בסין דוחים את ההאשמות של ארה"ב כנגד החברות חואווי ו-ZTE

יממה לאחר שוועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני אזהירה מפני החברות מתוך חשש בפגיעה בביטחון לאומי, דוחים בסין את הטענות ואומרים כי הן "חסרות בסיס" ● "הדו"ח של הוועדה מבוסס על חשדות סובייקטיביים, ללא בסיס מוצק, וללא שום ראיות לפגיעה האפשרית לכאורה בביטחון הלאומי", ציין שן דניאנג, דובר משרד המסחר של סין

בסין דחו אתמול (ג') את ההאשמות של ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני, על פיהן עלול הציוד של היצרניות הסיניות חואווי ו-ZTE לפגוע בביטחון הלאומי של ארצות הברית, וטענו כי האשמות אלה "חסרות בסיס".

זאת, לאחר שבדו"ח שפרסמה שלשום, קוראת ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני לאסור על חברות טלקום בארצות הברית לרכוש ציוד מהיצרניות הסיניות המדוברות, מחשש להשפעות של ממשלת סין שעלולות לפגוע בביטחון הלאומי. "הדו"ח של הוועדה מבוסס על חשדות סובייקטיביים, ללא בסיס מוצק, וללא שום ראיות לפגיעה האפשרית לכאורה בביטחון הלאומי", ציין שן דניאנג, דובר משרד המסחר של סין, בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של המשרד. "אנו מביעים התנגדות תקיפה וחשש כבד מההשלכות האפשריות".

הדו"ח פורסם בתום חקירה שביצעה הוועדה במשך 11 חודשים לגבי ענקית הטלקום הסינית חואווי והמתחרה הקטנה ממנה ZTE. בחברות אלה השקיעו מאמצים רבים בניסיון לשכנע את הוועדה שאין לחששות אלה יסוד, מתוך שאיפה להרחיב את הפעילות בארצות הברית. זאת, לאחר שהפכו לענקיות טלקום עולמיות בזכות פעילותן באזורים אחרים של העולם.

את החששות העלו בוועדת המודיעין של בית הנבחרים נציגים משתי המפלגות – הדמוקרטית והרפובליקנית. החששות גברו על הרצון לשפר את קשרי הסחר בין ארצות הברית לסין, שהן שתי הכלכלות הגדולות בעולם כיום.  אולם, בוועדה טוענים, כי לא זכו לשיתוף פעולה מלא בחקירה מצד שתי החברות הסיניות.

במסיבת העיתונאים שכונסה לרגל פרסום הדו"ח, טען יו"ר הוועדה מייק רוג'רס, רפובליקני ממישיגן שהיה בעברו סוכן של ה-FBI, כי חברות שהשתמשו בציוד של חואווי דיווחו על "מקרים רבים" של התנהגות בלתי צפויה של הציוד, ובכלל זה נתבים ששיגרו לסין כמויות גדולות של נתונים בשעות הקטנות של הלילה.

רוג'רס הדגיש, כי המלצות הוועדה חלות רק על ציוד רשת שמתבצע בו עיבוד של נתונים בקנה מידה נרחב, ולא על טלפונים סלולריים, למשל, או מכשירי כף יד אחרים מתוצרת שתי החברות, שאותם הוועדה אינה קוראת להחרים. חואווי, חברה שנמצאת בבעלות עובדיה, היא היצרנית השנייה בגודלה בעולם של נתבים, מתגים וציוד טלקום, אחרי אריקסון (Ericsson) השבדית. ZTE מדורגת במקום החמישי בין היצרניות של ציוד הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים