דל פתחה את השנה עם תוצאות מאכזבות: הרווח הנקי צלל ב-33% וההכנסות ירדו ב-4%
החברה רשמה ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2012 הכנסות בסך כ-14.5 מיליארד דולרים ורווח נקי של 635 מיליון ● מדובר בתוצאות נמוכות מהערכות האנליסטים, וכך גם התחזיות של החברה לרבעון השני של השנה
רבעון רע לדל (Dell): מהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה לשלושת החודשים הראשונים של שנתה הכספית 2012 עולה, כי היא רשמה בהם ירידות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי על פי GAAP. הצניחה ברווח הנקי הסתכמה ב-33%, ל-635 מיליון דולרים לעומת 945 מיליון ברבעון הראשון של 2011. הרווח הנקי למנייה על פי חישוב זה צלל ב-27% ועמד על 0.36 דולרים בהשוואה ל-0.49 דולרים. שלא על פי GAAP, פחת הרווח הנקי של דל ב-28% ל-761 מיליון דולרים לעומת 1.05 מיליארד והרווח הנקי למנייה עמד על 0.43 דולרים בהשוואה ל-0.55 דולרים. הכנסות החברה רשמו במהלך הרבעון ירידה של 4% והגיעו ל-14.42 מיליארד דולרים אל מול 15.02 מיליארד.
מחלוקת ההכנסות לסעיפים עולה, כי דל שלשלה לכיסה 11.42 מיליארד דולרים ממכירת מוצרים. מדובר בירידה של 5% לעומת 12.06 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, ההכנסות של החברה ממכירת שירותים עלו ב-1% ל-2.96 מיליארד דולרים בהשוואה ל-2.96 מיליארד.
ההכנסות והרווחים של דל היו פחותים מהתחזיות הנמוכות בלאו הכי שחזו לה האנליסטים. הירידה בביצועים של דל נובעת מהירידה בביקושים בארצות הברית ובאירופה ומאובדן נתח השוק שלה לטובת חברות שמייצרות מכשירים ניידים, כמו אפל (Apple).
עוד עולה מהדו"חות, כי ההוצאות הגולמיות של דל פחתו במהלך הרבעון ב-2% ל-11.36 מיליארד דולרים אל מול 11.59 מיליארד, הרווח הגולמי שלה ירד ב-11% ל-3.07 מיליארד דולרים לעומת 3.43 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 21.27% לעומת 22.85%. ההוצאות התפעוליות של דל רשמו עלייה של 1% ועמדו על 2.24 מיליארד דולרים בהשוואה ל-2.22 מיליארד. הרווח התפעולי שלה על פי GAAP צנח ב-32% ל-824 מיליון דולרים אל מול 1.21 מיליארד, ואילו הרווח התפעולי שלא על פי GAAP צלל ב-27% ל-1.01 מיליארד דולרים לעומת 1.38 מיליארד.
בנוסף לתוצאות הנוכחיות פרסמה דל תחזית לרבעון השני של שנתה הכספית. היא חוזה, כי ההכנסות שלה ינועו ברבעון זה בין 14.7 ל-15 מיליארד דולרים. מדובר בהערכה נמוכה מאלה של האנליסטים, שחוזים לה הכנסות של 15.4 מיליארד.
בריאן גלדין, מנהל הכספים הראשי של דל, אמר שהחברה מתמודדת בסביבה מאתגרת. לדברי מייקל דל, יושב ראש ומנכ"ל החברה, "אנחנו ממשיכים את האסטרטגיה העסקית שלנו – להתמקד בהפיכתנו לספק IT כולל. ברבעון הראשון ראינו התקדמות בנושא זה".
זה לא מפליא. אני ממש לא עצוב. זו חברה ששירות רע זה עיקרון החרוט על דגלה. המוצרים שלהם באיכות ירודה והחלקים שמחליפים אינם חדשים, דבר המבטיח תקלות חוזרות, כפי שקרה לי. קניתי דל. פעם אחת. פראיירים לא מתים. בחיים לא אגע יותר בדל. החלק הרע בכל הסיפור הזה זה לאו דווקא המחשב...השירות מזעזע ומשפיל.