תוכנית סטארט-אפים שהותאמה לתקופת המלחמה

בעמותת בוגרי 8200 הבינו שכדי לקיים את האקסלרטור השנתי שלהם, עליהם להתאים אותו לכך שרבים מהיזמים שהשתתפו בו היו במילואים ● מה הם עשו?

תמונה קבוצתית של משתתפי הדמו דיי של האקסלרטור של עמותת בוגרי 8200.

אקסלרטור הדגל של עמותת בוגרי 8200 התקיים 13 פעמים לפני המלחמה. אלא שבמחזור ה-14, שהסתיים לפני ימים אחדים, היה צורך לעשות התאמות של התוכנית לצרכי המלחמה, הן מבחינה כלכלית והן מאחר שחלק נכבד מהמשתתפים בו גויסו למילואים ב-7 באוקטובר או לאחר מכן.

בהקשר הזה, החלק הוא לא נכבד, אלא נכבד מאוד: על פי נתונים שסיפקה העמותה, ב-81% מהסטארט-אפים במחזור, עובדים ו/או מייסדים שירתו או משרתים במילואים מאז תחילת המלחמה, כאשר ב-31% מהם משרתים גם עובדים וגם מייסדים.

בעמותת בוגרי 8200 התאימו את המודל של התוכנית שלהם לזמנים הקשים על ידי ליווי, שבו ניתן דגש על צליחת אתגרים שעולים מאי יציבות השוק. כמו כן, בפעם הראשונה, תוכנית ההאצה (או, ליתר דיוק, תוכניות – מדובר באיחוד של אקסלרטור הדגל של העמותה, ESPI8200, ושל התוכנית 8200Impact לפיתוח טכנולוגיות שעונות על אתגרים חברתיים) שמה דגש על אקסלרציה מותאמת אישית. הכוונה היא לכך שהתוכנית המאוחדת כללה הפעם אפיון וניטור מתמשך של הצרכים של כל יזמת ויזם בהתאם לשוק שאליו הוא.היא מכוון.ת, וליווי, חיבורים ותמיכה המותאמים לצרכים אלה. החברות המשתתפות קיבלו כלים לפיתוח חוסן רגשי ומנטלי, שחיוניים ליזמים.ות תמיד, וביתר שאת בעתות מלחמה, בהם ליווי מקצועי על ידי פסיכולוגית ייעודית, ליווי וסיוע בהטמעת כלי GenAI בתהליך היזמות ועוד.

הדמו דיי של האקסלרטור של עמותת בוגרי 8200.

הדמו דיי של האקסלרטור של עמותת בוגרי 8200. צילום: גל אהרונוביץ'

לפני ימים אחדים התקיים הדמו דיי של המחזור, שבו נחשפו 16 סטארט-אפים חדשים. נכחו באירוע מעל 200 משקיעים, מנטורים ודמויות מובילות מהאקו-סיסטם הטכנולוגי בישראל. התוכנית החלה בחודש אפריל ונמשכה שלושה חודשים אינטנסיביים, שכללו תכנים ממוקדים וסדנאות פרקטיות עם מומחים ודמויות מפתח באקו-סיסטם, ייעוץ מקצועי משותפי וכאמור, ליווי אישי.

מרבית החברות שנרשמו הן בשלבים הראשונים, וחלקם אפילו עדיין בבדיקת היתכנות. לכשליש מהן כבר יש לקוחות משלמים. מדובר בחברות בעיקר בתחומי הפינטק, הסייבר, האקלים, הבריאות, האי-קומרס והתוכנה כשירות (SaaS). שיעור הסטארט-אפים שכוללים נשים בצוות המייבד עומד על 43%. הנה כמה מהחברות שהשתתפו במחזור, וליד שמותיהן הפתרונות שהן מציעות:

VSL Labs – תרגום סימולטני של קול וטקסטים לשפת סימנים על ידי אוואטרים תלת ממדיים; TextRe – טכנולוגיה שמשנה את תצורת החומר הגולמי משאריות טקסטיל לחומר דמוי פלסטיק ובר קיימא, שממנו ניתן לייצר מוצרים לצרכים ולשימושים שונים; TOKO – פלטפורמת AI שמסייעת ליצירת שיח בין משתתפים, ולהבניית מיומנויות לחוסן ורווחה נפשית; EatID – כלי בינה מלאכותית שמסייע לתווך בין צרכי התזונה והאלרגיות של הסועד לבין חברות ההסעדה; EatID – מסד נתונים קולינרי דיסקרטי מבוסס AI, שעוזר לסועדים להבחין אילו מהמנות המוגשות עונות בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלהם; MersivX – ממשק שעל פי מפתחיו מציע חוויית קניות מציאותית; ו-Adge.AI – טכנולוגיה לניתוח מגמות שיווקיות ולהתאמת קמפיינים ייחודיים למותג.

האקסלרטורים פועלים בתמיכת חברות בולטות: אנבידיה, שהצטרפה השנה, AWS, בנק הפועלים ופועלים היי-טק, הראל ביטוח ופיננסים, משרד עו"ד נשיץ ברנדס אמיר, ארנסט אנד יאנג, פורד, דוראל, פרוקטר אנד גמבל ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים