יבמ הכריזה על השקת חבילת מסחר אלקטרוני בענן לשיפור השיווק, המכירות והשירות

IBM Commerce on Cloud מהווה פתרון משולב לניהול מסחר אלקטרוני בענן, המכסה את כל תהליך העבודה - החל משלב השיווק, עבור למכירות ועד לאספקה בפועל של ההזמנה ● החבילה מציגה לחברות המשתמשות בה את היתרונות הכלכליים האופייניים לענן, דוגמת צמצום השקעת ההון הראשוני, מודלים של תשלום על פי שימוש בפועל, הרחבה גמישה ומיידית על פי הצורך - ומתאימה לעסקים מכל גודל

23/05/2012 12:16

יבמ (IBM) ערכה השבוע במדריד, בירתה של ספרד, את הכנס הראשון באזור האירופאי למסחר חכם יותר (Smarter Commerce). האירוע משך אליו כ-1,700 משתתפים, הכוללים לקוחות ושותפים עסקיים של יבמ בתחום המסחר העסקי והאישי המבוסס אינטרנט, רשתות חברתיות, מובייל ו-Big Data.

יוזמת המסחר החכם יותר נוצרה ב-יבמ העולמית לפני כשנה, כהמשך ליוזמה הרחבה יותר המוכרת בשם Smarter Planet, המובילה את יבמ ושותפיה העסקיים בעולם לסייע לעסקים קטנים וגדולים, לשפר את יכולתם התחרותית בעידן הגלובלי, אותו היא מכנה "עידן הלקוח". משמעות הכינוי היא, שברגע קבלת הקנייה, כל המידע נמצא בידי הלקוח – במובייל. רק לחברות מותגי ענק מעטות יש את היכולות והמשאבים להקים מערכי יצור וניהל שרשרת אספקה, שיווק, מכירות ושירות מבוססי טכנולוגיות מתקדמות ביותר.

לטובת שאר מיליוני העסקים בעולם, הכריזה יבמ לראשונה בכנס על כלי תוכנה חדשים לשיפור שיתוף נתונים, אוטומטיזציה של תהליכי שיווק וניהול שרשרת אספקה בסביבת מיחשוב ענן. שימוש בכלים האלה נועד לאפשר למשווקים לשפר את השירות ללקוחות, ליהנות מרמה גבוהה יותר של אפקטיביות ולחסוך בעלויות התפעול.

המוצרים החדשים של יבמ ממנפים את המומחיות אותה צברה יבמ בתחום הענן ורשתות העבודה השיתופית, על מנת להאיץ את תהליכי הזרימה של תנועות עסקיות בתהליכי התקשורת בין עסקים ללקוחות קצה. זאת, באמצעות אוטומטיזציה וסנכרון מנועי התוכנה והניהול המטפלים באספקה וביצירת ביקושים.

מסחר חכם יותר משמעו, שכל חברה בכל גודל תוכל להציע חוויית לקוח משופרת, באמצעות שיווק בהתאמה אישית, מכירות כפי שהלקוח "אוהב" לקנות ואספקת מוצרים בעזרת שרשרת אספקה הערוכה להתמודד גם עם הבלתי צפוי. צילום: פלי הנמר

יבמ מנהלת כמויות גדולות של נתונים ומידע אודות תנועות עסקיות של לקוחות בסביבות הענן שלה, ובכלל זה יותר מ-100 מיליארד דולרים של פעולות מסחר מדי שנה, ו-4.5 מיליון תנועות יומיות של לקוחות. על בסיס היכולות הנרחבות האלה, מציגה יבמ את חבילת המסחר בענן שלה, IBM Commerce on Cloud, המהווה פתרון משולב לניהול מסחר אלקטרוני בענן, המכסה את כל תהליך העבודה – החל משלב השיווק, עבור למכירות ועד לאספקה בפועל של ההזמנה. החבילה מיועדת לסייע למנהלי השיווק הראשיים (CMO) ולמנהלי פעילות המסחר האלקטרוני, להקים במהירות חנויות מקוונות ולתחזק אותן. היא מסייעת גם לחברות מכל גודל להציע אותה חוויית רכישה ללקוחות מקוונים מהם נהנים לקוחות של המותגים הקמעונאיים המוכרים והמתקדמים בעולם.

חבילת המסחר האלקטרוני בענן של יבמ היא פלטפורמה משולבת לאיסוף נתונים אודות תחומי העניין וההעדפות של הלקוח, על מנת להציג בפניו הצעות מתאימות, להשלים תנועות עסקיות ולספק הזמנות – הכול מתוך סביבת הענן ובעזרתה. החבילה מציגה לחברות המשתמשות בה את היתרונות הכלכליים האופייניים לענן, דוגמת צמצום השקעת ההון הראשוני, מודלים של תשלום על פי שימוש בפועל, הרחבה גמישה ומיידית על פי הצורך – ומתאימה לעסקים מכל גודל. גם אם הכוחות המניעים את הלקוחות בעסקות B2B ו-B2C שונים באופיים, מתברר כי תוכניות המכירות והשיווק – ולפיכך גם מערכות המידע הנדרשות להן, הולכות והופכות זהות במהותן.

בכנס, בו הושקו פתרונות התוכנה של יבמ לעסקים אלקטרוניים, אמר קרייג היימן – מנכ"ל תחום פתרונות התעשייה של יבמ, כי "חברות מכל גודל יכולות עתה להציע חוויית לקוח משופרת, באמצעות שיווק בהתאמה אישית, מכירות בתהליכים ובאופן שבו מעוניין הלקוח לרכוש, ואספקת מוצרים בעזרת שרשרת אספקה הערוכה להתמודד גם עם הבלתי צפוי". לדבריו, מערכות מסחר חכמות מסייעות לארגונים הנאבקים על מנת לעמוד בדרישות ההולכות וגוברות של לקוחות, הנולדות בזירת שוק משתנה במהירות, ומאפשרות אוטומטיזציה של תהליכי רכש, שיווק, מכירות ושירות.

מישראל משתתפות בכנס חברות תוכנה, שותפות עסקיות של יבמ העולמית והנהלת קבוצת IDR לקידום השותפויות עם בתי תוכנה עצמאיים ומפתחים. בין החברות: GSTAT, נייס, Clicktale ו-Pursway. מימין: וובה סורוקה, מנהל GTU ביבמ ישראל; יואל גולדנברג, סמנכ"ל נייס, שותפים עסקיים וטכנולוגיים; גבי טל, דירקטור ביבמ ומנהל IDR (ר"ת ISV and Developer Relations) אירופה; נירית איציקסון, מנהלת שיווק ותכנון של קבוצת IDR. צילום: פלי הנמר

בצד הצגת מערכת המסחר בענן, משפרת יבמ שורת כלי עבודה שיתופית אותם היא מציעה בסביבה הזאת. כך, אפשר להאיץ את תהליכי השיתוף של מידע לאורך תהליכי הרכש וההיצע, באופן המאפשר להתמודד טוב יותר עם האופי הבלתי צפוי של עולם המסחר.

על מנת לשפר את שיתוף הפעולה בין קמעונאים ללקוחות בתחום המוצרים הארוזים, הציגה יבמ מודל תמחור חדש ומבצעי קידום לסביבת התוכנה של DemandTec. כך, יוכלו יותר מ-15,000 עסקים הפועלים בתחומי המזון, לשתף מידע ותובנות עסקיות, על מנת לגבש תוכניות שיווק ומסחור יעילות יותר, להציג תחזיות מכירות מדויקות יותר, לשפר את יעילות התהליכים העסקיים ולקצץ עלויות.

במקביל, מציגה יבמ תוכנית חדשה של שיתוף מידע דיגיטלי, המאפשרת למשווקים לנהל טוב יותר את תהליכי השיווק, קידום המכירות והניתוח האנליטי של התנהגות לקוחות. משווקים יכולים ליהנות מתמונה משולבת של מידע המתקבלת מרשתות מודעות, חברות סקרים ומחקרי שוק, וספקי דואר אלקטרוני – הכול על מנת להפיק תובנות שיאפשרו להם לבצע טוב יותר את תוכניות השיווק והשירות. בין השאר, יודע המאגר הזה לוודא כי כל פעילות הניתוח האנליטי אכן מתבצעת על אותו בסיס מידע רלוונטי.

תוכנית שותפי המידע הדיגיטלי של יבמ מאפשרת לקמעונאים ולמשווקים דיגיטליים לשתף מידע אודות דפוסי ההתנהלות של לקוחות, לנתח ולשפר תהליכים מוגדרים – ולהציע חוויית משתמש טובה יותר. התוכנה תומכת בקטגוריות חדשות של ניהול חוויית מבקרים, שיווק דיגיטלי, מיקוד מחדש, סקרי לקוחות וכלי חיפוש בשיווק. כך, למשל, יכולים בנק או חברת ביטוח להרחיב ולשפר את סביבת השיווק הדיגיטלית שלהם בתוך דקות ספורות במקום ימים או שבועות – הכול באמצעות תוספת סקרים מקוונים המאפשרים להבין טוב יותר את הצרכים והמאפיינים של המבקרים באתר, או בעזרת כלים למיקוד מחדש ולהצגת הצעות מתאימות לצרכים המאפיינים את הלקוח, ככל שאלה הולכים ומתגלים במהלך האינטראקציה עימו.

סביבת ענן המסחר בין עסקים (B2B) של יבמ משרתת כיום קהילה של יותר מ-300,000 משתמשים המבצעים פעילות מסחר, ויותר מ-90 רשתות ציבוריות ופרטיות ב-34 מדינות.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לספרד

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שאול

    אין בארץ שלנו אף חברה בתחום מחשוב ענן לעסקים?

אירועים קרובים