איציק מלאך, בנק לאומי: "אם פורץ יתאמץ עוד ועוד – בסופו של דבר הוא יצליח"

"לכן, נערכנו ואנו ממשיכים להיערך על מנת להגביה את החומות ככל הניתן", אמר מלאך - משנה למנכ"ל בנק לאומי וראש חת"מ, בכנס C5Israel ● הסייבר, אמר מלאך, "משמש בכל העולם למטרות ריגול כבר זמן רב. הוא מאפשר גישה זולה, פשוטה ומוסווית למערכות אויב. עם התחזקות התלות במערכות IT, התקפה עליהן הופכת כדאית יותר ויותר" ● חשף: "אנו לוטשים עינינו להקים מתקן בחו"ל לעת צרה"

איציק מלאך.

"אנו, בבנק לאומי, גורסים כי כאשר גורם כלשהו מבקש לחדור – אם הוא יתאמץ עוד ועוד, בסופו של דבר הוא יצליח. לכן, נערכנו ואנו ממשיכים להיערך על מנת להגביה את החומות ככל הניתן. לשם כך פיתחנו והטמענו יכולות הגנה", כך אמר איציק מלאך, משנה למנכ"ל בנק לאומי וראש חת"מ. מלאך אמר את הדברים ב-C5Israel – הכנס הלאומי לתיקשוב ולמגזר הביטחון. לכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-600 משתתפים מהמגזר הביטחוני. האירוע נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו, והנחו אותו פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצה.

לדברי מלאך, "יומי הסייבר יותר ממוקדים היום: ישנם כלי תקיפה חדשים, לעיתים זהות התוקפים אינה ידועה, מידת המתקפה גם היא ועוד. אנו עדים לכך כי המתקפות הולכות ונהיות משוכללות יותר. המדובר במתקפות חוצות גבולות".

הסייבר, אמר, "משמש בכל העולם למטרות ריגול כבר זמן רב. הוא מאפשר גישה זולה, פשוטה ומוסווית למערכות אויב. עם התחזקות התלות במערכות IT, התקפה עליהן הופכת כדאית יותר ויותר. כלי התקיפה יכולים לשמש מערכות צבאיות ואזרחיות כאחד".

לדברי מלאך, בניגוד להפצצה עם פצצה מסורתית, בה כלי הנשק מושמד יחד עם המטרה, הרי שבעולם הסייבר האויב עלול לזהות את כלי הנשק ולהשתמש בו למטרותיו". הוא ציין, כי "לגופים הצבאיים יש תקציבי עתק. הגופים האזרחיים יותר זריזים ויעילים במתן מענה לאיומי האבטחה". מלאך חשף, כי "אנו לוטשים עינינו להקים מתקן בחו"ל לעת צרה, אך לא אוכל לפרט בנושא".

הוא סיים את דבריו באמרו, כי אף שהוקם מטה סייבר לאומי, ואף שיש גורמים שבהם מטפלת רא"ם שבשב"כ, "לא ברור מי אחראי על מה ומהם גבולות הגזרה. אם הגופים המנחים היו פועלים בשיתוף פעולה, זה היה מצב של Win-Win לכולם. היום מדברים על תיאום, אבל בפועל אין תיאום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים