כריס דיקסון, CA: "מיחשוב הענן יאומץ ככל שספקים יוכלו להציע ללקוחותיהם הבטחה לאיכות ורמת שירות"

"אירועים כמו הקריסה של שירותי הענן של אמזון (Amazon) מדגישים עד כמה קריטי לדעת שיש לך הבטחה לרמת שירות ושיש לך למי לפנות בעת צרה", אמר דיקסון, סגן נשיא למכירת פתרונות ב-CA, בראיון לאנשים ומחשבים שהתקיים במסגרת סיור שנערך בדטה סנטר של רדיקס באלפים ● לדבריו, אימוץ הענן בישראל איטי, אולם המודעות של השוק הישראלי לחשיבות ולפוטנציאל שלו עולה

04/06/2012 10:43

"לקוחות ספקי השירות מצפים כיום הרבה יותר מהספקים שלהם. הם לא מחפשים עוד ספק שמציע פלטפורמה אלא מחפשים הבטחה לאיכות ורמת שירות", אמר כריס דיקסון, סגן נשיא למכירת פתרונות ב-CA, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון התקיים במהלך סיור שנערך בדטה סנטר של חברת רדיקס באלפים שבשווייץ.

לדבריו, "אירועים כמו קריסת שירותי הענן של אמזון (Amazon) מדגישים עד כמה קריטי לדעת שיש לך הבטחה לרמת שירות ושיש לך למי לפנות בעת צרה. מול אירועים שכאלה, CA מבליטה את יתרונותיה, שמתבטאים באיכות וברמת שירות גבוהה. הענן שלנו מתנהג כמו שירות מסורתי יציב ומאובטח, אבל מתחת לפני הדברים מדובר בטכנולוגיה חכמה, חדשנית ומאפשרת".

האם מיחשוב ענן הוא בבחינת מענה לכל האתגרים מולם עומד ה-IT?
"לצערי לא. מיחשוב ענן מייצג עבורי יכולת בחירה שהלקוח מקבל לידיו. במילים אחרות, ארגון יכול מעתה להחליט באיזה אופן הוא רוצה לצרוך שירות מסוים. אולם, הטכנולוגיה עשויה להשתנות ו-CA נמצאת פה כבר 35 שנים כדי לדאוג שמערך המיחשוב יהיה זמין, מאובטח ויציב, באמצעות פתרונות המאפשרים ניהול, איכות שירות ורמת שירות. מעבר ה-IT לספקי השירותים והמורכבות ההולכת וגוברת הם עובדות קיימות. לנוכח מגמות אלה, התפקיד של CA תופס חשיבות גבוהה יותר, כיוון שארגונים מחפשים ספק שיש בידיו את הפתרונות שיסייעו לשלוט במערך הסבוך ולהגיש אותו באופן פשוט וקל לניהול ולתפעול. המאש-אפ הזה הוא אתגר גדול עבור הארגונים והיתרון הגדול שלנו הוא שאנחנו יודעים לנהל את המורכבות הזו עבורם".

הכניסה לבונקר של רדיקס באלפים"כשמדובר בנגישות וזמינות יישומים, השוק הארגוני נושא עיניו לשוק הצרכני", אמר דיקסון. "עם ה-iPhone שלי, למשל, אני יכול להוריד יישום בקלות ובפשטות, והוא פשוט נמצא שם עבורי. אני יכול להחליט לעשות בו שימוש או לעבור ליישום הבא. זה בדיוק מה שמחפשים הלקוחות העסקיים. CA רואה עצמה כמאפשרת אבולוציה זו בתחום הארגוני. פלטפורמת הענן של CA מאפשרת הנגשה של יישומים במהירות. CA מציעה קונספט של דטה סנטר בקופסה ונותנת מענה כולל: לא רק פלטפורמה אלא גם יכולות אבטחה, אוטומציה, ניהול ביצועים וניטור".

מה ידוע לך על היקף אימוץ מיחשוב הענן בישראל?
"אימוץ הענן בישראל עדיין איטי. אין ספק ששווקים אחרים היו אגרסיביים יותר באימוץ הטכנולוגיה. יש בישראל יותר מודעות לחשיבות ולפוטנציאל של מיחשוב ענן, אבל העניין עדיין בשלב של אימוץ ראשוני".

דטה סנטר באזור פסטורלי
הדטה סנטר של רדיקס ממוקם במעבה הר באלפים שבשווייץ, בין צמחייה ירוקה לפרות שרועות באחו. מהאזור הפסטורלי הזה מספק המרכז פתרונות התאוששות מאסון, המשכיות עסקית ושירותי דטה סנטר ומיחשוב ענן עבור ארגונים אירופיים גדולים. הוא נמצא כ-200 מטרים עמוק באדמה, במתקן שמוגן מפני שלל רעות חולות, כולל נזקי פצצת אטום. האתר שימש עד לפני שנים אחדות את הצבא השוויצרי, אולם זה עזב למתקן מתקדם יותר בהרים.

סטפן גרואיטש, יושב ראש רדיקס, סיפר שאתר החברה בשווייץ כולל שלוש שכבות של אבטחה: שכבה חיצונית של אבטחה פיזית, שכבת ביניים בה מתבצעת בדיקה נוספת של מורשי הכניסה לאתר ושכבת ההגנה שמעניק ההר עצמו לאתר. בנוסף לכך, זמינות שירותי הענן מאובטחת על ידי יכולת התאוששות מהירה של המערך. "יש לנו שתי רמות של יתירות בכל אלמנט של הדטה סנטר, כך שאם קורה דבר כלשהו במערכת אחת – השנייה נכנסת מיד לפעולה", הסביר.

במהלך הסיור הוא אף הציג את מערכת האקלים של הדטה סנטר והציג נתונים שנוגעים לנושא הקיימות. "כיוון שהאתר משובץ עמוק בתוך ההר, מבנה האתר זוכה ליתרונות כמו טמפרטורה נמוכה אשר מאפשרות לשמור על הקור של סביבת האתר ולעשות שימוש במקורות המים הטבעיים שבסביבת ההר לצורך קירור מערכות הדטה סנטר".

רדיקס החלה ב-2007 לעשות שימוש ב-AppLogic, פלטפורמת הענן של CA, ומאז הצליחה בהתמדה, לדברי ראשיה, להעביר את הלקוחות שלה מתשתית קלאסית לתשתית וירטואלית מלאה, לאמץ שירותי ענן במהירות ולספק שירותים עסקיים באופן זריז, יעיל ובעלות נמוכה. "לפני מספר שנים רדיקס הכירה בכך שכל אחד יכול בעצם לבצע וירטואליזציה למכונה בתוך דקות, אולם וירטואליזציה זו לכשעצמה לא הביאה למימוש של יתרונות מיחשוב הענן", אמר דיוויד קוריבאו, ה-CEO של רדיקס. לדבריו, "עם פלטפורמת הענן של CA, רדיקס החלה לספק את הזריזות אשר הובטחה ללקוחות עם בשורת מיחשוב הענן. AppLogic מאפשרת לרדיקס להרכיב ולקבץ יישומים מתוך הספריות שלהם ולפרוס אותם בסביבת שירות עסקית בתוך מספר דקות. במידת הצורך, רדיקס אף מסוגלת להעביר במהירות את השירותים העסקיים הללו לכל אחד מארבעת הדטה סנטרים שלה – בשוויץ, הונגריה, איחוד האמירויות הערביות וסין".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לשווייץ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים