ-318 אלף שקלים.

ההוצאות הגולמיות של החברה עמדו ברבעון המדווח על סך של 4.68 מיליון שקלים – גידול של 12.89% לעומת 4.14 מיליון ברבעון הראשון של 2008. הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 5.94 מיליון – עליה של 24.13% לעומת 4.78 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-55.93% לעומת 53.58%.

ההוצאות התפעוליות של תפוז ירדו ברבעון הראשון של 2009 ב-17.22%, והגיעו ל-4.44 מיליון שקלים לעומת 5.37 מיליון ברבעון המקביל בשנה שלפני כן. החברה אף עברה לרווח תפעולי של 1.49 מיליארד שקלים, לעומת הפסד של 585 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. להוציא את הוצאות הפיתוח, שעלו ב-30.15% והגיעו ל-941 אלף שקלים, רשמו ההוצאות האחרות ירידות. ההוצאות על שיווק ומכירה הצטמקו ב-35.23% והגיעו ל-1.68 מיליון שקלים לעומת 2.6 מיליון ברבעון הראשון של 2008. ההוצאות הניהוליות פחתו ב-11.06%, ל-1.82 מיליון שקלים לעומת 2.04 מיליון.

התוצאות הטובות נבעו מהמהלך הארגוני שתפוז החלה בביצועו במרץ 2008, עם כניסתו של דן חן למנכ"ל החברה. מהלך זה כלל את סגירת החברה הבת blogTV, שהסבה לה בשנים האחרונות הפסדים והוצאות, והעברת פעילותה אל תפוז עצמה. כמו כן, החלה תפוז להתמקד בעיקר בתפעול ופיתוח של פעילויות הליבה של החברה. תהליך הרה-ארגון כלל בין היתר החלפה וצמצום במספר המנהלים בחברה. עוד יצוין, כי במהלך החודשים האחרונים חידשה תפוז את עמוד הבית של האתר שלה, ובכלל זה את האפליקציות העיקריות בו – הפורומים, הבלוגים, מנוע החיפוש והקומונות.

חן אמר בעקבות התוצאות, כי "אנו שמחים שצעדי ההתייעלות שיישמנו במהלך 2008 החלו לבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות שלנו. מגמת הגידול בפרסום בוידיאו באינטרנט מיטיבה עמנו ובאה לידי ביטוי בגידול בתקציבי הפרסום המופנים לאתר פליקס. כמו כן, אנו עדים לגידול בפעילויות של תוכן שיווקי ושיווק באמצעות כלים של פה לאוזן (WOM)".

הוא הוסיף, כי "בעקבות סגירת חברת הבת, blogTV, קטנו ההוצאות וקצב הוצאת המזומנים של החברה בתחום באופן משמעותי". עם זאת, הוא ציין, כי "למרות הקיצוצים, אתר blogtv.com נהנה מהמשך צמיחה, ובאפריל 2009 היו בו למעלה מ- 3.7 מיליון מבקרים ולמעלה מ- 20 מיליון עמודים נצפים".

חן אמר, כי "החברה תמשיך להתמקד בפעילות הליבה שלה, תוך התייעלות והמשך מגמת הצמצום בהוצאות. אני מאמין שהמשך ביצוע התהליך יאפשר לנו לעבור את התקופה הנוכחית בשווקים ואף תסייע לנו לצאת מחוזקים ומוכנים לביצוע השקעות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים