אינטל רכשה את חברת הסטארט-אפ Whamcloud, שפיתחה טכנולוגיה למחשבי על

החברה הנרכשת תומכת במיסחור של מערכת הקבצים המבוזרת Lustre ● המערכת יכולה לתמוך בעשרות אלפי צמתים ובנפחי אחסון של פטה-בתים מרובים, ומשום כך היא משמשת בסביבות גדולות של אשכולות מיחשוב

במסגרת הגברת הפעילות בתחום המיחשוב עתיר הביצועים (HPC) רכשה אינטל (Intel) את חברת הסטארט-אפ Whamcloud, שתומכת במערכת הקבצים המבוזרת Lustre, בעלת הקוד הפתוח.

בהודעה שפרסם בבלוג כתב ברנט גורדה, לשעבר הנשיא והמנכ"ל של Whamcloud וכיום מנהל כללי בחטיבת High Performance Data  של אינטל, כי "הרכישה של Whamcloud מאפשרת לאינטל להרחיב את מערך התוכנה והשירותים שהיא מציעה בתחום ולחזק את מעמדה בקהילת הקוד הפתוח. הודות לעבודה כחברה אחת, אנחנו נמצאים בעמדה טובה יותר לקידום היעדים המשותפים שלנו, ובכוונתנו להוסיף ולספק פתרונות שאינם כובלים לספקית מסוימת, על מנת לקדם את הענף".

Whamcloud הוקמה ב-2010, מיד לאחר שאורקל (Oracle) רכשה את סאן (Sun), על ידי קבוצה של מהנדסי Lustre. מערכת הקבצים נתמכה במשך מספר שנים על ידי סאן, אך אורקל לא גילתה בה עניין מיוחד לאחר הרכישה, על אף שהיא עדיין תומכת ביישומים מסחריים. Lustre, שפותחה באוניברסיטת קרנגי מלון שבפיטסבורג, יכולה לתמוך בעשרות אלפי צמתים ובנפחי אחסון של פטה-בתים מרובים, ומשום כך היא משמשת בסביבות גדולות של אשכולות מיחשוב.

לדברי רג'יב הזרה, סגן נשיא בחטיבת הארכיטקטורה של אינטל ומנהל כללי למיחשוב טכני בחברה, "אנחנו רואים במיחשוב עתיר הביצועים פלח חשוב לצמיחה". הוא אמר את הדברים בשיחת ועידה שערך בחודש יוני עם אנליסטים, במסגרת ההכרזה על מעבדי Xeon Phi המיועדים למחשבי על.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים