זנסיטי גייסה 40 מיליון דולר – לשיפור הקשר בין התושב לרשות המקומית

החברה פיתחה פלטפורמה שרותמת את הבינה המלאכותית לבניית אמון בין הרשויות המקומיות לקהילות ולתושבים שמתגוררים בהן

עובדי זנסיטי.

זנסיטי הישראלית, שמפתחת ומנהלת פלטפורמת שיתוף ציבור לטובת הגברת האמון בין רשויות מקומיות לתושביהן, הודיעה אתמול (ג') על גיוס הון בסך של 40 מיליון דולר, בסבב C. הסבב הובל על ידי קרן סטפסטון, והשתתפה בו קרן TLV Partners, שהשקיעה בחברה גם בשלבים הקודמים. עד כה גייסה זנסיטי 91 מיליון דולר.

המימון החדש יושקע בעיקר בפיתוח היכולות הטכנולוגיות של זנסיטי בתחום הבינה המלאכותית, שיפור השירות והכלים המוצעים לרשויות המקומיות בארבע היבשות שבהן החברה פועלת, וגיוס כוח אדם למשרד בתל אביב, שבו מועסקים כ-70 מתוך 120 עובדיה. כמו כן, הכסף יאפשר לזנסיטי להשקיע ביכולות מתקדמות, שמאפשרות להבין צרכים ורצונות של תושבים, ולעזור לרשויות המקומיות לפעול על בסיסם.

אמון הציבור בשלטון המקומי מהווה בסיס ליכולת של גופים חשובים לבצע את עבודתם בתחומי החינוך, התרבות, התשתיות, הביטחון האישי ועוד. בארצות הברית חלה מזה תקופה ירידה באמון זה, ועל פי הנתונים, רק אחד מכל שלושה אמריקנים מודה כי הוא נותן אמון בשלטון המקומי בעיר שבה הוא גר. זנסיטי עוזרת לרשויות מקומיות לבנות מערכת אמון חזקה הרבה יותר עם הקהילות שהן משרתות, דרך גיבוש הבנה מעמיקה של הצרכים והרצונות של התושבים, והיכולת לפעול אל מול הצרכים הללו. דרך שילוב של ניתוח רשתות חברתיות, הרצת סקרים מייצגים ברמה המקומית והקמת אתרי שיתוף ציבור קלים לשימוש, החברה מאפשרת לרשויות "לשמוע" באמת מה תושבי העיר, מהקהילות השונות שמהן הם באים, רוצים, ומהם הצרכים שלהם.

מעל 200 מיליון תושבים ויותר מ-800 מיליון "דעות"

זנסיטי הוקמה ב-2015 על ידי עידו עברי, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ואיל פדר לוי, המנכ"ל. הפלטפורמה שלה מוטמעת במעל 300 רשויות מקומיות בארץ ובחו"ל, בהן ניו יורק, לוס אנג׳לס, בוסטון ודאלאס בארצות הברית, לונדון בבריטניה, ונתניה, תל אביב, אשדוד ואילת בישראל. בסך הכול, מדובר בערים עם מעל 200 מיליון תושבים, שמהם זנסיטי אספה בשנה שעברה יותר מ-800 מיליון "דעות" שונות. החברה מתבססת על מודל מכירות תוכנה כשירות (SaaS), בהתאם לגודל האוכלוסייה שכל אחת מהרשויות המקומיות-הלקוחות שלה משרתת.

חלק גדול מהפעילות של זנסיטי מתבסס על שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית. ב-2022 היא נכללה ברשימת AI 100 של CB Insights, שבה נכללו 100 החברות המובילות בתחום הבינה המלאכותית לאותה השנה, והיא הייתה החברה היחידה שנבחרה מתחום הטכנולוגיה למגזר הציבורי.

יחד עם ההכרזה על הגיוס, זנסיטי השיקה כלי חדש בשם Zencity AI Assistant, שמאפשר לבצע מגוון פעילויות שיתוף ציבור בצורה אוטומטית, כולל יצירת סקרים ואתרי שיתוף ציבור, ניתוח נתונים ויצירת דו"חות שמערבים מידע ממקורות שונים. הכלי נמצא כרגע בשימוש בידי לקוחות נבחרים, וישוחרר לכלל לקוחות זנסיטי במהלך הקיץ.

"המשימה של זנסיטי היא לבנות אמון בין רשויות מקומיות לקהילות שהן משרתות", אמר פדר-לוי. "ההתקדמות המדהימה בתחום ה-AI בשנה וחצי האחרונות מאפשרת לנו להגיע להרבה יותר אנשים עם חוויות מותאמות אישית, ולהפוך את המידע שלנו ליותר שימושי – ובכך לעזור לקהילות ברחבי העולם לשפר את איכות חייהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים