משרד התקשורת יחייב את חברות הסלולר לחסום את שירותי הנדידה הבינלאומית באזורי גבולות המדינה

המשרד קבע, כי כל עוד אפשר לקיים שיחה באיכות סבירה בשטח ישראל, גם אם קיים כיסוי ברשת של המדינה השכנה - המפעיל יחויב לקיים את השיחה ברשת הישראלית ● בנוסף, מחייב משרד התקשרות את המפעילות הישראליות לאפשר למנוי אשר ביקש לקבל את השירות, לחסום את הגישה לקבלת שירות נתונים באמצעות רשת סלולרית של מדינה שכנה ● התיקון ייכנס לתוקף תוך שלושה חודשים

משרד התקשורת הורה הבוקר (א') לחברות הסלולר לחסום את האפשרות לקבל שירות נדידה בינלאומית באזורי הגבול של ישראל, כל עוד המנוי לא ביקש זאת במפורש. המשרד קבע, כי כל עוד אפשר לקיים שיחה באיכות סבירה בשטח ישראל, גם אם קיים כיסוי ברשת של המדינה השכנה – המפעיל יחויב לקיים את השיחה ברשת הישראלית. התיקון ייכנס לתוקף תוך שלושה חודשים. בנוסף, מחייב משרד התקשרות את המפעילות הישראליות לאפשר למנוי אשר ביקש לקבל את השירות, לחסום את הגישה לקבלת שירות נתונים באמצעות רשת סלולרית של מדינה שכנה.

משרד התקשורת החליט לפעול בנושא מאחר שבשנים האחרונות התלוננו לקוחות רבים על כך, כי חויבו על שיחות בתעריפי נדידה בינלאומית בעת שקיימו שיחות בשטחי ישראל באזורי גבול הקרובים למדינות שכנות, למשל באילת או באזור ים המלח. במקרים רבים המכשיר שבידם התביית בצורה אוטומטית על רשתות המדינות השכנות, מצרים או ירדן, למשל, אם בשל העדר קליטה או בשל קליטה חלשה מאנטנות ישראליות, והלקוחות חויבו בתשלומים גבוהים במיוחד על השיחות.

לאחר שפרסם שימוע בעניין, החליט משרד התקשורת לתקן את רישיון החברות הסלולריות. "התופעה שבה צרכנים חויבו לשלם בתעריפי חו"ל על שיחות וגלישה באזורים הקרובים לגבולות תיפסק", אמר שר התקשרות, משה כחלון, עם פרסום התיקון. בהתאם להוראות משרד התקשורת, תיחסם האפשרות לקבלת שירות ברשת של מדינה שכנה לכל המנויים שלא אישרו במפורש את קבלת השירות, אך המפעילות הישראליות יכולות למסור הודעה למנוייהן לפני כניסת התיקון לתוקף ולפעול בהתאם לבקשתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים