הוגשה תביעה ייצוגית נגד פייסבוק בסכום של 15 מיליארד דולרים

לטענת התובעים עקבה הרשת החברתית אחר המשתמשים אפילו לאחר שהתנתקו מהשירות ● לדברי פרקליט מאחת הפירמות התובעות, "אין מדובר רק בתביעה לפיצויים, אלא בתיק חשוב של זכויות הפרט בעולם הדיגיטלי, שיכולות להיות לו השלכות חשובות - משפטיות ועסקיות כאחד" ● תביעות דומות שהוגשו בעבר נדחו על הסף

תביעה נוספת, הפעם ייצוגית, הוגשה נגד פייסבוק (Facebook) בטענה שהרשת החברתית עוקבת אחרי המשתמשים. התובעים טוענים שפייסבוק מפירה בכך את החוק הפדראלי נגד ציתות ודורשים פיצויים בסכום כולל של 15 מיליארד דולרים. התביעה הוגשה במקביל לתביעה הייצוגית התלויה ועומדת נגד החברה בארצות הברית בגין שימוש בקבצי Cookie.

התביעה החדשה, שהוגשה לבית המשפט בסן חוזה, קליפורניה, היא למעשה איגוד של 21 תביעות שונות שהוגשו במהלך 2011 ומאז תחילת 2012 ברחבי ארצות הברית. היא מוגדרת כ- "תביעה ייצוגית מתוקנת ומאוחדת" ומתמקדת בפלישתה של החברה לפרטיות של משתמשיה באמצעות מעקב אחריהם ברחבי האינטרנט. אם התביעה תתקבל, ייתכן שייאסר על הרשת החברתית הגדולה בעולם לאסוף את הנתונים הרבים שמשמשים אותה כדי להציג מודעות מותאמות אישית למשתמשים.

כאמור, ובדומה לתביעה התלויה ועומדת, מואשמת פייסבוק גם בזו הנוכחית בהפרה של החוק הפדראלי כנגד ציתות. חוק זה קובע פיצויים סטטוטוריים בסכום של 100 דולרים לכל יום של הפרה, עד לסכום מרבי של 10,000 דולרים למשתמש. כן מואשמת פייסבוק בהפרה של החוק להונאה במחשבים, החוק לאחסון מידע, חוקים שונים של מדינת קליפורניה ועוד.

ראוי לציין שתביעות דומות שהוגשו בעבר נדחו על הסף הן משום שבית המשפט בארצות הברית כבר קבע ששימוש בקבצי Cookie לא נחשב לציתות והן בשל הקשיים הכרוכים בהוכחת נזק במקרים כאלה. אולם, דיוויד סטרייט, פרקליט ממשרד Stewarts Law, אחת הפירמות שניצבות מאחורי התביעה הייצוגית, טוען ש-"אין מדובר רק בתביעה לפיצויים, אלא בתיק חשוב של זכויות הפרט בעולם הדיגיטלי, שיכולות להיות לו השלכות חשובות – משפטיות ועסקיות כאחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים