בזק בינלאומי הטמיעה פתרונות DR לתחום התקשורת עבור בנק יהב בפרויקט בהיקף מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט שדרגו אנשי בזק בינלאומי את מערך המרכזיות של בנק יהב והטמיעו פתרונות שרידות גיאוגרפית לשעת חירום עבור מוקדי השירות ● עד הפרויקט, פעלה בבנק יהב מרכזייה עם שרידות מוגבלת וגרסאות שאינן תומכות בפתרונות התקשורת המתקדמים הקיימים כיום ● גדי דודיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף המיחשוב בבנק יהב, "פרויקט גיבוי המוקד הטלפוני של הבנק נועד להבטיח רמה גבוהה של ביצועים, גמישות ואמינות מערכתית"

בזק בינלאומי הטמיעה פתרונות תקשורת להיערכות מאסון בבנק יהב. הפרויקט נעשה לטובת 1,200 שלוחות, החל בנובמבר 2011 והסתיים בימים אלה. במסגרת הפרויקט שדרגו אנשי בזק בינלאומי את מערך המרכזיות של בנק יהב והטמיעו פתרונות שרידות גיאוגרפית לשעת חירום עבור מוקדי השירות של הבנק. היקפו הכספי של הפרויקט עמד על כמיליון שקלים.

הפרויקט נועד לייצר לבנק יכולת המשכיות עבודה במצב חירום. כך, לדוגמה, במקרה בו המוקד המרכזי של הבנק בירושלים יושבת, יוכל המוקד בתל אביב לשמש כאתר גיבוי מלא. המערכת תוכל לעלות לאוויר תוך פרק זמן מינימלי, בשקיפות מלאה ובמינימום זמן תגובה, תוך מתן מענה מלא למערך השירות הטלפוני. שדרוג מערך המרכזיות צפוי לשפר את השירות ללקוחות הבנק ולאפשר ניהול יעיל יותר של המוקדים. זאת, תוך אפשרות להפקת דו"חות בצורה מרוכזת ונגישה לכל בעלי העניין בבנק – ממקום מרכזי אחד.

עד הפרויקט, פעלה בבנק יהב מרכזייה עם שרידות מוגבלת וגרסאות שאינן תומכות בפתרונות התקשורת המתקדמים הקיימים כיום. בזק בינלאומי סיפקה בפרויקט מגוון פתרונות אינטגרציה, לצד יכולת קבלה של שירותי ערך מוסף מתקדמים למרכזייה וחידוש של מערכות עוטפות עם שרידות במקרי חירום.

במסגרת הפרויקט שודרגו כלל מערכות הטלפוניה של אווייה (Avaya) ואוחדו לרשת אחת מגובה, תוך שימת דגש על שכפולי מערכות הליבה כגון IVR, מערכות ניהול המוקד AACC ומערכות פריפריאליות נוספות המקושרת למחשב המרכזי של הבנק.

מעבר לשדרוג החומרה של המרכזיות, הוסיפו אנשי בזק בינלאומי מרכזיה נוספת – חדשה ונפרדת – למערך המרכזיות הקיים של הבנק, ויצרו הפרדה בין מרכזיית מוקדי השירות למרכזיית המנהלה, וגיבוי בשני אתרים נפרדים. בנוסף, הם סיפקו פתרון לשרידות גיאוגרפית לכלל מוקדי השירות של הבנק, וכן הוסיפו שרתי ניהול מוקדים, המסונכרנים באון ליין מול האתר הראשי של הבנק. כך, במקרה של כשל, העבודה תחזור לסדרה באופן אוטומטי.

אייל צפריר, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומיבנוסף, הם יצרו אפשרות של מעבר ידני לאתר הגיבוי הגיאוגרפי וכן אפשרות לגיבוי ברמת ספק השיחות של הבנק. במקרה של כשל בקישור של ספק השיחות של הבנק לאתר הראשי, כלל השיחות יופנה לאתר הגיבוי, באופן השקוף ללקוחות וללא שוני בחוויית משתמשי הקצה.

עוד שודרג הממשק בין נציגי מוקדי השירות של הבנק ללקוחות, כך שתהיה יכולת לנציגי השירות לשלוט בשיחות מסרגל כלים על המחשב האישי, להקפיץ מסך עם נתוני לקוח ועוד, ללא תלות במקום מושבו של הנציג.

לדברי גדי דודיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף המיחשוב בבנק יהב, "פרויקט גיבוי המוקד הטלפוני של הבנק נועד להבטיח רמה גבוהה של ביצועים, גמישות ואמינות מערכתית. במסגרת הפרויקט הוקמה פלטפורמה טכנולוגית חדשנית, המאפשרת לבנק למנף את היתרונות הגלומים במערך הטלפוניה החדיש, תוך שיפור איכותי של תהליכים עסקיים ותמיכה בפתרונות חדשניים, במטרה לשמור על קשר רציף והדוק עם לקוחות הבנק גם במקרים חריגים".

אייל צפריר, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי: "הפתרון שהבאנו מעניק לבנק יהב לא רק יכולת גיבוי ושרידות, אלא גם את היכולת להמשיך ולתת מענה מיטבי ללקוחות הבנק באופן רציף גם בשעת חירום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עיעכעיי

    כל הכבוד לגדי!!! בחור רציני עובד קשה ומצעיד בנק קטן קדימה. יפה מאוד גדי. שאול אתה בר מזל!!!

אירועים קרובים