ספר עיון ניהולי חדש: "השמים הם הגבול התחתון" – מאת ערן ויג

ספרו של ויג, מנהל מחלקת ההנדסה והשירותים של סלקום, מציג נקודת מבט חדשה העוסקת במנהל הטכנולוגי וביכולות הנדרשות ממנו כדי להפוך למנהיג טכנולוגי מצליח ● "השמים הם הגבול התחתון" מהווה תיעוד של סביבת העבודה הטכנולוגית מניסיונו של מנהל בדרג הביניים במשך יותר מ-20 שנים ● הוא מיועד לעובדים ומנהלים בתחום הטכנולוגי בהיי-טק, במיחשוב, בטלקום ובתחומי התעשייה השונים, שעוסקים בתפקידים טכנולוגיים באופן ישיר או עקיף

ניהול ומנהיגות עסקית וטכנולוגית הם נושאים הקרובים לליבו של כל אדם שנמצא בתחום. רבות נכתב על נושא זה, אך רבים מהמנהלים והעובדים מתחבטים עדיין בשאלה: כיצד אפשר להפוך למנהיג טכנולוגי מצליח? "השמים הם הגבול התחתון", ספרו החדש של ערן ויג, שיוצא לאור בימים אלה, מציג נקודת מבט חדשה העוסקת במנהל הטכנולוגי וביכולות הנדרשות ממנו כדי להפוך למנהיג טכנולוגי מצליח. כמו כן, עוסק הספר בעובד בתפקיד טכנולוגי שמעוניין להצטיין ולהנהיג את סביבתו.

ויג, שביום יום משמש כמנהל מחלקת ההנדסה והשירותים של סלקום, החל לכתוב את הספר לפני מספר שנים. חלק מהפרקים פורסמו בבלוג שלו ובאנשים ומחשבים. כאשר ראה ויג את התגובות החיוביות לרעיונות שהעלה שם, החליט להוציא ספר, שמגיע בימים אלה לחנויות הספרים.

"השמים הם הגבול התחתון" מהווה תיעוד ממקור ראשון של סביבת העבודה הטכנולוגית, מנקודת מבטו ומניסיונו של מנהל בדרג הביניים במשך יותר מ-20 שנים. הספר מיועד לעובדים ומנהלים בתחום הטכנולוגי בהיי-טק, במיחשוב, בטלקום ובתחומי התעשייה השונים, שעוסקים בתפקידים טכנולוגיים באופן ישיר או עקיף, כאלה שרוצים להבין טוב יותר את המציאות הניהולית בתחום הטכנולוגי וששואפים להתפתח, על מנת להצליח בתפקידם ולפעול בדרך הנכונה לביסוס מעמדם בארגון.

הספר מבוסס על מבנה נוח, שכולל סרגל דגשים בצידי העמודים ומודלים לוגיים שמאפשרים להתמצא בו בקלות, לדלג בין הפרקים ולהתעמק בכל פעם ביכולת ספציפית או באופן ההתמודדות עם דילמות וסיטואציות. כל פרק בו שזור בסיפורים אישיים שממחישים את המציאות היומיומית המאתגרת של מנהל בעולמנו ומתובל בנגיעה אישית של המחבר, שמתאר מה למד על ניהול מבני משפחתו הקרובים וממנהלים שהושפע מהם.

ויג אמר, כי הוא קורא כבר שנים רבות ספרי ניהול ולרוב מצליח לסנן מהם מעט עצות ותובנות לסביבת העבודה היומיומית שלו. הספרים הללו הובילו אותו, לדבריו, לחקור בשנים האחרונות את ההצלחות והאתגרים איתם התמודד בעבר ומתמודד כיום, ולפתח תובנות על פי ההצלחה שלו בתפקידי ניהול בדרג הביניים אותם הוא מבצע, כאמור, כבר יותר מ-20 שנים.

כמו כן, "השמים הם הגבול התחתון" כולל שורה של המלצות של בכירים במשק הישראלי.

ערן ויג הוא מהנדס חשמל ואלקטרוניקה, בעל תואר שני במדעי הניהול עם התמחות במערכות מידע. הוא עוסק בניהול טכנולוגי בתחומי התקשורת והמיחשוב מזה יותר משני עשורים. ויג עשה את כל הדרך המקצועית מבית הספר התיכון המקצועי אורט דרך הכשרה טכנולוגית ואקדמית, שירות ארוך ביחידת טכנולוגיה יוקרתית בצה"ל וביצוע מגוון תפקידי מפתח בחזית הטכנולוגיה הסלולרית, שהיא אחד התחומים הטכנולוגיים החדשניים והמאתגרים ביותר בתקופתנו. בשנים האחרונות, לאור ניסיונו העשיר והצלחותיו בתחום הניהול הטכנולוגי, עוסק ויג בפיתוח יכולות ותובנות ניהוליות בתחום זה, במטרה לפתח מנהלים ועובדים. ספר זה, שכאמור, משלב דוגמאות ממקרים אמיתיים, הוא תולדה של שנים רבות בשטח ושל התובנות שפיתח, והוא מלווה סדרה של הרצאות באותו הנושא.

"השמים הם הגבול התחתון", הוצאת אוריון, 189 עמודים. מחיר לצרכן: 89 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים