IDC: למרות חוסר הוודאות בכלכלה העולמית – מכירות האיחסון צמחו ב-8% ברבעון השני השנה

מכירות האיחסון עמדו ברבעון השני של השנה על כשמונה מיליארד דולרים - כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר ● EMC המשיכה להוביל את השוק, עם נתח של כ-23%, ואחריה דורגו HP ויבמ ● נפח האיחסון הכולל של המערכות שנמכרו ברבעון האמור גדל ביותר מ-24% ועמד על 6,667 פטה-בייט

היקף המכירות של מערכות האיחסון בעולם צמח ברבעון השני של השנה ב-8% ועמד על 8.1 מיליארד דולרים – כך עולה מנתונים שפרסמה IDC. על פי חברת המחקר, EMC המשיכה להוביל את השוק. כמו כן, היקף המכירות של האיחסון בדיסק מבוסס בקר עמדו ברבעון המדווח על כמעט שישה מיליארד דולרים, נתון המשקף שיפור של 6.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ב-IDC מציינים שהמכירות של מערכות איחסון גדלו למרות חוסר הוודאות המחלחל בכלכלה העולמית, כמו גם המחסור בכוננים קשיחים בתחילת השנה.

חברת המחקר מנמקת את הגידול בשלוש סיבות: היקף המידע הגדל ועימו הצורך בעוד מערכות איחסון, צמיחה דו-ספרתית בשווקים מתעוררים וביקושים חזקים למערכות איחסון לטווח הבינוני, שעולות בין 25-250 אלף דולרים.

עוד עולה מהנתונים, כי נפח האיחסון הכולל של המערכות שנמכרו ברבעון השני של השנה גדל ביותר מ-24% ועמד על 6,667 פטה-בייט.

בראש הספקיות דורגה EMC, עם היקף מכירות של 1.8 מיליארד דולרים, שמייצג נתח שוק של 22.6%. על פי IDC, שני הנתונים הללו משקפים שיפורים שחווה ענקית האיחסון משנה לשנה.

שנייה בדירוג הגיעה HP. היקף השוק שלה נותר כשהיה, אך הכנסותיה צמחו ב-8.5%. יבמ (IBM), דל (Dell) ונט-אפ (NetApp) דורגו במקומות השלישי, הרביעי והחמישי, עם גידול בהכנסות של 9%, 11.5% ו-1%, בהתאמה. רק נט-אפ ירדה בגודל נתח השוק שלה – מ-9.6% ברבעון השני של 2011 ל-9% ברבעון השני השנה.

EMC מובילה, לפי הנתונים של IDC, גם בשוק האיחסון החיצוני והנתח שלה בשוק זה עומד על 30.4%. אחריה נמצאות יבמ ונט-אפ, עם נתחי שוק של 12.9% ו-12.1%, בהתאמה. HP מדורגת במקום הרביעי וחולשת על כמעט 11% מהשוק. אחריהן מדורגות היטאצ'י (Hitachi) ודל. מבין ששת ספקיות האיחסון החיצוני הגדולות, רק יבמ חוותה ירידה בהכנסות, אם כי בשיעור זניח – של 0.1%. הנתח של דל בשוק האיחסון החיצוני נותר כשהיה, EMC הגדילה אותו ב-6.3% ויתר החברות רשמו בו ירידה.

לדברי אריק שפרד, אנליסט ב-IDC, "הצמיחה ביצירת הנתונים הניעה את הביקוש הבריא לאיחסון. יוזמות לפרויקטים בעולם ה-Big Data היוו אחד הגורמים לגידול בצריכת מערכות האיחסון, כמו גם מגוון של צרכים מסורתיים ארגוניים, כגון איחסון של ארכיון הדואר האלקטרוני של חברות".

אף על פי ששירותי ענן כגון Glacier של אמזון (Amazon) מנסים לחדור לשוק האיחסון ולהחליף את תשתיות האיחסון המסורתיות, שפרד אמר, כי עסקים ימשיכו להשקיע בחומרה שלהם. הסיבה לכך היא ש-"המידע הוא שלך, ולכן אתה רוצה לשמור עליו, לנהל אותו ולהבטיח גמישות של תשתיות האיחסון שלך". הוא ציין בנוסף שבמדינות רבות בעולם, הרגולציות והתקנות אוסרות על הוצאת מידע ארגוני מאותה המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים