ריק דווייר, אינטל: "מערכות משובצות הן כל מה שאינו IT סטנדרטי"

"מדובר בכל המגזרים שאינם בונים מוצרי PC סטנדרטיים, כגון: מחשבים ניידים, שולחניים ושרתים", אמר דווייר, סגן נשיא בקבוצת המכירות והשיווק של אינטל ומנכ"ל קבוצת המכירות העולמית של המערכות המשובצות בחברה ● כדוגמה למערכות משובצות הוא הביא "מכוניות, שלטים דיגיטליים, נקודות מכירה, תקשורות, תשתית, התקני אבטחה, רכבים ומכשירים תעשייתיים ובריאותיים" ● לדבריו, מה שהיה בשוק הזה הוא שיהיה גם בעוד עשור ושניים

"הדרך הפשוטה ביותר לאפיין מערכות משובצות היא שמדובר בכל המגזרים שאינם בונים מוצרי PC סטנדרטיים, כגון: מחשבים ניידים, שולחניים ושרתים. כל מה שנמצא מחוץ לזה שייך לתחום", כך אמר ריק דווייר, סגן נשיא בקבוצת המכירות והשיווק של אינטל (Intel) ומנכ"ל קבוצת המכירות העולמית של המערכות המשובצות בחברה. דווייר אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שיפורסם במלואו ב-Information World.

כדוגמה למערכות משובצות הוא הביא "מכוניות, שלטים דיגיטליים, נקודות מכירה, כל מה שהוא לא IT סטנדרטי. תקשורות, תשתית, התקני אבטחה, רכבים, מכשירים תעשייתיים ובריאותיים. זה לא נגמר…".

בכמה מוערך השוק הזה?
"מכיוון שאנחנו פרוסים לרוחב כך כל הרבה מגזרים, קשה מאוד לכמת את זה. מדובר בטכנולוגיה רוחבית שמחוברת לכל סוג של מגזר. זה שוק פשוט ענק, עם הרבה מאוד הזדמנויות, שקשה לאמוד אותו בדולרים".

לפי דווייר, השוק המשובץ פעיל כיום מתמיד, וזה בא לידי ביטוי באינטל עצמה. "קבוצות התכנון שלנו עובדות כיום חזק יותר מתמיד. יש לי הרגשה חזקה וטובה מאוד לגבי ההזדמנויות שיש לנו, בהתבסס על התכנונים שאנחנו עובדים עליהם. אני לא יודע אילו ההכנסות זה יניב, כי יש כל כך הרבה משתנים, אבל אנחנו מתכננים טכנולוגיות ומוצרים רבים בתכנון. בנוסף, הנכסים שיש לנו מייצרים כמות אדירה של הזדמנויות ועוד אפשרויות לתכנון".

כיצד אתה רואה את התחום בעוד 10 או 20 שנים?
"מה שראינו בעשרות השנים האחרונות ימשיך להיות. כיום המכשירים הרבה יותר קטנים וממוחשבים, וכשהם ממוחשבים – הם צריכים להיות מחוברים ומנוהלים. זו המגמה שתהיה, ואף תואץ, בעתיד. נראה דברים שאנחנו לא יכולים לחשוב עליהם עכשיו. לדוגמה, מכונית, בהקשר של Internet of Things, היא לקוח לכל דבר. זו כתובת IP על גלגלים. יש לה מערכת הפעלה, שרת ותת מערכת ממוחשבת, והיא מחוברת לאינטרנט כדי לקבל מידע מעודכן. זה רק יתקדם וילך".

האם המערכות הללו ישתלבו במכשירים חשמליים ביתיים? המקרר ידע לספר לנו שהחלב מקולקל?
"למה לא? המערכות שלנו יודעות להתחבר לכמות גדולה מאוד של חיישנים ואין סיבה שבעתיד לא יהיה גם חיישן ריח שיוכל לספר לנו שיש מוצר חלב מקולקל במקרר, אולי אפילו לפני שבכלל פותחים את הדלת שלו".

"אינטל רוצה לספק חוויית משתמש מושכת שמחוברת באופן מאובטח לענן ומאפשרת יעילות באמצעות מיזוג עומסי עבודה, תוך התמקדות גדולה מאוד בחוויית המשתמש", סיכם דווייר. " אנחנו ממנפים את המערכת האקולוגית הענקית של אינטל לטובת הלקוחות שלנו, בכדי לעזור להם לייצר את המערכות המשובצות שמספקות את חוויית המשתמש ולצד זה מקדמות את העסקים שלהם. במקרים רבים, התפקיד של ארגון המכירות שלנו הוא לחבר את הנקודות – לעזור ללקוח לפתור בעיה על ידי מינוף המערכת העוטפת של מוצרי החומרה, התווכה וההנדסה שאנחנו מכירים מסביב למוצרים שלנו. זה מביא ערך רב לחברות שאנחנו עובדים מולן ועוזר להן להאיץ את זמן היציאה לשוק של המוצרים שלהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים