דיווחים: מיקרוסופט תציע את Surface ב-199 דולרים בלבד

הטאבלט, שיריץ את חלונות RT ויושק באוקטובר, יוצע במחיר נמוך במטרה להיות אטרקטיבי בשוק הנמוך, כך על פי הדיווחים באתר Engadget ● תג המחיר המדובר יפגע במכירות של שותפותיה הטבעיות של מיקרוסופט, שיתקשו מאד, אם בכלל, למכור את הטאבלטים שלהן עם מערכת ההפעלה הזהה

האם Surface, הטאבלט החדש של מיקרוסופט (Microsoft), יושק ב-199 דולרים בלבד? אם לשפוט על פי האתר Engadget, שמציין כי השיג את המידע ממקור אנונימי בחברה, נראה שהתשובה חיובית. הטאבלט, שיושק במקביל להשקת חלונות 8 (Windows 8) ב-26 באוקטובר, יתבסס על מעבד ה-Tegra 3 של Nvidia, ויריץ את גרסת RT של חלונות (Windows RT). כזכור, הטאבלטים שמבוססים על מעבדי אינטל (Intel) והגרסה הרגילה של חלונות 8 יושקו ברבעון הראשון של 2013.

המדובר במחיר תחרותי במיוחד שמכוון למלחמה בטאבלטים בשוק הנמוך. כזכור, השיקה גוגל (Google) לאחרונה את הנקסוס (Nexus), וזכתה להצלחה גדולה יחסית במכירות, בדומה לקינדל (Kindle) של אמזון (Amazon) שנמכרים שניהם ב-199 דולרים. עם זאת, יש הבדל משמעותי: שני המכשירים הללו מצוידים במסכי 7 אינץ', בעוד ש-Surface יגיע עם מסך 10.6 אינץ', כך שהאטרקטיביות שלו יכולה להיות גדולה בהרבה ברמת המחירים הזו.

חדירה של מיקרוסופט לשוק המחירים הנמוכים של הטאבלטים יכולה כמובן להועיל מאוד לקידום המכירות של הטאבלט מתוצרתה, ואולי גם לעזור כשיגיעו לשוק הטאבלטים היקרים יותר שמבוססים על מעבדי אינטל. אולם, מנגד, מדובר במחיר שיפגע במכירות של השותפות הטבעיות שלה, שיתקשו מאד, אם בכלל, למכור את הטאבלטים שלהן עם חלונות RT במחיר כזה.

רק אתמול (ג') הצטרפה טושיבה (Toshiba) ל-HP, והודיעה שהיא אינה מתכוונת להשיק טאבלטים שמבוססים על חלונות RT, אלא תסתפק בהמשך בטאבלטים שמבוססים על מעבדי אינטל. כזכור, גם אייסר (Acer) הביעה את זעמה על הצעד של מיקרוסופט, כך שכרגע רק ארבע חברות צפויות להשיק טאבלט מבוסס מעבד ARM במקביל להכרזה של מיקרוסופט – אסוס (Asus), לנובו (Lenovo), דל (Dell) וסמסונג (Samsung). מעניין יהיה לראות מה תהיה תגובתן לתג המחיר הנמוך, במידה שאכן יתממש.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים