חברת ההשקעות של בונו גרפה 175 מיליון דולרים בהנפקת פייסבוק

חברת Elevation Partners, שסולן U2 הוא אחד מעשרת הדירקטורים בה, מכרה במסגרת ההנפקה 4.6 מיליון מניות של פייסבוק שבהן החזיקה ● בונו עצמו גיחך על הדיווחים שלפיהם הוא הפך למיליארדר בעקבות ההנפקה וכינה אותם "בדיחה" ● "אינני מיליארדר ולא אהיה עשיר יותר מחברי להקת הביטלס, שאיש אינו יכול להתעלות עליהם, משום בחינה", אמר

אחד המרוויחים הגדולים מהנפקת פייסבוק (Facebook) הוא בונו, סולן להקת U2. חברת ההשקעות האמריקנית בה הוא שותף, Elevation Partners, מכרה במסגרת ההנפקה 4.6 מיליון מניות של פייסבוק שבהן החזיקה, לפי שווי של 38 דולרים למניה – וגרפה בסך הכול סכום של 175,654,848 דולרים. בונו, שהוא אחד מעשרת הדירקטורים בחברת ההשקעות, הופיע בזמן ההנפקה בוועידות בוושינגטון ובשיקאגו, שבהן גויסו כספים למען הרעבים באפריקה.

אף על פי שאחזקותיה של Elevation Partners בפייסבוק מסתכמות בעקבות ההנפקה ביותר מ- 1.5 מיליארד דולרים, בונו גיחך למשמע הדיווחים שהפך למיליארדר. "בניגוד לדיווחים, אינני מיליארדר ולא אהיה עשיר יותר מחברי להקת הביטלס (Beatles), שאיש אינו יכול להתעלות עליהם, משום בחינה. הדיווחים האלה הם בדיחה", אמר.

באשר לעיסוק של מוזיקאי בעולם ההיי-טק אמר בונו, כי "התחלתי להתעניין בטכנולוגיה דווקא משום שאני מוזיקאי. אני מתעניין בכוחות שמעצבים את העולם. הטכנולוגיה היא דבר ענק ורציתי ללמוד עליה. אנשים אומרים שזה מוזר מאחר שאני מוזיקאי. אני חושב שזה מוזר שאמנים אינם מתעניינים יותר בעולם הסובב אותם. אני תמיד מנסה לעשות זאת".

עד להנפקה של פייסבוק התפרסמה Elevation Partners בעיקר בהשקעות כושלות, בחברות דוגמת פורבס (Forbes) – השקעה בה הפסידה כ-250 מיליון דולרים – ופאלם (Palm) – בה הצליחה להחזיר את ההשקעה רק לאחר שהחברה נרכשה על ידי HP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים