יבמ הכריזה על פתרונות לשיווק על פי הפרופיל האישי של כל לקוח

כלי התוכנה והשירותים החדשים מאפשרים למנהלי שיווק להציע חוויה דיגיטלית בהתאמה אישית ללקוחות המשתמשים במכשירי קצה ניידים ● קרייג היימן, מנכ"ל תחום פתרונות התעשייה ביבמ: "אנו חיים בעידן הגלישה הניידת והרשת החברתית, שבו לקוחות פונים אל חבריהם על מנת לקבל עצה לגבי רכישת מוצרים חדשים - והכל מהסמארטפון או מהטאבלט"

24/05/2012 15:34

יבמ (IBM) הכריזה על כלי תוכנה ושירותים חדשים, שיאפשרו ניהול, שיווק והתאמה אישית של מוצרים לעובדים ניידים, על פי פרופיל הרשת החברתית שלהם. את ההכרזה ערכו אנשי הענק הכחול בכנס העולמי למסחר חכם, Smarter Commerce Global Summit 2012, שנערך השבוע במדריד, ספרד. כלי התוכנה והשירותים החדשים מאפשרים למנהלי שיווק להציע חוויה דיגיטלית בהתאמה אישית ללקוחות המשתמשים במכשירי קצה ניידים, דוגמת טאבלטים וסמארטפונים, וברשתות חברתיות.

העניין הגובר באספקת תקשורת מותאמת אישית לצרכנים נולד בזכות התרחבות השימוש בערוצי מדיה חברתית ובמכשירים ניידים. מדי דקה, נוצרים ומועלים אל הרשת יותר מ-1,500 פוסטים בערוצי מדיה חברתית. בנוסף, המסחר ממכשירים ניידים צפוי להסתכם ב-200 מיליארד דולר כבר בשנת 2015.

מה שנקרא פעם שיווק סגמנטלי, נעשה היום באופן מדויק, עד שמנהלי השיווק יכולים – בעזרת פתרונות תוכנה מתאימים, כמו אלה של יבמ – להגיע לשיא של שיווק לסגמנט של איש אחד, המבוסס על שלושת מימדי ה-SoLoMo של כל לקוח בנפרד: So – המידע שלו ברשת החברתית, Lo – מיקומו הפיזי, ו-Mo – מכירה ישירה בסלולר שלו.

על בסיס ההתרחבות הזאת של הפעילות בשוק, מאיצה יבמ את מיזם המסחר החכם שלה, והשיקה בכנס שורת כלי תוכנה ושירותים, המאפשרים למשווקים להפיק מידע מיידי אודות מגמות הרכישות של לקוחותיהם, על מנת לפעול במהירות על בסיס המידע המקיף בדבר העדפות לקוחות כפי שהן עולות ומצטיירות מתוך פעילותם הניידת והודעותיהם במדיה חברתית. היכולת לפעול על בסיס המידע הזה, תאפשר למשווקים לשפר את כושר התחרות שלהם – יחד עם שיפור חוויית הלקוח.

IBM WebSphere Commerce Software מובילה בתחום, עם 27 מיליארד דולרים במכירות. חטיבת הפתרונות של יבמ עוזרת ללקוחותיה לשנות את חווית הלקוחות שלהם, להגברת המכירות של הרשתות הקמעונאיות - באינטרנט, מהמחשב ובסלולר. צילום: פלי הנמר

יותר מ-2,500 לקוחות של יבמ בכל העולם, ובהם 21 מתוך 27 החברות הקמעונאיות הגדולות בעולם, מציגים כיום מערכות מסחר חכמות על בסיס מיזם המסחר החכם של יבמ. התחזיות לפיהן הגלישה באינטרנט במכשירים ניידים בשנת 2014 תהיה גדולה בהיקפה מהיקף הגלישה ממערכות שולחניות, הובילה את יבמ להציג במדריד מערכות תוכנה חדשות המאפשרות לעסקים לזהות את סוג מכשיר הקצה בו עושה המשתמש שימוש, ולנתח את אופן התגובה לקמפיין השיווקי בחיתוך לפי סוג המכשירים.

כך, למשל, יכול משווק ללמוד ולהבין, כי לקוחות מתעלמים ממסר מסוים המגיע אל הטלפון החכם שלהם – אולם מוכנים יותר להקיש ולהיכנס לעומק פרטי קמפיין שיווקי המוצג להם בטאבלט שלהם. התובנה הזאת, עשויה להוביל לפיתוח מסעות שיווק דיגיטאליים המתאימים עצמם לאופי חוויית המשתמש במכשיר הקצה בו עושה הלקוח שימוש בכל רגע נתון.

כדוגמה לתהליך כזה של כיוונון מסע שיווק, הוצג בכנס המסחר החכם יותר של יבמ במדריד סיפורה של חברת קידיקייר (Kiddicare) מבריטניה, המפעילה את החנות המקוונת הגדולה ביותר בממלכה המאוחדת לציוד לתינוקות. מיזם המסחר החכם יותר של יבמ וכלי התוכנה והמתודולוגיות שלה, מילאו תפקיד מרכזי בגיבוש אסטרטגיית השיווק המקוון של קידיקייר. בעזרת הכלים של יבמ, מנתחת החנות המקוונת את אופי הגלישה של הלקוח הניגש אליה ומכשיר הקצה בו הוא עושה שימוש, בדרך להצגת דיאלוגים נוחים לתגובה ומסכים המותאמים לכל מכשיר ומכשיר. כתוצאה, רשמה החנות עלייה של 20% במכירות בתוך תקופה של ארבעה חודשים בלבד.

מסחר חכם יותר מבוסס מידע לקוחות ברשתות חברתיות. צילום: פלי הנמר

מסחר חכם יותר. הכנס האירופאי הראשון נערך השבוע במדריד. צילום: פלי הנמר

לחברות המעוניינות למצות את פוטנציאל העסקים של משתמשים במכשירי קצה ניידים, מציעה חטיבת השירותים העסקיים של יבמ תוכנית מקיפה להאצת האסטרטגיה הניידת, המסייעת לאמץ ולבנות מפת דרכים להידוק הקשר עם לקוחות באמצעות מכשירי קצה ניידים כאלה. חברות יכולות גם למנף את כלי התוכנה בחבילת WebSphere Commerce על מנת להשיק במהירות חנויות מקוונות למשתמשים ניידים, המותאמות לצורכי החברה המפעילה. עם הקמת החנות, יכולים העסקים האלה להציע ללקוחותיהם אתר בהתאמה אישית, אליו ניתן לגשת מטלפונים חכמים ומטאבלטים. התצוגה ואופן ארגון התוכן מותאמים במיוחד למבנה המסך ולמאפייני הגלישה בכל אחד מהמכשירים האלה.

Kiddicare: למד את התנהגות הלקוח וצור את נאמנותו. חטיבת הפתרונות של יבמ תסייע לך. צילום: פלי הנמר

קרייג היימן, מנכ"ל תחום פתרונות התעשייה ביבמ, ציין כי "אנו חיים בעידן הגלישה הניידת והרשת החברתית, שבו לקוחות פונים אל חבריהם על מנת לקבל עצה לגבי רכישת מוצרים חדשים – והכל מהסמארטפון או מהטאבלט. ככל שהמומנטום הזה יימשך, חייב מנהל השיווק לזנוח את הטקטיקה המסורתית שלו לטובת גישה חכמה יותר המרחיבה את יכולות ההתאמה האישית של מסעות השיווק, מעל ומעבר לסביבת המחשב האישי. היכולת להציע ולספק עסקות רלוונטיות בריבוי עסקים היא שתשנה את תפיסת השיווק בעיני הלקוח: במקום להתייחס אל פניית המשווק כאל הפרעה בלתי רצויה, תהיה הפנייה הזאת בגדר שירות בעל ערך אמיתי בעיני הלקוח".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לספרד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים