אפל: על פי החישובים שלנו, סמסונג חייבת לנו יותר מ-2.5 מיליארד דולרים

ב-אפל מאשימים את סמסונג בהפרת זכויות בפטנטים וזכויות יוצרים, וטוענים כי מכשירי גלקסי של החברה מדרום קוריאה "פועלים ונראים" כמו מכשירי iPhone ומחשבי iPad - כך צוין במסמך שהגישה אפל אמש לבית המשפט ● 30 דקות לאחר שהגישו פרקליטי אפל את המסמך לבית המשפט, הגישה סמסונג מסמך משלה ובו טענה, כי ב-אפל "מנסים למנוע תחרות לגיטימית ולהגביל את חופש הבחירה של הצרכנים על מנת לשמור על רווחי העבר העצומים"

ב-אפל (Apple) מעריכים את הסכום שעל סמסונג (Samsung) לשלם לה בשל הנזקים שגרמה לה, לטענתה, ב-2.525 מיליארד דולרים – כך צוין במסמך שהוגש אמש (ג') לבית המשפט בסן חוזה שבקליפורניה. זאת, לקראת המשפט שאמור להיפתח ב-30 ביולי, ולהיערך בפני חבר מושבעים והשופטת לוסי קוה.

באפל מאשימים את סמסונג בהפרת זכויות בפטנטים וזכויות יוצרים, וטוענים כי מכשירי גלקסי (Galaxy) של החברה מדרום קוריאה "פועלים ונראים" כמו מכשירי iPhone ומחשבי iPad. בסמסונג טוענים, לעומת זאת, כי החברה פיתחה מכשירים "ייחודיים" משלה בניסיון להציע מוצרים "טובים מאלו של המתחרים". עוד טוענים בסמסונג, כי דווקא אפל חייבת לסמסונג פיצויים בשל הפרת זכויות בפטנטים של סמסונג.

באפל טוענים, כי סמסונג "עשתה עושר שלא כדין", ובשל כך עליה לשלם סכום של שני מיליארד דולרים. עוד תובעת אפל סכום של 500 מיליון דולרים בגין רווחים וסכום של 25 מיליון דולרים כתמלוגים. בסך הכל, כאמור, מגיע "הסכום הכולל", על פי אפל, ל- 2.525 מיליארד דולרים "בהערכה שמרנית", צוין במסמך שהוגש לבית המשפט. באפל עדיין דורשים צו מניעה כדי למנוע את "המשך ההפרות".

30 דקות לאחר שהגישו פרקליטי אפל את המסמך לבית המשפט, הגישה סמסונג מסמך משלה ובו טענה, כי בחברת אפל "מנסים למנוע תחרות לגיטימית ולהגביל את חופש הבחירה של הצרכנים על מנת לשמור על רווחי העבר העצומים". עוד תובעים בסמסונג, כי אפל תשלם תמורת השימוש בפטנטים של סמסונג, "שבלעדיהם לא יכולה הייתה אפל להפוך לחברה מצליחה בענף של הטלפונים הסלולריים". לטענת סמסונג, על אפל לשלם לה תמלוגים בסכום כולל של יותר מ-31 דולרים ליחידה.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי בפגישת גישור שנערכה בשבוע שעבר באזור סן פרנסיסקו, במסגרת ניסיונות הגישור שעליהם הורה מנכ"ל בית המשפט, השתתפו מנכ"ל אפל – טים קוק, סגן יו"ר סמסונג – צ'וי גי-סונג ומנהל החטיבה הסלולרית – שין ג'ונג-קיון. אולם, הפגישה הסתיימה מבלי שהצדדים הצליחו להגיע להסכמה על שווי הפטנטים של שתי החברות. על פי רויטרס, נוכח כשלון הפגישה סביר להניח שלא ניתן יהיה להגיע להסכם פשרה לפני פתיחת המשפט בקליפורניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים