אורקל השיקה חבילה חדשה של שירותי ענן

יישומי הענן שהשיקה ענקית התוכנה העסקית מאפשרים, בין השאר, לנטר רשתות חברתיות ולכרות נתונים ● לארי אליסון, המנכ"ל, השיק את היישומים ולא פספס עוד הזדמנות לרדת על המתחרות

אורקל (Oracle) השיקה אמש (ד') חבילה חדשה של שירותי ענן, בניסיון לצמצם פערים מול מתחרות קטנות וזריזות ממנה, דוגמת Salesforce.com, בכל הקשור לתוכנות באירוח באינטרנט.

יישומי הענן שהשיקה ענקית התוכנה העסקית, שהמקור למרבית הכנסותיה בתוכנות בהתקנה מקומית, מאפשרים, בין השאר, לנטר רשתות חברתיות ולכרות נתונים.

"אנחנו שוקדים על הפיתוח כבר זמן רב", אמר מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, ללקוחות ואנליסטים שהתקבצו במשרדים הראשיים של החברה בעיר רדווד שבקליפורניה. "כבר לפני שבע שנים קיבלנו החלטה לפתח מחדש את כל היישומים עבור הענן". לדברי אליסון, המסע היה רצוף קשיים והחברה ביצעה מספר רכישות כדי להשיג את היעד.

הפרויקט, שכונה במקור Fusion, זכה בלא מעט מקרים לכינוי Confusion (בלבול), הוסיף. "זה היה אחד הדברים הכי קשים שעשינו באורקל", על פי אליסון. "לא היינו יכולים לעשות זאת לבד, ונזקקנו גם לרכישות".

מתחרות של אורקל, דוגמת סאפ (SAP), הופכות לשחקניות משמעותיות בזירת יישומי הענן, ומספקות תוכנה, שירותי אחסון ושירותים נוספים ממרכזי נתונים מרוחקים באמצעות רשת האינטרנט. כדי להאיץ את המעבר בחרה אורקל בנתיב של רכישות. בחודשים האחרונים רכשה החברה את Collective Intellect, חברה שמתמחה במידע מרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), ואת חברת טליאו (Taleo), שמציעה תוכנה לגיוס עובדים וניהול כוח אדם.

כיום מסתכמת ההכנסה השנתית של אורקל משירותי ענן בכמיליארד דולרים לשנה – כשליש מההכנסות שצופים, כי תניב השנה Salesforce.com, המתחרה. שירותי הענן של אורקל כוללים כ-100 יישומים שמוצעים בשירות עצמי ובמתכונת של דמי מנוי.

כהרגלו, עקץ אליסון בדבריו מספר מתחרות. הוא ציין, כי Workday עשתה "טעות בסיסית" כאשר בחרה לבסס את הממשק שלה על טכנולוגיית פלאש (Flash), שאינה פועלת במכשירי iPhone ומחשבי iPad של אפל (Apple). באשר לסאפ הוא ציין, כי לא יהיו לה שירותי ענן עד שנת 2020. "2020 זו שנה נוראה להיכנס לענן", אמר אליסון לקולות צחוק מהקהל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים