"בישראל עדיין לא הפנימו את הצורך ב-DRP"
לאור התרגיל רחב ההיקף הנעשה בימים אלו על ידי פיקוד העורף, אמר מונרוב, חבר הנהלת האיגוד הישראלי לביקורת ומערכות מידע, כי בבדיקות שביצע משרדו לאחרונה עולה, שמרבית החברות בישראל אינן ערוכות למקרה בו מערכות ה-IT שלהן תקרוסנה כתוצאה מפגיעה של טיל ● לדבריו, עלות שחזור המידע ושיקום המערכות צפויה לנוע בין עשרות אלפי שקלים למיליונים
חברות עסקיות וארגונים בישראל אינם ערוכים למקרה של פגיעה במערכות המיחשוב שלהן. עלות שחזור המידע ושיקום המערכות צפויה לנוע בין עשרות אלפי שקלים למיליונים; כך קובע רו"ח גיא מונרוב, שותף במשרד אלקלעי מונרוב – בקרה וניהול סיכונים. לאור התרגיל רחב ההיקף הנעשה בימים אלו על ידי פיקוד העורף, אמר מונרוב, חבר הנהלת האיגוד הישראלי לביקורת ומערכות מידע, כי בבדיקות שביצע המשרד לאחרונה עולה, שמרבית החברות בישראל אינן ערוכות בצורה מספקת למקרה בו מערכות ה-IT שלהן תקרוסנה כתוצאה מפגיעה של טיל – מהלך אשר עלול לגרום להשבתה מלאה של פעילותן.
"חרף האיום האסטרטגי על העורף, כפי שהתברר במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה", אמר רו"ח מונרוב, "ולמרות הניסיון האמריקאי מאירועי ה-11 בספטמבר – בישראל עדיין לא הפנימו באופן מלא את הצורך ביישום תכנית להמשכיות עסקית והתאוששות מאסון". לדבריו, "חברות עסקיות וארגונים מוטי IT, חשופים לסיכון גבוה במקרה של אירועים קטסטרופליים, כאלה אשר עלולים להשפיע באופן הרסני על פעילותן". הוא הוסיף, כי בשנים האחרונות פותחו מתודולוגיות חדשניות, אשר מאפשרות לחברות ליישם תכנית להמשכיות עסקית ולהתאוששות מאסון.
מונרוב הסביר, כי חברות מבוססות טכנולוגיה, לא יכולות לתפקד במקרה של פגיעה בתשתית העסקית, שעלולה לגרום להשבתה מלאה של הארגון. הצורך להמשיך ולתפקד ביעילות כמעט בכל מצב וזמן, "מחדד את ההכרח ביישום תוכנית BCP ו-DRP".
הוא הוסיף, כי "לשעת חירום יש גם השלכות כספיות. למשל, שירות הלקוחות נעשה קשה יותר עד כמעט בלתי אפשרי. ישנן הוצאות בלתי צפויות נוספות, כגון: הסעת עובדים, הסעדת עובדים, גנרטור, קושי בקבלת חומרי גלם, מחסור בכלי רכב למשלוחים, גיבויים בתכיפות גבוהה יותר, ועוד".
תגובות
(0)