סרגיי ברין הציג את המשקפיים האלקטרוניים של גוגל; גרסה מסחרית צפויה להופיע בתוך כשנתיים

המשקפיים החדשים, Google Glass, מקרינים תמונות, משמיעים אודיו ופועלים כמחשב ● מפתחי התוכנה בארצות הברית לא יצטרכו לחכות, ויוכלו לרכוש אותם כבר בתחילת השנה הבאה

סרגיי ברין, מנכ"ל וממייסדי גוגל (Google), הציג אמש (ד') את המשקפיים האלקטרוניים של החברה. בגוגל צופים, כי גרסה מסחרית של המשקפיים, שמקרינים תמונות, משמיעים אודיו ופועלים כמחשב, תופיע בתוך כשנתיים. המחיר המדויק של המשקפיים, שמכונים Google Glass, עדיין לא ידוע, אולם ברין הבהיר שהם יימכרו לצרכנים במחיר "נמוך בהרבה" מ-1,500 דולרים – המחיר בו הן יוצעו למפתחי תוכנה בארצות הברית החל מתחילת השנה הבאה. להערכתו, הם ייצאו לשוק כשנה לאחר שיהיו זמינות למפתחים.

ברין הציג את המשקפיים בוועידת המפתחים השנתית של גוגל, I/O 2012, שנערכה בסן פרנסיסקו. הייתה זו החשיפה הנרחבת ביותר של הטכנולוגיה מאז שהוצגה בראשונה באפריל השנה. עוד הציגה גוגל את מחשבי הלוח מדגמי Nexus 7, שיימכרו החל מאמצע החודש הבא תמורת 199 דולרים. החברה מקווה לשחזר עם Nexus 7 את ההצלחה שנחלו הטלפונים החכמים עם מערכות אנדרואיד (Android) של החברה ולהתחרות במחשבי iPad של אפל (Apple) ו-Kindle Fire של אמזון (Amazon).

משקפי Google Glass מצוידים במסגרת רגילה של משקפיים, כאשר בצד שמאל שלהם מותקן מכשיר אלקטרוני בגודל של בול דואר שיכול לצלם וידיאו, להציג דואר אלקטרוני והודעות ולהעניק גישה למידע מהאינטרנט. על פי גוגל, המשקפיים החדשים מכילים את כל הטכנולוגיה של טלפון חכם רגיל, למעט השבב הסלולרי. הסוללה קטנה מזו של טלפון סלולרי ובגוגל שואפים שהיא תאפשר לעבוד יום שלם בין טעינה לטעינה. בין השאר שוקדים בגוגל על יכולת להקרין הנחיות ולהקריא טקסט. במענה לשאלה ציין ברין, כי אין כוונה, לפי שעה, להציג פרסומות במשקפיים.

במהלך המצגת קפצו מספר צנחנים שחבשו את המשקפיים מספינת אוויר והמראות שהם ראו במהלך הצניחה, עד שנחתו על הגג של מרכז הכנסים Moscone Center בסן פרנסיסקו, הוקרנו לקהל. לאחר מכן הוענקה לעיתונאים אפשרות להתנסות במשקפיים והם התרשמו, כי המשקפיים קלים יותר אפילו מחלק ממשקפי השמש הרגילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים