ברזיל: המנכ"ל המקומי של גוגל נעצר משום שהחברה לא הסירה סרטונים מיו-טיוב

בית המשפט הורה על המעצר יוצא הדופן מאחר שטרם הוסרו סרטונים המשמיצים פוליטיקאי מקומי המתמודד בבחירות ● במקביל, בית משפט אחר בברזיל הורה לחברה להסיר מהאתר את הקטעים מהסרט "תמימות המוסלמים", אשר עורר סערה בעולם הערבי ● "כפלטפורמה, גוגל אינה אחראית לתכנים שמתפרסמים בה", נמסר בתגובה מענקית האינטרנט

גוגל (Google) שוב "משלמת" על סרטון בעייתי ביו-טיוב: הרשויות בברזיל מימשו את האיום ועצרו את מנהל הפעילות של גוגל במדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. זאת, לאחר שבשבוע שעבר סירבה גוגל להוראה של בית המשפט בברזיל להסיר מיו-טיוב (YouTube) סרטונים שמשמיצים פוליטיקאי מקומי. חוקי המדינה מגבילים את הביקורת על מועמדים בבחירות.

מאחר שגוגל לא מילאה אחר ההוראה, הורה השופט פלביו פרן לעצור את המנכ"ל המקומי של גוגל, פביו חוזה סילבה קואלהו. מהמשטרה נמסר, כי הוא ישוחרר עוד באותו יום מהמעצר, לאחר שיתחייב להתייצב בבית המשפט.

הסרטונים שבהם מדובר כוללים התייחסויות לא מחמיאות לאלסידס ברנל, מועמד בבחירות לראשות העיר קמפו גרנדה. בין השאר מוצגים בסרטונים מסמכים שברנל מסתיר לכאורה, כמו שהוגשה נגדו תביעת אבהות, והוא מואשם, בין השאר, בהלבנת כספים. מגוגל נמסר, כי החברה הגישה ערעור על פסק הדין. "כפלטפורמה, גוגל אינה אחראית לתכנים שמתפרסמים בה", נמסר מהחברה.

במקביל, בית משפט אחר בברזיל הורה לחברה להסיר מהאתר את הקטעים מהסרט "תמימות המוסלמים", אשר עורר סערה בעולם הערבי. השופט הורה להסיר את הסרטון תוך עשרה ימים, וקבע כי על כל יום נוסף שבו יישארו הסרטון באתר תיקנס החברה בסכום של 5,000 דולרים.

הגישה לסרטון נחסמה כבר במצרים, לוב, הודו אינדונזיה וערב הסעודית. ממשלת פקיסטן כבר הורתה לחסום את יו-טיוב לחלוטין בשל הסירוב להסיר את הסרטון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים