מחקר: 50% מהארגונים שומרים נתונים רגישים בענן

מגמת העברת מידע סודי או רגיש לענן הולכת וגדלה וכשליש מהארגונים שטרם עשו זאת יתחילו בכך בשנתיים הקרובות - כך נתגלה במחקר שערך מכון פונמון ● עוד עלה מהנתונים שכ-38% מהנשאלים מסתמכים על תהליך הצפנת מידע שמתבצע בזמן ההעברה לענן, בדרך כלל באמצעות האינטרנט' ושבניגוד למה שמקובל לחשוב בשוק, חברות שמודעות יותר באבטחה מגלות נכונות רבה יותר להסתמך על יכולות האבטחה של מיחשוב הענן

כמחצית מהארגונים הגדולים שומרים מידע רגיש בענן – כך עולה מסקר שערך מכון פונמון (Ponemon) והקיף למעלה מ-4,000 מקצועני IT משבע מדינות: ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה, יפן וברזיל. כשליש מבין אלה שעדיין לא עשו זאת, ענו שככל הנראה יתחילו בכך בארגונים שלהם במהלך השנתיים הקרובות.

הסקר בדק כיצד החברות משתמשות בהצפנה בסביבת הענן, אך בין השאר הוא הראה את המגמה ההולכת וגדלה בשוק להתחיל להעביר מידע סודי או רגיש לענן.

עוד עלה מהנתונים שכ-38% מהנשאלים מסתמכים על תהליך הצפנת מידע שמתבצע בזמן ההעברה לענן, בדרך כלל באמצעות האינטרנט. 35% השיבו שהם מבצעים את ההצפנה באופן פנים ארגוני, עוד לפני ההעברה לענן, כך שהמידע נשמר בענן באופן מוצפן. 27% מהארגונים מצפינים בענן עצמו, כאשר 40% מהם משתמשים בשירותי הצפנה שמציעות ספקיות הענן כשירות, בעוד שהארגונים האחרים מצפינים את שכבת היישומים עצמה.

הסקר אף בדק כיצד מנוהלים מפתחות האבטחה של הארגון אם הוא מעביר מידע רגיש לענן. 36% מהמשיבים ציינו שהם אחראים לניהול מפתחות האבטחה בעוד ש-22% ענו שספקית הענן היא זו שאחראית לרוב המפתחות ו-22% נוספים עושים זאת בעיקר באמצעות שירותים של חברות שלישיות.

"למעשה, אפילו במקרים בהם ההצפנה מבוצעת מחוץ לענן, יותר ממחצית המשיבים אמרו שהם מעניקים את מפתחות האבטחה לגרום חיצוני", נכתב בדו"ח.

החוקרים של פונמון אף מספקים נקודת מבט מפתיעה לגבי הקשר בין רמת האבטחה של הארגון לשמירת המידע בענן בכך שמצאו שהיחס הוא הפוך למה שנהוג לחשוב בשוק. "נדמה שחברות שמבינות אבטחה מוכנות יותר לנצל את יתרונות הענן. זו עובדה שסותרת את מה שמקובל לחשוב, שארגונים עם מודעות גבוהה יותר לאבטחה חושדים יותר ביכולת האבטחה של שירותי הענן", כתבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים