האם להיכנס למובייל היום או להמתין עד שהשוק יתייצב?

בסוגיה זו עסקו משתתפי המפגש הראשון של פורום Mobility Israel החדש מבית אנשים ומחשבים ● ליאור דולפין, מנכ"ל מוביסק: "באופן מסורתי טופלה הטלפוניה במסגרות אחרות. כעת, האחריות עוברת ברובה או במלואה למנמ"ר" ● אייל פייפל, CTO מג'יק: "מי שמחליט מהו ההתקן שהוא רוצה להשתמש בו, זה המשתמש הסופי - ולא הארגון. על מנהל ה-IT נגזר לקבל את זה" ● אופיר רון, מנכ"ל אפליקט, תיאר את הבחירה האסטרטגית בין מערכות ההפעלה וסביבות הפיתוח השונות לסביבה הניידת

הטלפונים החכמים ומכשירי הטאבלט הופכים את היכולת של ארגונים לייעל את עבודתם על פיה. ואולם, האם זה הזמן להיכנס לתחום המובייל או שמא יש להמתין עד שהשוק יתייצב? בנושא זה עסק פורום Mobility Israel החדש מבית אנשים ומחשבים, שהתכנס הבוקר (ה') למפגש הראשון שלו. את תכני הפורום מנהל גדי גילאון, מנמ"ר פרטנר לשעבר.

ליאור דולפין, מנכ"ל מוביסק, אמר במפגש כי "המעבר נובע מכך שמערכות ההפעלה הניידות הפכו לאינטואיטיביות ונוחות לשימוש. השימושיות בניידות עסקית מתרחבת מיישומי דואר אלקטרוני גם ליישומים עסקיים – ועל כן יש להנגיש את התהליכים העסקיים לקצות אצבעות העובד, השותף או הלקוח, בזמן אמת ובצורה יעילה".

לדבריו, הסמארטפונים והטאבלטים לא נחשבו עד כה כחלק מעולם המיחשוב הארגוני. באופן מסורתי טופלה הטלפוניה במסגרות אחרות. כעת, האחריות עוברת ברובה או במלואה למנמ"ר, שהופך לאחראי על "הניידות העסקית". האחריות החדשה הזו מחייבת להתחיל לפעול עכשיו ומיד, תוך תכנון וגישה שמרנית ומבלי לוותר על פתרון מהיר".

באשר לשאלה איזו פלטפורמה לבחור, השיב דולפין, כי "מוצריה של אפל (Apple) נחשבים למאובטחים ביותר והכי נוחים לניהול ברמה הארגונית. סמסונג (Samsung), הנציגה הבכירה של סביבת האנדרואיד (Android), שמה לה כמטרה אסטרטגית לחדור לעולם העסקי ומספקת כיום פתרון מרשים בעזרת תקן SAFE (ר"ת Samsung Approved for Enterprise). ואילו מיקרוסופט (Microsoft) עומדת להכריז על חלונות 8 (Windows 8) עם מוכנות לגישה הארגונית. השאלה הגדולה היא האם השוק יאמץ מכשירים אלו".

ניהול המכשירים וניהול האבטחה, אמר דולפין, הינם גורמים הכרחיים שאינם סובלים דיחוי. "יש לקחת בחשבון את העובדה שהתחום משתנה בקצב מהיר. מכיוון שמדובר בתחום חדש, לא ניתן להיכנס אליו ללא ליווי מתאים של שותף עסקי עם ניסיון מוכח, תוך מינוף עסקי ממוקד התקנים, משום שניידות משמעה הזדמנות עסקית. יש לחתום חוזה בין העובד לחברה באשר לשימוש במכשירים של העובד במודל BYOD. העובד יכול לשמש כמקור חדשנות מחד וכשותף לאבטחה מאידך".

אייל פייפל, ה-CTO של מג'יק, תיאר את ההיסטוריה של היישומים העסקיים בטלפונים חכמים. לדבריו, הכל החל בצורה פרימיטיבית-משהו בשנת 2007, עם מערכות ההפעלה הסלולריות הראשונות של אפל, מיקרוסופט ועוד. בדור השני, אמר פייפל, שהגיע שנתיים מאוחר יותר, ניתן היה למצוא גם את מכשירי הבלקברי (Blackberry) הראשונים, וגם את מכשיר הסימביאן (Symbian) הראשונים – מערכת הפעלה סגורה, בלי כלי פיתוח או דרכים סטנדרטיות להתקין אפליקציות".

"הטאבלטים היא חיה חדשה", קבע פייפל. נכון שהם מריצים את אותה מערכת ההפעלה שמותקנת בסמארטפונים, אך הם מציעים ממשק עשיר יותר, ביצועים חזקים יותר ויכולת עגינה. מאידך, לא ניתן לשים אותם בכיס".

גם פייפל התייחס לתופעת ה-BYOD, ואמר כי "מי שמחליט מהו ההתקן שהוא רוצה להשתמש בו, זה המשתמש הסופי – ולא הארגון. על מנהל ה-IT נגזר לקבל את זה".

אופיר רון, מנכ"ל אפליקט, תיאר את הבחירה האסטרטגית בין מערכות ההפעלה וסביבות הפיתוח השונות לסביבה הניידת. רון סקר את היתרונות והחסרונות של כל סביבה ופירט למי היא מתאימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים