הרחבה לתקן DisplayPort: יתמוך גם במכשירים ניידים

התקן החדש, המכונה MyDP, מאפשר חיבור התקנים שמצוידים ביציאות microUSB, כגון טלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבי אולטרה-בוק ● מעבר להעברת תצוגה רגילה, יכול הכבל להעביר גם קול ותמונות תלת-ממד להתקנים תומכים, בהם טלוויזיות חדישות, מסכי מחשב שכבר תומכים בתלת מימד ושלטים דיגיטליים באיכות HD מלאה

VESA, הארגון לקביעת תקנים בתחום התצוגה האלקטרונית, הודיע היום (ה') על הרחבת התקן DisplayPort כך שיתמוך גם במכשירם ניידים מהדור החדש. תקן ה-DiaplyPort המקורי מאפשר לחבר התקני תצוגה שתומכים בו ישירות למחשב בעזרת כבל USB יחיד, שמעביר את כל המידע למסך באופן פסיבי ובצריכת כוח נמוכה, תוך יכולת לחבר ולנתק את המסך בקלות, ללא צורך בביצוע הגדרות מיוחדות במחשב.

התקן החדש, mobility DispayPort, המכונה MyDP, מאפשר חיבור התקנים שמצוידים ביציאות microUSB, כגון טלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבי אולטרה-בוק (Ultrabook). מעבר להעברת תצוגה רגילה, יכול הכבל להעביר גם קול ותמונות תלת-ממד להתקנים תומכים, בהם טלוויזיות חדישות, מסכי מחשב שכבר תומכים בתלת מימד ושלטים דיגיטליים באיכות HD מלאה, וכן העברת מידע לגבי שליטה בהתקן הבסיס. כך, פעולות כמו מחוות שמבוצעות במסך מגע או במשטח שליטה במחשב נייד וכדומה, מועברות ומבוצעות בהתקן הקצה במהירות מיידית.

לדברי ביל למפסיס, דירקטור ביצועי ב-VESA, "צרכנים מצפים שהתקנים הניידים שלהם יתממשקו עם מוצרי צריכה אלקטרוניים אחרים. עם זאת, כדי להשיג את התפקודיות הזו, הצרכנים צריכים לעתים לקנות מוצרים נלווים מאותו יצרן, או להשתמש בממשקים שיש להם תמיכה מוגבלת בתעשייה. MyDP הוא תקן פתוח שנתמך בידי התעשייה וחברות הטכנולוגיה המובילות". הוא הוסיף, כי מכשירים עם התקן חדש יגיעו לשוק כבר ברבעון הרביעי של 2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים