אינטל השיקה שלושה מעבדי אטום חדשים לתחום המיקרו-שרתים

שלושת המעבדים מבוססים על טכנולוגיית האטום של אינטל, כך שהם מציעים צריכת כוח נמוכה יחסית ● המעבדים החדשים שייכים לסדרת ה-Atom S של החברה, שמכונה סנטרטון, ושלושתם יהיו כפולי ליבה ● הם יהיו זמינים ברבעון האחרון של השנה

אינטל (Intel) הכריזה על שלושה מעבדים חדשים שמיועדים לתחום המיקרו-שרתים המתפתח. שלושת המעבדים מבוססים על טכנולוגיית האטום (Atom) של החברה, כך שהם מציעים צריכת כוח נמוכה יחסית, כפי שנדרש בתחום זה. המעבדים החדשים שייכים לסדרת ה-Atom S של החברה, שמכונה סנטרטון (Centerton), ושלושתם יהיו כפולי ליבה. הם יהיו זמינים ברבעון האחרון של השנה.

מדובר בניסיון הראשון של ענקית המעבדים להיכנס לשוק הזה, שלפי ההערכות אמור להיות אחד התחומים החמים ב-2013. יצוין שגם ARM לוטשת אליו את עיניה.

המיקרו-שרתים מיועדים לעומסים קטנים יותר ומקומיים יותר, עם שימוש מועט, אם בכלל, בווירטואליזיציה, בין היתר לניהול איחסון, ניהול רשת וניתוחי מידע. הם יזדקקו לבקרים חיצוניים ייחודיים, אבל לא לתוספת של ליבות שמרכזות את הגישה לפלטפורמה ואת פעולות הקלט/פלט, מאחר שיחידות אלה משולבות במעבד עצמו.

הליבה של המעבדים החדשים היא ליבת x84, שתומכת ב-64 סיביות ובעיבוד מרובה נימים (Multi-Threading). הם תומכים בזיכרון מסוג DDR3, בנפח של עד 8 גי'גה-בייט ובמהירות של עד 1,333 מגה-הרץ. כמו כן, הם מצוידים בזיכרון מטמון מסוג L2 בנפח של 512 קילו-בייט לכל ליבה.

אחד המעבדים, ה-S1220, מוצע במהירות של 1.6 ג'יגה-הרץ ובמעטפת תרמית של 8.1 וואט. מעבד נוסף, ה-S1240, מציע אותה מהירות, אולם המעטפת התרמית שלו עומדת על 6.1 וואט. המעבד השלישי הוא ה-S2160, שמוצע במהירות של 2 ג'יגה-הרץ ומעטפת תרמית של 8.5 וואט.

עדיין לא נמסר מהם המחירים של המעבדים החדשים, אולם HP ו-Quanta QCT כבר הכריזו על כוונתן להשיק מיקרו-שרתים המבוססים על מעבדים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים