הרבעון של בזק בינלאומי: ההכנסות ירדו ב-1%; הרווח הנקי צנח ב-16%

מהנתונים שפרסמה לרבעון השני של השנה עולה, כי ההכנסות שרשמה החברה ברבעון השני של השנה הגיעו ל-330 מיליון שקלים וכי הרווח הנקי שלה עמד על 39 מיליון ● הירידה בהכנסות של החברה נובעת משחיקה מתמשכת בהכנסות משיחות בינלאומיות שלה, כמו גם מפעילות העברת שיחות בין מפעילי תקשורת בעולם, והצניחה ברווחיות נובעת בעיקר מהגידול שנרשם בהוצאות הפחת של בזק בינלאומי

ירידה קלה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי – אלה התוצאות העיקריות שהציגה בזק בינלאומי ברבעון השני של השנה, על פי הדו"חות שלה, שפורסמו הבוקר (ה').

מהנתונים עולה, כי החברה רשמה במהלך הרבעון ירידה של 16.1% ברווח הנקי שלה, שעמד על 39 מיליון שקלים לעומת 46 מיליון ברבעון השני של 2011, וקיטון של 0.8% בהכנסות, שהגיעו ל-330 מיליון שקלים בהשוואה ל-332 מיליון.

הירידה בהכנסות של החברה נובעת משחיקה מתמשכת בהכנסות משיחות בינלאומיות שלה ומפעילות העברת שיחות בין מפעילי תקשורת בעולם. שחיקה זו קוזזה במידה רבה על ידי צמיחה במכירות שירותי האינטרנט של בזק בינלאומי על גבי תשתית הכבל התת-ימי ורשת האינטרנט החדשה שלה, שהושקו בתחילת השנה, ועל ידי המשך צמיחה במכירת פתרונות התקשורת לעסקים. הצניחה ברווחיות נובעת בעיקר מהגידול שנרשם בהוצאות הפחת של בזק בינלאומי, שהינו פועל יוצא של השקעות בכבל התת-ימי והשקעות נוספות שביצעה החברה, בעיקר בעולם ה-ICT.

עוד עולה מהתוצאות, כי הרווח התפעולי של בזק בינלאומי ירד ברבעון המדווח ב-12.2% ועמד על 53 מיליון שקלים לעומת 60 מיליון ברבעון המקביל ב-2011. ה-EBITDA הרבעוני הסתכם ב-87 מיליון שקלים (שיעור EBITDA של 26.5%) בהשוואה ל-87 מיליון והEBIDTA השולי עמד על 26.5% אל מול 26.1%.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר שהחברה "מצליחה באופן עקבי לבלוט לחיוב על רקע התחרות ההולכת ומחריפה בכל גזרות פעילותה והשינויים הרגולטוריים עימם היא מתמודדת. חרף תמורות אלה, הצליחה בזק בינלאומי לצמוח ברבעון השני ב-EBITDA, לשמור על רמת ההכנסות הגבוהה, לגייס 27% יותר לקוחות אינטרנט לשירותי החברה, על תשתית כבל התקשורת התת ימי, החדש שהקימה ולהמשיך את הצמיחה בעולם האינטגרציה ופתרונות מיחשוב הענן לעסקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים