ארה"ב: בית המשפט אישר לרשויות האכיפה לעקוב אחר טלפונים סלולריים בתשלום מראש

ההחלטה התקבלה במשפט של מלווין סקינר, בלדר סמים, שסוכני משטרה איתרו את מיקומו בשיטת פינג, ועקבו אחריו על פי מיקומן של אנטנות סלולריות ● בית המשפט קבע, כי "אם כלי שמשמש להברחה משדר אותות שניתן להשתמש בהם כדי לקבוע מיקום, אין ספק שהמשטרה רשאית לעקוב אחר האותות"

רשויות האכיפה בארצות הברית יוכלו לעקוב בכל עת אחר מיקומם של טלפונים סלולריים שהשיחות בהם שולמו מראש ("מכשירים חד פעמיים") – מבלי שהמשטרה תצטרך להציג בבית משפט עילה סבירה ולקבל צו מתאים, כך עולה מפסק דין בן 23 עמודים שניתן שלשום (ג') בבית המשפט לערעורים בארצות הברית. פסק הדין ניתן בתיק של מלווין סקינר, שהורשע בבלדרות סמים והלבנת כספים במסגרת פרשה שתוארה בבית המשפט כ-"מבצע רחב היקף של בלדרות סמים".

סקינר נלכד לאחר שסוכני משטרה איתרו את מיקומו בשיטת פינג, ועקבו אחריו על פי מיקומן של אנטנות סלולריות. "הממשל השתמש בנתונים לגבי מכשיר הטלפון של סקינר כדי לאתר את מיקומו בזמן אמת. המידע שימש כדי לקבוע את מיקומו של הבלדר כאשר הוביל סמים בדרכים ציבוריות בין אריזונה לטנסי", כתב השופט ג'ון רוג'רס, שניסח את העמדה של רוב השופטים בפסק הדין. "כתוצאה מהמעקב אחר מכשיר הטלפון יכולים היו הסוכנים של DEA (המינהל לאכיפה של חוקי הסמים) לאתר את סקינר ובנו בעמדת התרעננות בטקסס, כשבקרוואן שלהם כ-500 ק"ג של מריחואנה".

סקינר נשפט ל-20 שנות מאסר, אך הגיש ערעור בטענה שעל פי התיקון הרביעי לחוקה, המעגן בחוק את זכות האזרח שלא יערכו עליו חיפוש או יתפסו את רכושו ללא סיבה סבירה, הרי שהוא אמור להיות מוגן מפני מעקב של הרשויות אחר מיקומו ללא צו שמבוסס על עילה סבירה. אולם, ברוב של שניים מול אחד, קבע בית המשפט לערעורים שזכותו של סקינר להגנה על פי התיקון הרביעי לחוקה לא הופרה. על פי השופט רוג'רס, "סקינר לא יכול היה לצפות שהנתונים מהטלפון הסלולרי לגבי מיקומו יישארו סודיים". עוד קבע בית המשפט, כי "אם כלי שמשמש להברחה משדר אותות שניתן להשתמש בהם כדי לקבוע מיקום, אין ספק שהמשטרה רשאית לעקוב אחר האותות".

בהודעה בבלוג העוסק במודיעין משטרתי כתב ניק סלבי, מנהל ב-TRM Partners, כי פסק הדין מבהיר שפעילויות משטרתיות שנחשבו עד כה כמצויות "בתחום אפור", הן חוקיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים