ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC: המשימה – לעשות יותר בפחות כסף
"המשימה המרכזית אותה רואה EMC לנגד עיניה הינה לאפשר ללקוחות לעשות יותר בהרבה פחות כסף - פשוט כי אין ברירה אחרת בהתחשב במצב ובתקציבים המקוצצים" - כך אמר טוצ'י בכנס השנתי שעורכת החברה ● על מנת לעשות זאת מעמיקה EMC את פעילותה בתחומי הווירטואליזציה ומיחשוב ענן
למעלה מ-7,000 משתתפים הגיעו לכנס השנתי של EMC באורלנדו, פלורידה מ-96 ארצות ברחבי העולם. במסגרת הכנס נערכים כ-500 סמינרים לימודיים המאפשרים למשתתפים להיחשף לכל אחת מטכנולוגיות הליבה של EMC ועשרות שותפיה העסקיים. לכנס הגיעו גם 53 אנליסטים ולמעלה מ-60 עיתונאים מ-25 ארצות.
ג'ו טוצ'י, נשיא ומנכ"ל EMC, ציין בדבריו בנאום הפתיחה בכנס, כי החברה סיימה את שנת 2008 עם הכנסות של 14.9 מיליארד דולרים ורווח של 1.4 מיליארד דולרים. לדברי טוצ'י, שתי האסטרטגיות המרכזיות אותן מובילה כיום EMC הינן לספק תשתית לאינפורמציה ותשתית וירטואלית – עם דגש על הטכנולוגיות של VMware – שמהווה את הרכישה האסטרטגית ביותר במסע הרכישות של EMC.
אנשי EMC מציינים שההשקעה הגדולה במחקר ופיתוח נמשכת והגיעה בשנה האחרונה ליותר מ-1.7 מיליארד דולרים. טוצ'י הדגיש בדבריו, כי "המשימה המרכזית אותה רואה EMC לנגד עיניה הינה לאפשר ללקוחות לעשות יותר בהרבה פחות כסף – פשוט כי אין ברירה אחרת בהתחשב במצב ובתקציבים המקוצצים".
עוברים למיחשוב ענן
EMC, שצמחה מעולם הארגונים הגדולים, עושה כעת לא מעט פעולות המסמנות חדירה גם לשוק הצרכני. בחלק מהמקרים היא עושה זאת בצורה ישירה, כמו עם קו המוצרים של iOmega, ובמקרים אחרים על ידי שותפויות עסקיות, כמו למשל בתחום מיחשוב הענן, שבו היא משתפת פעולה עם ספקי התקשורת הגדולים.
כחלק מחיזוק תחום מיחשוב הענן הכריזה EMC על ארכיטקטורת אטמוס (Atmos). הרעיון המרכזי של הארכיטקטורה הוא לספק יכולת גישה למאגרי מידע בלתי מוגבלים באמצעות האינטרנט – מכל מקום ובכל זמן. היתרון המרכזי שלה טמון ביכולת לספק את כל שירותי ה-IT תוך גישה בלתי מוגבלת לאחסון באונליין.
אחת החברות שמיישמת את אטמוס היא eBay, שמנהל מערכות המידע שלה מציין את היכולת של EMC לייצר פיתרון של מיחשוב ענן אמיתי בצורה אמינה, מאובטחת, ניתנת בקלות לשדרוג, גמישה מאוד, בעלת יכולת לספק גישה למאגרי מידע ענקיים בזמינות מקסימלית, ומתאימה לגידול העצום בפעילות של eBay, הכוללת מעבר מתמונות לסרטוני וידיאו.
מדובר בהחלט ברעיון נועז בהתחשב בעובדה שהגישה המקובלת בנושא גורסת ש-75% מהמידע "חי" בארגון ורק 25% ממנו יכול לחיות באינטרנט. הגישה הנ"ל שואפת למצב שבו ניתן יהיה להגדיל את נפח המידע החי באינטרנט ל-100%. אתגר לא פשוט בהתחשב במכשולים כמו אבטחת מידע, אמינות, שרידות וכו'.
בתשובה לשאלה כיצד ניתן יהיה לשכנע מנמ"רים של חברות ביטוח ובנקים להעביר את מערכות האחסון שלהם לפורמט שכזה, עונים אנשי EMC, כי הם מודעים לחסמים הפסיכולוגיים שעדיין עומדים בפני אלו, אך לדבריהם גם מנמ"רים אלו יצפו בעיון בתוצאות העבודה של חבריהם בחברות האחרות ואט אט יעבירו נתחים גדלים והולכים לעבודה בשיטת מיחשוב ענן.
תגובות
(0)