מחקר: גוגל מרוויחה 42.5 דולרים על כל מחשב Nexus 7 שנמכר

עלות הרכיבים של גרסת ה-16 ג'יגה-בייט של Nexus 7 גבוהה ב-7.5 דולרים בלבד, בעוד שמחירה לצרכן גבוה ב-50 דולרים ● העלות הכוללת של רכיבי גרסת ה-8 ג'יגה-בייט של Nexus 7 היא 151.75 דולרים, בעוד שזו של גרסת ה-16 ג'יגה-בייט היא 159.25 דולרים

בחברת המחקר IHS iSuppli פירקו לא מכבר את מחשב הלוח החדש Nexus 7 של גוגל (Google), שמיוצר על ידי אסוס (Asus), וניתחו את קרביו. מהניתוח עולה שהמחיר הכולל של רכיבי הגרסה של Nexus 7 שמצוידת בזיכרון בנפח של 8 ג'יגה-בייט עולים 151.75 דולרים, בעוד שהמחיר הכולל של רכיבי הגרסה שמצוידת בזיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט הוא 159.25 דולרים.

המחיר לצרכן של Nexus 7 הוא 199 דולרים (לגרסה של 8 ג'יגה-בייט) עד 249 דולרים (לגרסה של 16 ג'יגה-בייט) ונראה שגוגל ואסוס נהנות ממתח רווחים נאה – במיוחד בגרסה של 16 ג'יגה-בייט, לגביה עומד מתח הרווחים על 90 דולרים. זאת מכיוון שעלות הרכיבים שלה גבוהה ב-7.5 דולרים בלבד, בעוד שמחירה לצרכן גבוה ב-50 דולרים, "וכך נוספים 42.5 דולרים ישירות לשורת הרווח של גוגל", אמר אנדרו רסוויילר, אחד האנליסטים של iSuppli.

רסוויילר העריך שבסך הכול, אם לוקחים בחשבון גם את הוצאות השיווק והפרסום, מגיעה גוגל לאיזון לגבי מחשבי Nexus 7 עם זיכרון בנפח של 8 ג'יגה-בייט, אך רושמת רווח נאה על המחשבים עם זיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט. "בדומה לאפל (Apple), גם בגוגל מבינים שאפשר לשפר את מתח הרווחים בגרסאות הבכירות יותר", הסביר.

יצוין שתוצאות הניתוח של iSuppli שונות מאלה שפרסמה חברת UBM TechInsights בחודש שעבר. החוקרים של UBM TechInsights מצאו שמחיר הרכיבים של גרסת Nexus 7 שמצוידת בזיכרון בנפח של 8 ג'יגה-בייט הוא 184 דולרים. עם זאת, חשוב להבהיר שחברה זו ביצעה את הניתוח על סמך רשימת הרכיבים בלבד, מבלי לפרק בפועל את המחשב, שעוד לא היה זמין במועד שבו פורסם הניתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים