אבי אברהם, דור טכנולוגיות: "ה-IT בצבא הוא מנוע צמיחה לכל המשק הישראלי"

"הטכנולוגיות התקדמו, והן מאפשרות לממש את היבט השיתופיות במגזר הביטחוני, תוך מתן מענה להיבטי אבטחת מידע, שהם חשובים במיוחד למגזר זה", ציין אברהם, סמנכ"ל החברה ● לדבריו, "קיים מתח מתמיד, העובר כחוט השני, בין הטכנולוגים, שהם בעד הטמעת פרויקטי מיחשוב, כאלה שמביאים לשיתופיות, לבין המנהלים, שמפחדים מהמשמעויות הנגזרות מכך"

"המשקל הסגולי של התיקשוב הצבאי מתוך כלל המיחשוב בארץ הוא משמעותי. בגלל זה, ה-IT בצבא מהווה מנוע צמיחה לכל המשק הישראלי", כך אמר אבי אברהם, סמנכ"ל דור טכנולוגיות מידע.

אברהם השתתף ברב-שיח בנושא תיקשוב צבאי. רב-השיח התקיים בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, לקראת כנס C5Israel, שייערך ב-18 ביולי במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

בין שאר פעילויותיה במגזר הביטחוני, דור טכנולוגיות מידע שותפה לבניית מרכז ההדרכה של המשטרה ולפרויקט מיחשוב גנזך המדינה, ציין אברהם. "בסופו של דבר, נדרשת החלטת מנהלים לגבי הטמעת טכנולוגיות מידע. קיים מתח מתמיד, העובר כחוט השני, בין הטכנולוגים, שהם בעד הטמעת פרויקטי מיחשוב, כאלה שמביאים לשיתופיות, לבין המנהלים, שמפחדים מהמשמעויות הנגזרות מכך", אמר. "מנגד, קיים היבט הבמ"מ – ביטחון מערכות מידע, משמע אבטחת מידע". הוא ציין, כי בעקבות מלחמת לבנון השנייה, "המפקדים מבינים את הצורך הקיים, צורך חזק מבעבר, בשיתופיות של המידע, בשל הבנת התועלות הגלומות בו". כך, אמר, "אנחנו רואים תרגילים בין-זרועיים בצה"ל, שמתקיימים במשותף".

דודי כרמי, מנהל אגף תשתיות טכנולוגיות ביבמ ישראל"הטכנולוגיות התקדמו, והן מאפשרות לממש את היבט השיתופיות במגזר הביטחוני, תוך מתן מענה להיבטי אבטחת מידע, שהם חשובים במיוחד למגזר זה", הוסיף אברהם.

"צה"ל צריך לתת את הדעת ל-BCP"
דודי כרמי
, מנהל אגף תשתיות טכנולוגיות ביבמ (IBM) ישראל, ועמרי הולצמן, מנהל קבוצת אבטחת מידע בחברה, אמרו שצה"ל נדרש למימוש היבטי אבטחת מידע על גבי פתרונות שיתוף שהוטמעו בעבר. זאת, לצד מימוש פתרונות אבטחת מידע לטובת העולם הנייד.

היבט נוסף בו הצבא נדרש לתת את הדעת, לדבריהם, הוא הצורך בתכנון המשכיות עסקית (BCP). הם אמרו, כי "צה"ל צריך לתעדף את המערכות השונות אותן נדרש לגבות ולשחזר. הבנקים כבר בוחנים את הנושא לעומק, וכעת, גם הצבא נדרש לביצוע פעולות דומות. צריך לגבש את המסקנות הנובעות מהתוויית תכניות להמשכיות עסקית בטרם האסון ולא לאחריו".

עמרי הולצמן, מנהל קבוצת אבטחת מידע ביבמ ישראלעוד ציינו כרמי והולצמן, כי לענק הכחול יש יכולות בתחום ממשל IT, יכולות הכוללות אפיון של התהליכים שנדרשים בטרם מימוש פרויקטים בתחום.

מתעניינים בתיקשוב במגזר הביטחון? הירשמו לכנס C5Israel 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים