יאהו!: "אף אחד לא רוצה מיליוני תוצאות חיפוש"
בחברה מבקשים לשנות אסטרטגיה - במקום להתמקד באחזור מסמכים, תתמקד מעתה החברה בניסיון להבין את כוונות המשתמשים, זאת מתוך שאיפה להגדיל את ההכנסות מפרסום ולהגביר את שביעות הרצון של המשתמשים ● האסטרטגיה החדשה של יאהו! נתפסת כהודאה בכך שהיא אינה מסוגלת להשתוות להיקף האינדקס של גוגל
באירוע שערכה יאהו! אתמול (ג') לנציגי המדיה בסן פרנסיסקו, טענו מנהלי החברה, כי המשתמשים אינם מעוניינים במתכונת החיפוש המקובלת: "אף אחד לא רוצה לחפש", אמר פרבקר רגוון, מנהל מעבדות יאהו! ומי שמופקד על אסטרטגיית החיפוש של יאהו!. "לאנשים יש עיסוקים אחרים".
תחת הסיסמה "קץ העידן של 10 קישורים כחולים", מבקשת החברה לשנות אסטרטגיה – במקום להתמקד באחזור מסמכים, תתמקד מעתה החברה בניסיון להבין את כוונות המשתמשים. על פי רגוון, משתמשים שמזינים את מילות המפתח "מסע בין כוכבים", אינם רוצים לקבל 10 מיליון מסמכים, אלא פרטים על השחקנים ומועדי הקרנה.
אפשר בהחלט לראות באסטרטגיה החדשה של יאהו! הודאה בכך שהחברה אינה מסוגלת להשתוות להיקף האינדקס של גוגל. באוגוסט 2005 עדיין ייחסו ביאהו! חשיבות רבה להיקף האינדקס. "האינדקס שלנו מעניק גישה ל-20 מיליארד פריטים", טען בזמנו טים מאייר מיאהו!. חודש לאחר מכן השיבה מריסה מאייר מגוגל כי האינדקס של גוגל גדול לפחות פי שלושה מהאינדקס של כל חברה אחרת. ביולי 2008 כבר הודיעה גוגל כי האינדקס שלה כבר כולל טריליון כתובות URL שונות.
קל להבין, אם כן, מדוע מבקשים ביאהו! לשנות את כללי המשחק. בשוק של החיפוש הקונבנציונלי בארה"ב עלה בחודש אפריל הנתח של גוגל בחצי אחוז והגיע ל-64.2%, בעוד שהנתח של יאהו! ירד בעשירית אחוז והגיע ל-20.4% (על פי נתונים של חברת ComScore).
ואכן, יכול מאוד להיות שכללי המשחק השתנו. כיום מתמקדים בתעשייה ביישומים סלולריים, ובחיפוש ממכשירים סלולריים מאפשרים נתוני המיקום לגלות את כוונות המשתמשים בסבירות גבוהה יחסית: סביר להניח שמי שמחפש במכשיר הסלולרי לפי מילות המפתח "מסע בין כוכבים" מבקש למצוא בית קולנוע סמוך שבו מוקרן הסרט ואף לרכוש כרטיסים. וכדי לשפר את היכולת להבין את כוונות המשתמשים מתמקדים ביאהו! בטכנולוגיות סמנטיות שיתבססו על מבנה הנתונים, היחסים בין מילות מפתח מסוימות לבין מילות מפתח אחרות והיחסים בין מילות המפתח לבין עצמים במציאות.
גם בגוגל מאמצים טכנולוגיות דומות, אך בעוד שחברת גוגל מפתחת את הטכנולוגיות בעצמה, מעדיפים ביאהו! להיעזר בחברות מצד שלישי.
תגובות
(0)