יבמ מציגה: סיפורי הצלחה

במהלך כנס שערכה בנושא במדריד, הציגה ענקית המיחשוב כיצד יוזמת ה-Smarter Commerce שלה עוזרת כבר היום לארגונים לנהל מסחר חכם יותר

29/05/2012 16:26

בכנס האירופאי הראשון של Smarter Commerce 2012, שהתקיים בשבוע שעבר במדריד שבספרד, הציגה יבמ (IBM) שורה של סיפורי הצלחה ברשתות קמעונאות וסלולר, המתבססים על פתרונותיה לשיפור ביצועי החברות המסחריות בעידן המובייל והרשתות החבריות והלקוח המועצם במידע הזמין לכל בכל עת. שלושת סיפורי ההצלחה הם של שתי רשתות בתי כלבו ואחת של מפעיל סלולרי.

רשת האופנה C&A: מערכת חנויות מקוונות
יבמ תבנה מנוע מסחר אלקטרוני בריבוי ערוצים, שישרת את רשת האופנה C&A. רשת C&A מתכננת להרחיב משמעותית את היקף מכירות ההלבשה שלה באינטרנט, והיא חותרת לצמיחה דו-ספרתית בתחום הזה בשנים הקרובות. חנות אינטרנטית חדשה, המבוססת על הטכנולוגיה שמוצעת על ידי יבמ, ומערכת לביצוע ואספקת הזמנות הנשענות על כלי התוכנה של יבמ, מפותחות עתה בסיוע יועצים ומומחים מחטיבת השירותים של יבמ. הפלטפורמות החדשות יופעלו על ידי יבמ עד שנת 2017, ואז יימסרו לידי C&A.

רשת C&A פועלת ב-20 מדינות באירופה, ומעסיקה יותר מ-37,500 עובדים בכ-1,500 חנויות אופנה וביגוד. כבר בספטמבר 2008 הקימה החברה חנות מקוונת במדינת האם שלה, גרמניה, ובהמשך הקימה חנויות כאלה גם באוסטריה, צרפת ופולין.

רשת האופנה C&Aפלטפורמת החנות המקוונת החדשה של C&A מבוססת על כלי תוכנה של יבמ – WebSphere Commerce ומערכת ניהול ההזמנות Sterling, המטפלת בהזמנות בריבוי ערוצים תוך שילוב מידע, נתונים ותהליכים ממגוון רחב של מערכות. מומחי שירותי הייעוץ העסקי של יבמ יחד עם אנשי השותף העסקי של יבמ בגרמניה, NovoMind, יעסקו ביישום בפועל של פלטפורמת המסחר האלקטרוני. עם השלמת תהליך ההקמה, תמשיך יבמ לנהל את המערכות בשירותה של C&A לתקופה של חמש שנים. הפתרון המשולב הזה יניח תשתית גם לגישת שיווק חוצה-ערוצים, המיועדת לשפר גם את ביצועי החנויות הפיזיות של C&A, באמצעות ייעול הפעילות ותגובה מהירה יותר לדרישות השוק.

רשת El Corte Inglés: מערכת מסחר חכם למכירות ושירות בריבוי ערוצים
רשת החנויות הספרדית הידועה El Corte Inglés, בחרה בכלי תוכנה של יבמ כתשתית לאסטרטגיית השיווק הרב-ערוצי שלה, בשילוב עם שירותי ייעוץ ושיטות יישום אותם מספקת יבמ. מערכות מסחר חכמות, דוגמת זו המוקמת ב-El Corte Inglés, מיועדות להציב את הלקוח במרכז הפעילות – ולשנות את אופן הרכש של מוצרים אותם עתידה הרשת הקמעונאית להציג ללקוחות האלה.בעזרת שימוש בכלי התוכנה של יבמ, תוכל El Corte Inglés לשפר את השירות ללקוחותיה, לקצר את משך הזמן הנדרש לאספקת הזמנות, ליהנות מניהול מלאי יעיל יותר בערוצים שונים, ולתאם טוב יותר בין החוליות השונות לאורך שרשרת האספקה.

רשת El Corte Inglésמורכבות הניהול של הזמנות המתקבלות בערוצים שונים, הציבה בפני El Corte Inglés אתגר הנוגע לפישוט ואיחוד תהליכי ההזמנות אל תוך מערכת אחת, בעלת כושר מדרוג גמיש, שתשתלב עם מערכות קיימות. El Corte Inglés בחרה במערכת ניהול ההזמנות Sterling של יבמ, לצורך סינכרון טכנולוגיות ההזמנות שלה, סטנדרטיזציה של תהליכים ופיתוח שירותים בריבוי ערוצים המאפשרים להציע שירות משופר ללקוחות הקצה. מערכת Sterling של יבמ מספקת מגוון מקיף של פונקציות בסביבה מרובת ערוצים, ומנהלת את כל מחזור חיי ההזמנה.

פתרונות המסחר החכם של יבמ אפשרו ל-El Corte Inglés להרחיב וליישם את פילוסופיית השירות והאיכות שלה בערוצי מכירה חדשים, תוך יצירת בידול ברור בשוק התחרותי בו היא פועלת.

חברת הסלולר הבריטית Three UK: תוכנה לניהול מסעות שיווק
יבמ חתמה על הסכם לחמש שנים בהיקף 18 מיליון לירות שטרלינג, לאספקת שירות מנוהל של יישומי בינה עסקית ופתרונות לניהול קמפיינים שיווקיים בחברת הסלולר הבריטית Three UK. טכנולוגיית הניתוח האנליטי של יבמ תאפשר למפעיל התקשורת הבריטי להפיק תובנות מקיפות יותר ומהירות יותר אודות מגמות חדשות באוכלוסיית הלקוחות שלו המונה 8.2 מיליון משתמשים, באמצעות שירות אישי יותר הממוקד במאפיינים המיוחדים של כל לקוח.

חברת הסלולר הבריטית Three UKThree UK היא הרשת הסלולרית עם הצמיחה המהירה ביותר בבריטניה ויש לה שם, כאמור, יותר מ-8 מיליון מינויים. החברה היא חלק מקבוצת HWL שבבעלותה חברות סלולר באוסטריה, דנמרק , אירלנד איטליה, שבדיה והונג קונג.

Three UK תשתמש בטכנולוגיות של יבמ, ובהן תוכנת ניהול מסעות השיווק Unica – שיסופקו לה במסגרת מיזם המסחר החכם של יבמ, על מנת להבין טוב יותר את דפוסי השימוש ברשת של לקוחותיה, ולנהל קמפיינים אפקטיביים יותר. כלי התוכנה והשירותים של יבמ יאפשרו לה לשלב בין הפעילות העסקית ובין טכנולוגיות המידע, על מנת לקבל החלטות מדויקות יותר לגבי מוצרים, שירותים, תפעול חנויות, רשתות ותקשורת שיווקית.

הפתרון אותו מספקת יבמ מאפשר להציב תובנות מפורטות, מעבר לחיזוי בסיסי, בכל הנוגע לאופן שבו יתקבלו שירותים ומוצרים על ידי לקוחות בקבוצות דמוגרפיות מוגדרות ומפולחות. כך, תוכל Three UK להפעיל במקביל מספר מסעות שיווק, המיועדים לסייע לה לעמוד ביעד אותו הציבה להכפלה מהירה של בסיס הלקוחות שלה.

בצד כלי התוכנה, תספק יבמ ל-Three UK גם שירותי ייעוץ בתהליכי התכנון, הבנייה והבדיקות של הפתרון המבוסס על תוכנת Unica. עם השלמת תהליך ההקמה, תפעיל יבמ את השירות לטובת Three UK, על גבי מערכות הענן שלה – ותלווה אותו בתמיכה של מוקד שירות למשתמשים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לספרד

עידן "הצרכן הוא המלך". סביבו בונים את המסחר החכם - משרשרת האספקה, דרך השיווק והמכירות ועד השירות. הכול מסונכרן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים