לא רק בני אדם: גם קופים אוהבים אפליקציות

12 גני חיות ברחבי קנדה וארה"ב החליטו לשלב מכשירי iPad בזמן ההעשרה המוקצב לאורנגאוטנים שלהם ● התוצאה? "אנו מגלים שבדומה לאנשים, גם הם אוהבים לגעת בטאבלט, לצפות בסרטוני וידיאו קצרים ולהסתכל על חיות אחרות", סיפר ריצ'רד צימרמן, מנהל עמותת "להגיע לאורנגאוטן", שיזמה את התוכנית

ייתכן שהמהפכה שחוללה אפל (Apple) תתרחב מעבר לגבולות המין האנושי: מטפלים בגני חיות ברחבי ארה"ב וקנדה מגלים שגם קופים מתרגשים מאפליקציות. זאת, לאחר ש-12 גני חיות ברחבי שתי המדינות החליטו לשלב מכשירי iPad בזמן ההעשרה המוקצב לאורנגאוטנים שלהם, במסגרת תוכנית בשם "אפליקציות לקופים" (נשמע טוב יותר באנגלית: Apps for Apes), והתוצאות המעניינות שהתקבלו.

"אנו מגלים שבדומה לאנשים, גם הם אוהבים לגעת בטאבלט, לצפות בסרטוני וידיאו קצרים, למשל של דיוויד אטנבורו, ולהסתכל על חיות אחרות ואורנגאוטנים", סיפר ריצ'רד צימרמן, המנהל המייסד של "להגיע לאורנגאוטן" – עמותה ניו-יורקית שיזמה את התוכנית. "כשאתה רואה את ההנאה והריכוז על פניהם, זה משהו מיוחד, בייחוד עבור אורנגאוטנים שכלואים במרבית שעות היום, ואתה מעניק להם העשרה שמשמחת אותם".

האורנגאוטנים מקבלים גישה לטאבלטים פעמיים בשבוע, ומבלים איתם כ-30-15 דקות דקות, תוך שימוש באפליקציות שונות ובהתאם ליכולות הריכוז שלהם. היישומים החביבים עליהם ביותר: ציור, מוסיקה, משחקי זיכרון וצפייה בסרטוני יו-טיוב (YouTube). "זה כמו לשחק עם ילדים", אמר צימרמן. הוא ציין, כי האורנגאוטנים הם בין היונקים החכמים ביותר, עם רמת אינטליגנציה מקבילה לזו של ילד אנושי צעיר.

המטפלים בגני החיות חוקרים גם כיצד יכולים יישומי תקשורת, כמו אלה המסייעים לאוטיסטים, לסייע לקופים להביע את עצמם טוב יותר. "נגיד שלאורנגאוטן יש כאב שיניים. הוא צריך להיות מסוגל ללחוץ ב-iPad על תמונה של שיניים, וכך לתקשר", הסביר צימרמן.

אחת ממטרות התוכנית של צימרמן היא לעורר מודעות לאיומים על אוכלוסיות האורנגאוטנים בטבע, המצויות בסכנת הכחדה בשל בירוא יערות גשם, המהווים את סביבת גידולם הטבעית, והחלפתם במטעי דקלים. התוכנית של צימרמן תתרחב בקרוב לגני חיות באוסטרליה, ניו זילנד, יפן ואירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים