מחשבי הלוח Nexus: גוגל תתחרה ישירות באפל ואמזון

החברה מבקשת להתחרות באמצעות גרסה 7 של הטאבלט ב-iPad וב-Kindle Fire ● המעורבות הישירה בשוק מחשבי הלוח אמורה לשפר את מעמדה של גוגל בקרב על הצרכנים ולהאיץ את פיתוח היישומים המיוחדים למחשבי לוח עם מערכות ההפעלה אנדרואיד

גוגל (Google) תמכור מחשבי לוח ראשונים מגרסת Nexus 7 החל מאמצע חודש יולי, במחיר של שיתחיל ב-199 דולרים. התקווה של החברה היא לשחזר עם הטאבלטים החדשים את ההצלחה שנחלו הטלפונים החכמים עם מערכות אנדרואיד (Android) שלה ולהתחרות במחשבי iPad של אפל (Apple) ו-Kindle Fire של אמזון (Amazon).

המעורבות הישירה בשוק מחשבי הלוח אמורה לשפר את מעמדה של גוגל בקרב על הצרכנים. זאת, בתקופה שבה יותר ויותר משתמשים בוחרים לצרוך תכנים דוגמת סרטים, תוכניות טלוויזיה ומוזיקה דרך מחשבי לוח במקום דרך מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים או טלפונים חכמים.

כמו כן, אמורה המעורבות הישירה של החברה להאיץ את פיתוח היישומים המיוחדים למחשבי לוח עם מערכות ההפעלה אנדרואיד. היישומים נחשבים לגורם הכרחי להצלחה בשוק ותרמו במידה רבה להצלחה של אפל בשוק מחשבי הלוח, על פי אנליסטים. יצוין, כי גם מיקרוסופט (Microsoft) עומדת להפגין מעורבות ישירה בשוק מחשבי הלוח, עם דגמי Surface שהציגה לא מכבר.

הטאבלטים מדגמי Nexus 7, שנושאים את שם המותג של גוגל ומיוצרים על ידי החברה הטיוואנית אסוס (Asus), נמנו על הגאדג'טים שהציגה ענקית החיפוש בוועידת המפתחים השנתית, I/O 2012, שערכה אמש (ד') בסן פרנסיסקו.

גוגל מעמיקה את מעורבותה בשוק המוצרים הפיזיים לצרכנים פרטיים ובחודש שעבר השלימה את הרכישה של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), אחת היצרניות המובילות של טלפונים חכמים, תמורת 12.5 מיליארד דולרים. עם זאת, מוטורולה תופעל כחטיבה נפרדת ומוצריה בלטו בהיעדרם הכמעט מוחלט בין המוצרים והשירותים שהוצגו באירוע.

מלבד משקפי Google Glass, שאותם הציג מנכ"ל גוגל, סרגיי ברין, הציגה החברה גם את מכשירי Nexus Q, שכוללים מגבר מובנה, עולים 300 דולרים ומאפשרים לשדר תכנים ממכשירי אנדרואיד למכשירי טלוויזיה. אולם, את ההצגה גנבו מחשבי הלוח מדגמי Nexus 7.

בשלב ראשון יימכרו מחשבי Nexus 7 אך ורק דרך החנות המקוונת Google Play של גוגל, כאשר המחיר, 199 דולרים, וקוטר הצג, שעומד על שבעה אינץ', מרמזים על תחרות ישירה מול ה-Kindle Fire, יותר מאשר על יומרות להתחרות ב-iPad. זאת, משום שמחשבי iPad עולים החל מ-499 דולרים ומצוידים בצגים בעלי אבחנה גבוהה בהרבה, בטכנולוגיית Retina Display.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים